Wie kent dit?Verzorger trouble..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Wie kent dit?Verzorger trouble..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 22:05

Hai allemaal,

Ik weet het er zijn al zoveel negatieve verhalen over verzorgers en ik zal de laatste zijn die zegt dat alle verzorgers slecht zijn.
Maar door de vorige verzorgers van chinouc vertrouw ik ze gewoon niet meer.
Verzorger 1 sloeg chinouc en loog over alles deelde al mn voer aan andere paarden.Verzorger 2 vond er eigelijk weinig aan maar omdat het intressant stond poetste hij haar af en toe als er meerder mensen op stal waren.Nu verzorger 3:..hartstikke lief meisje..is gek op chinouc maar nou kom ik net van stal vandaan..is mn bak met voer voor de helft zowat leeg terwijl ik hem gister helemaal gevuld heb.Ik had echt net een nieuwe zak gekocht.
Ik snap er echt niets van.Ik heb haar een aardig boos verslagje geschreven,maar nu denk ik.. stel dat zij nu net even bij mn kast weg was en iemand anders vond mn voer wel intressant?
Het grootste probleem is...ik vertrouw gewoon haast niemand.
En dat is gewoon erg irritant.
Wie kent dit en hoe gaan jullie er mee om?

Groetjes

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:18

Dat heb ik nu een beetje bij de mensen waar DC staat. Hartstikke aardige mensen, maar een anderhalve maand geleden, het was een sneeuwstorm, kon ik twee daagjes niet naar DC toe. Toen ik eindelijk de kans kreeg om naar haar toe te gaan zag ik dat ze niet alleen een grote diepe wond op haar enkel had, maar de paarden hadden niet eens eten gekregen terwijl ze op een boerderij staan. Na dit voorval vertrouw ik die mensen ook niet meer zoveel. Daarom dat ik dus elke dag zelf een kijkje ga nemen om er zeker van te zijn dat mijn paardje in orde is en dat ze gevoert is. Ik weet dus heus hoe je voelt hoor. Misschien moet je maar eens met het meisje praten. Misschien was het wel inderdaad iemand anders die je voer interesant vond? Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:38

Ja, ik herken het helemaal! Gellukig heb ik geen super slechte ervaringen, maar het blijft altijd lastig. Niemand doet het tenslotte zo goed als ik Haha! .

Na mijn laatste verzorgster, die anderen ook liet rijden en als ik zei niet langer dan een uur wegblijven (ze was nl. net gedekt) bleef ze 2 uur weg...(ze was verder wel gek met de paarden, maar toch, ik moet erop kunnen vertrouwen! Frusty ), heb ik er nu 1 die ik vanaf het begin zelf "opgeleid" heb.
Ze kon helemaal niks, ook niet rijden, dus alles wat ze geleerd heeft, heeft ze van mij. We zijn nu een jaar verder, en ze heeft van de week voor het eerst "zelf" gereden en het gaat super.

Hopen dat het zo blijft gaan!

Suucces!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 08:18

Als ik dat zo lees, heb ik ook veel geluk! Mijn bijrijdster/verzorgster heeft in principe vrije hand bij Dikke, ze heeft veel verstand van paarden en als ik iets niet weet, vraag ik het háár gewoon Knipoog ! Als ik iets niet wil, of juist wel, zeg ik het d´r en doet ze het zoals ik het wil!
Je kan wel stellen dat ik het getroffen heb Lachen !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 08:33

Kan je je voerton niet op slot doen en alleen jij en je verzorgster een sleutel? Als je dan weer voer mist weet je zeker dat de verzorgster het heeft gedaan. Nu blijft het gissen.

Als de verzorgster verder super met je paard omgaat en zich goed aan de gemaakte afspraken houdt, zou ik me niet zo'n zorgen maken.

