In Hand Trail Officieel onderdeel bij de APHA!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

In Hand Trail Officieel onderdeel bij de APHA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 00:12

Omdat ik van veel mensen pb's krijg over wat In Hand Trail inhoud en nu het bij de APHA een goedgekeurde officiele onderdeel is (alleen voor jaarlingen!), heb ik hier even de link naar de regels neer gezet, dan kan iedereen ze lezen en ook zien wat een leuk onderdeel het is! Absoluut de moeite waard om eens te doen !

Op de komende Appaloosa en Paint show zal het nog onofficieel uitgeschreven worden, dus iedereen met een 1 of 2 jarige Appaloosa kan dan ook meedoen!

Okee, jullie weten inmiddels wel hoe enthousiast ik ben over dit onderdeel (Wat voor de WRAN??? Leuk voor 1 en 2 jarige paarden OK dan! !!), hier staan de regels dus:
http://www.apha.com/forms/PDFFiles/rule ... posals.pdf

(even iets naar beneden scrollen Lachen )

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:33

Waarom is dat eigenlijk alleen voor 1 en 2 jarige paarden?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:57

sflj schreef:
Waarom is dat eigenlijk alleen voor 1 en 2 jarige paarden?

Ik neem aan omdat het bedoeld is als voorbereiding op een later leven als trailpaard onder het zadel. Wat niet wegneemt dat het voor oudere paarden ook een geweldig onderdeel zou kunnen zijn .... de APHA heeft het nu dus officieel erkend (met punten en alles) voor 1-jarigen, met het idee dat 2-jarigen onder het zadel in de trail uitgebracht kunnen worden. In de US is dat denk ik ook heel gebruikelijk; hier toch wat minder volgens mij ... misschien dat de Nederlandse Paint en Appaloosa Clubs ermee door kunnen gaan voor 2-jarigen, zij het dan natuurlijk niet voor punten.

Vwb de WRAN: ik zou het helemaal geweldig vinden als ik ueberhaupt iets met mijn 1 of 2-jarige zou kunnen doen. Zoals de regels nu zijn, mag je pas starten als een paard 3 is. Dat vind ik een prima regel voor de gereden onderdelen, maar ik vind dat een 2-jarige juist heel goed in de Showmanship At Halter of dus de In Hand Trail uitgebracht kan worden. Maar dat betekent dan dus een rule change bij de WRAN ... hoe makkelijk dat te realiseren is weet ik niet (heb 0,0 WRANervaring)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:29

Dat idee had ik ook al, alleen zou ik me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die dit onderdeel eens met hun oudere paard willen starten.
(Als de WRAN er dan nu vast mee begint om die regel te veranderen, kan ik over 3 jaar mooi met mijn 1 jarige veulen starten! Knipoog Haha! )

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:34

sflj"]
Dat idee had ik ook al, alleen zou ik me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die dit onderdeel eens met hun oudere paard willen starten.
[/quote]
Het zou mij wel wat lijken! En als het niet mogelijk is dit onderdeel in wedstrijdverband te starten, dan misschien wel als Fool M School M voor de trail. Bijvoorbeeld hoor, ik weet niet hoe je dit het beste kunt introduceren

[quote="sflj schreef:
Als de WRAN er dan nu vast mee begint om die regel te veranderen, kan ik over 3 jaar mooi met mijn 1 jarige veulen starten! Knipoog Haha! )

!! En met twee Paintveulentjes op komst kan ik dan over 2 jaar alvast oefenen bij het APHA Knipoog Haha! !!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:25

Ik hoop dat we er bij de DPHC gewoon mee door kunnen gaan, 1 officiele In Hand Trail en 1 voor 2 jarige!

En, ik zou het ook zo leuk vinden als de WRAN het uit zou schrijven! Persoonlijk vind ik wel dat het bij jonge paarden moet blijven, anders moet je leeftijds groepen maken, want een jaarling of tweejarige tegen een paard van 10 die al 100 bruggen gezien heeft is natuurlijk niet eerlijk!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:39

jeddah schreef:
Ik hoop dat we er bij de DPHC gewoon mee door kunnen gaan, 1 officiele In Hand Trail en 1 voor 2 jarige!

