zwaaibenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

zwaaibenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 05:38

Thuis hebben we een pony staan, nog niet zo heel lang en als je die aan de teugel rijdt, gaat ze zwaaien met haar voorbenen, echt zovan van waaaaaaar is de grond???? o daar.
de jonge (3 jarige) hengst van de buurman doet dit ook, ziet er heel raar uit, beide zijn welsh b-tjes en de hengst werd voor de 2e keer echt met bit gereden, hij ging vanzelf rond staan de hele tijd, zag er trouwens wel heel mooi uit, maar is dit een goed teken of lopen ze dan om het zo maar te zeggen in de krul getrokken, bij de hengst kan ik me het niet voorstellen omdat hij geeneens spanning op de teugels had, was dus zelf aan het zoeken en aan het doen.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:31

Ik denk dat het komt omdat de pony's hun evenwicht nog niet gevonden hebben. Ik begrijp je verhaal niet helemaal eerlijk gezegd.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:18

ons paard doet dit ook, en nu is zij 13 jaar.
zij maait met haar voorbenen.

ik snap het verhaal ook niet helemaal verder.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:31

Volgens mij bedoelt ze niet maaien, meer dat het paard niet begrijp hoe hij z'n voorbenen op een normale manier neer moet zetten als er iemand op z'n rug zit.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:29

Mijn paard heeft dit ook. Dit komt omdat ze nog jong zijn en nog geen goed balans hebben. Ik laat haar 1 keer in de week balkjes lopen zodat ze zelf leert op der eigen benen te lopen. Verder moet een paard het volgensmij leren door de jaren heen... volgensmij kan het best lang duren.


lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 20:00

zolang ze gewoon lopen gaat het goed, maar als hun hoofdjes richting de loodlijn gaan, en ze aan de teugel gaan dus gaan ze echt zo lopen van waar is te grond..... o daar, ja hoe ken ik ut verder nog uitleggen, bennen naar voren strekken voor ze ze neer zetten

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:11

ik snap het nu, dit had mijn pony in het begin heel erg toen ze aan de teugel liep... maar ook als ze niet aan de teugel liep. ik heb veel balkjes gelopen, nu doet ze het niet mer en heb haar bijna 3 jaar.
zelf denk ik dus ook dat het paard het moet leren door de jaren heen Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 07:14

oke gaan we goed oefenen, de oudere pony die dit doet, snapt niets van balkjes lopen en raced er a;s een gek overheen, haar baasje wilt dit volgens mij ook niet echt. Hoe sneller over die hindernis hoe mooier

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, NinaZ, Paardengek81 en 9 bezoekers