HEt kan idd net zo goed iemand van stal geweest zijn die even snel voer nodig had ofzo?!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 19:01

ja dat is wel een goed idee,een slot op mn voerbak.
Maar na vandaag ben ik bijna zeker dat mn verzorgster het aan chinouc heeft gegeven.Chinouc was niet normaal druk,het was gewoon ineens een renpaard.Ze is wel eens vervelend maar nog nooit heb ik haar zo gezien,ik herkende haar niet eens.Het kan gewoon niet anders dan dat mn verzorgster haar dat voer gegeven heeft..volgens mij.Of het moet wel heel erg toevallig zijn.
Wat denken jullie?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:07

Jenna schreef:
ja dat is wel een goed idee,een slot op mn voerbak.
Maar na vandaag ben ik bijna zeker dat mn verzorgster het aan chinouc heeft gegeven.Chinouc was niet normaal druk,het was gewoon ineens een renpaard.Ze is wel eens vervelend maar nog nooit heb ik haar zo gezien,ik herkende haar niet eens.Het kan gewoon niet anders dan dat mn verzorgster haar dat voer gegeven heeft..volgens mij.Of het moet wel heel erg toevallig zijn.
Wat denken jullie?


is het een jong meisje ofzo??
want een normaal iemand gaat een paard toch niet zomaar bij lopen voeren Verward

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 00:13

Ik zou er maar wel mee oppassen. Door zoiets ben ik bijna mijn Shetlander kwijtgeraakt. Verzorgster had emmer haver meegenomen en toen ik dat doorhad, was de helft al genuttigd door Giant waardoor hij zwaar hoefbevangen geraakt is.
Probeer er achter te komen of zij inderdaad je paard te veel gevoerd heeft en leg haar uit wat de consequenties van te veel voer zijn. Waarschijnlijk beseft ze niet wat voor schade ze daarmee kan aanrichten.
Als ze verder goed voor je pony zorgt en niet zo eigenwijs is als het meisje wat hier verzorgde hoef je haar echt niet de deur uit te zetten.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 01:53

Jenna schreef:
ja dat is wel een goed idee,een slot op mn voerbak.
Maar na vandaag ben ik bijna zeker dat mn verzorgster het aan chinouc heeft gegeven.Chinouc was niet normaal druk,het was gewoon ineens een renpaard.Ze is wel eens vervelend maar nog nooit heb ik haar zo gezien,ik herkende haar niet eens.Het kan gewoon niet anders dan dat mn verzorgster haar dat voer gegeven heeft..volgens mij.Of het moet wel heel erg toevallig zijn.
Wat denken jullie?


Ik denk dat dit op zijn minst een beetje een vreemde bewijsvoering is Knipoog Over hoeveel voer praten we en wat voor voer ? Doping ?
Ik geloof niet zo in je stelling dat het gedrag van je paard aan het voer gelegen heeft. Zeker niet op zo'n korte termijn.

Over voeren zijn trouwens duidelijke afspraken veel waard. Het mooist is dat er maar een iemand is die voert. Dat geeft rust bij de paarden.

wendy_steinvoort
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:51

Ik heb geen eigen paardje, maar verzorg nu bijna een jaar een dravertje, echt een ongelooflijk lieve en leuke pony. Via mijn insturctrice ben ik aan haar gekomen (zij gaf namelijk ook al jaren les aan de eigenaresse van mijn verzorgpaardje)
Nu een jaar later is gaat het nog steeds hartikke goed, alleen maar beter eigenlijk. We kunnen het goed met elkaar vinden, hebben eigenlijk heel veel dezelfde ideeen over hoe je met je pony omgaat en natuurlijk heeft het heel veel geholpen dat we van dezelfde instructrice les hebben gehad. We overleggen veel over wat we gedaan hebben en hoe het ging en gaan zowiezo een keer in de week samen rijden (springen) en kijken naar elkaars les enzo. ik heb het dus onwijs getroffen met dit paardje en de eigenaresse zelf.
Ik kan dan als verzorger dan ook echt niet begrijpen dat je onverantwoordelijk met andermans paard omgaat, en stel nu dat je iets graag wil maar het mag niet dan doe het toch gewoon niet? Kijk er kan altijd wel eens een misverstand zijn of dat je iets hebt gedaan wat eigenlijk niet gemogen had, maar maak dan vervolgens goede afspraken en twijfel je ergens over doe het dan gewoon niet.

groetjes wendy Koe

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:46

Als het een jong meisje is die niet veel van alles afweet dan heeft ze misschien als "goede daad" je paard lekker veel eten gegeven.....

Weet ze dat dit niet goed is en dat dat niet mag ?

Als ze dat wel weet dan kan het zijn dat om een andere reden voer gepakt heeft Verward ,
of natuurlijk dat iemand anders jouw voer wel zag zitten....