En, ik zou het ook zo leuk vinden als de WRAN het uit zou schrijven! Persoonlijk vind ik wel dat het bij jonge paarden moet blijven, anders moet je leeftijds groepen maken, want een jaarling of tweejarige tegen een paard van 10 die al 100 bruggen gezien heeft is natuurlijk niet eerlijk!


Er zijn natuurlijk paarden van 3 jr. of ouder die er net zoveel / meer moeite mee hebben dan die jaarling van jou, ondertussen Lachen En inderdaad zou je misschien een IHT 1 & 2 jarigen en een IHT 3 en ouder kunnen maken. Hoe is dat trouwens met Showmanship geregeld? Lijkt me een beetje hetzelfde, toch?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 13:08

Showmanship gaat helemaal over de "handler" dus als die ervoor kiest een jong paard te gebruiken, mag dat, er zijn geen leeftijds klasses. Het paard wordt er niet in beoordeeld, alleen de handler dus.

Natuurlijk zijn er oudere paarden die er moeite mee hebben, maar deze klasse is juist in het leven geroepen om het jonge paard erop voor te bereiden. Met een ouder paard kun je gewoon meedoen aan Trail en dat zo oefenen.

Plus, dan zou je mensen en paarden erop moeten "controleren" dat ze niet ook in de "normale" Trail starten, maar echt alleen In Hand Trail doen om hun paard te laten wennen. Als zo'n systeem zou komen, dan kan je er inderdaad een Jr en Sr In Hand Trail van maken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:29

Voor een aantal mensen die een paard hebben wat niet meer rijdbaar is of zelf niet meer kunnen (of willen) rijden zou dat ook een leuk onderdeel zijn om mee te doen.

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:45

Ik heb het ook gestart met Pale Indian en het is een leuk onderdeel om ze te laten wennen aan alles. Alleen halter is ook al leuk om te laten wennen, maar vaak is het dan nog zo rustig dat ze niet aan de drukte kunnen wennen.
Vind het ook echt een leuk onderdeel en doe in Bunschoten ook weer mee hieraan.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 01:11

Okee dan OK dan! !! Leuk dat je ook weer mee doet Desiree01!!

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:42

Doen we nu wel allebei mee?

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:10

Wij hebben de knoop ook doorgehakt en doen ook mee! Misschien staan we wel heel erg voor banketstaaf straks maar dat zien we dan wel weer Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 01:30

Desiree01"]
Doen we nu wel allebei mee?
[/quote]Ja, ik doe ook mee!
[quote="ImpresBreeze schreef:
Wij hebben de knoop ook doorgehakt en doen ook mee! Misschien staan we wel heel erg voor banketstaaf straks maar dat zien we dan wel weer Haha!
Weet je wat ImpresBreeze, je staat nooit, maar dan ook nooit voor banketstaaf als je meedoet met een jong paard! je gaat de ring in, en dat alleen al is een hoop respect waard!

Ik vind het TOP dat je ook meedoet! Nu hebben we in elk geval 3 Paints!! We zijn goed vertegenwoordigd!!

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:38

Iemand enig idee hoelaat de In hand trail begint? Zit te twijfelen of ik een box zal reserveren...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:45

Nee, ik heb geen idee!! Ik vroeg het me ook al af, ik weet dat ze het hebben verplaatst naar de zaterdag, maar weet niet waar in het progamma ze het hebben gezet, ik neem aan dat het na de Halter zal komen, of tussen de Paint en Appaloosa Halter in? Ik ga er wel even over bellen, als ik meer weet laat ik het je weten!

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:50

Graag! Als het vlak na de halter is is het wel te doen zonder box, vind het namelijk beetje kostbaar om voor 1 dag een box te huren Bloos
Maarja alst niet anders kan...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:32

De In Hand Trail zal na de Appalossa Halter en waarschijnlijk voor de Amateur Trail gehouden worden. Een box wordt wel handig denk ik. Maar ik klaag niet, eerder stond het op zondag geplaned hadden we twee dagen kunnen gaan, dus ik ben al blij dat het op zaterdag is!