Even rustig met het meisje erover praten , jij kent haar het beste dus zal wel weten of zij zoiets doet en of ze eerlijk is .

Het klinkt in eerste instantie als het verwennen van je paard ,
goed bedoeld maar erg dom ...

Vroeger op de manege kregen de pony's erg weinig voer ,
maar een halve kilo 's avonds ,
dat was gewoonweg te weinig .

Toen werd er een keertje door wat manegemeiden gevoerd , en die gingen de pony's ineens elk 3,5 kilo voeren !!

Ontzettend lief hoor , maar Frusty

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:57

Jeddah schreef:
Citaat:
Niemand doet het tenslotte zo goed als ik

Haha Pling
Het is wel zo, andere mensen doen het vaak anders dan op jou manier.. hoe jij het eigenlijk wilt.
En dta is best vervelend, want ik heb wel eens een x gehad dat een verzorgster gewoon een btje dr eigen leven ging leiden enzo.
De stal regels lapte ze gewoon aan haar laars, dingen die ik haar had verteld wat absoluut niet mocht.. deed ze wel.
Nou, die hoefde dus nooit meer te komen.
Ik ben ook best wel wantrouwend, maar dat is meer omdat ik nogal een moeilijk paard heb.
En ik ben bang dat als ze naar buiten met hem gaan bijv. omdat het zooooo mooi weer is (terwijl ik toch duidelijk heb gezegd dat ze niet mete m naar buiten mag) dat het slecht afloopt ofzo.

Maar het kan wel zijn... dat iemand anders voer heeft gepakt wanneer zij even weg was ofzo?
Hoe zit het.. heb je een gesloten voer kist op stal? en wie voert er?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:25

Jenna... aan de andere kant...
Je hebt nu eindelijk iemand die dol is op je paardje en er goed voor zorgt (denk ik).
Uitgezonderd het voer natuurlijk.

Wat betreft het voer kun je eens met z'n tweeën apart rond de tafel (of op stal) gaan zitten en haar uitleggen waaróm je paard niet zoveel voer mag, en dat het gevaarlijk kan zijn.
Desnoods maak je er ook een errug dramatisch verhaal van, psychisch gezien:
dat je paard geestelijk gezien dan heel druk wordt en z'n 'ei' niet kwijt kan, dat hij nerveus en prikkelbaar wordt, en daardoor ziek wordt.

Ook kun je haar dan eens meteen de volgende dag (nadat het paard zoveel heeft gehad) erop laten rijden en voelen hoe het is als een paard is veranderd in een racekikker... Frusty

Nog een mogelijkheid:
Nadat je het hebt uitgelegd, kun je ook nog haar dit duidelijk maken:
Stel jij gebruikt ... kilo voor mijn paard aan voer per maand, dat is ... euro per maand.
(Neem het aantal kilo's/euro's wel een beetje ruim.)
Alles wat daar nog BIJ komt moet dat meisje betalen.
Niet de eerste paar kilo's maar echt het gedeelte wat 'de spuigaten uit gaat lopen'.
En dan kun je een slot op de voerton doen zodat alleen jij en het meisje erbij kunnen of zo.
Veel sterkte! Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 12:10

Hoi allemaal!

Thanx voor de tips..ik ga er zeker gebruik van maken.

Chinouc reageerd vrij snel op veranderingen en dus zeker door verandering van voer.Als het klopt wat ik heb uitgerekend heeft ze dus minstens 2 kilo extra gehad + 1 kilo wat ik haar al had gegeven..chinouc heeft dus ehm..bijna 10 kilo op 1 dag gehad.Tja niet zo vreemd dat ze in een race eend veranderd.

Maar ik ga eens goed met haar praten en vragen hoe het nou zit.In elk geval mag ze Chinouc niets meer voeren...verlopig.

Nou ik ga vandaag maar een lekkere stevige buitenrit maken,kan ze een beetje haar energie kwijt Knipoog

Allemaal bedankt!!!!!!!

groetjes!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 12:12

Owh ja..het inderdaad een jong meisje..12 jaar maar ze gedraagt zich niet zo 'penny-meisje' achtig Haha!
Dus het kan best dat ze dacht..'goh laat ik chinouc eens verwennen'.