Voedingssupplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Voedingssupplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 11:56

Hallo,

Ben even nieuwsgierig naar wat voor voedingssupplementen jullie je paard geven, en ook de reden ertoe.

Ik voer zelf de foeneknof zeewier van de paardendrogist bij, omdat het natuurlijke producten, en vooral dat het 3 producten zijn met elk een andere werking, en de combinatie ervan staat mij wel aan *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:06

Biotine vanwege slechte hoeven door verkeerd gevoerd i.h. verleden.
Knoflook vanwege de vliegen, omdat ie het lekker vind en zuiverend.
Foenegriek voor zijn luchtwegen en dan nog tijdelijk arnica montana D6 vanwege een zwelling door slordige castratie.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:12

Foeneknof zeewier en omega olie (paardendrogist) onder t mom voorkomen is beter dan genezen en een glanzende vacht staat mooi Knipoog

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:15

Ik geef een pavo mix voor ontwikkeling van spieren. Dit ter voorkoming van verzuring en spierpijn......
In de zomer geef ik ook vaak bij warm weer electrolyten. Zo blijft ie goed drinken en blijft zoutgehalte op peil.....
Laatst bijgewerkt door pientje4 op 07-10-04 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:02

Vit E en Selenium op aanraden van de VA om haar spieren beter te laten ontwikkelen en de afvalstoffen sneller af te voeren.
Als de pot leeg is stop ik er weer mee, hou niet zo van supplementen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:03

biotine voor de hoeven, lijnzaadolie voor z'n vacht en momenteel een vitaminepoeder omdat hij al 2 x ziek is geweest met de verharing en dat probeer ik te voorkomen, een vitaminsetoot heeft ie ook al gehad met hetzelfde doel.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:04

Vitamine E op DA advies. Mijn paard voert slecht afvalstoffen af. Ze heeft er veel baat bij.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:08

foeneknof zeewier, redenen staan al aangegeven.
en op dit moment krijgt ze er hoestmix bij (kruiden) de naam zegt het al, ivm hoesten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:13

vitamine e en selenium,gewoon dus voor de spieren.

gold mix (zitten allemaal vitamine in) dat krijgt ze omdat ze eiwit-allergie heeft,en alleen een mueslie krijgt en zit niet echt genoeg vitamine in.
en had de dierenarts me ook aangeraden die gold mix bij te voeren.

verder heb ik dan twee potten staan van de dierenarts die ze moet krijgen.
eentje is poeder wat ze na dagen moet krijgen van bijvoorbeeld les/wedstrijd of gewoon zware inspanning.

en een pot die krijgt ze elke dag een schepje,is ook voor de spieren,omdat ze heel snel verzuurd.
en hiermee proberen we het zodat het niet weer te snel gebeurd.

verder zal ze straks in de winter zoals gewoonlijk weer verkouden worden Haha!
dan haal ik nog h.m.p. horse wat ze dan krijgt.

en in de zomer krijg ze nog meestal knoflook of iets in die richting.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:15

Citaat:
gold mix

dat krijgt die van mij dus ook ik wist ff niet meer hoe het heette... maar nu ik het zie staan, herken ik het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:15

Niks
Met goed paarden voer heeft een paard het imo niet nodig
Hoogsten als de DA iets voorschrijft
Zelf wat aanrommelen kan zelfs schade toebrengen.
Je moet dan echt uitrekenen wat je paard al krijgt en dat doet dan bijna niemand. Scheve mond

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:16

Er wordt MaxH aan mijn verzorgpony gegeven. Dit omdat er zoveel in zit wat ze kan gebruiken om de fit en pit er in te houden. Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:18

ik voer t altijd maar tijdelijk bij.
omdat ik van mening ben dat als ze biks en goed hooi krijgne dat voldoende moet zijn.
teveel vitamine is ook weer slecht.
ik voor dus tidjelijk:
zeewier
biergist en brandnetel

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:29

pavo muscle build en lijnzaadolie

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:41

MaxH... werkt super!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:10

..in de zomermaanden zeewier met knoflook..voor de vliegjes en de mooie vacht....naar de verharingsperiode "opkikker"...van de paardendrogist...merk aan hem dat ie het echt nodig heeft...Dim is al wat ouder(laat hem maar niet horen Haha! )..en komt daardoor ook moeilijker door zn vacht heen en in het voorjaar er weer af..merk goed het verschil en ben ook echt blij dat we dat bij zn voer doen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:16

runningkawa schreef:
Niks
Met goed paarden voer heeft een paard het imo niet nodig
Hoogsten als de DA iets voorschrijft
Zelf wat aanrommelen kan zelfs schade toebrengen.
Je moet dan echt uitrekenen wat je paard al krijgt en dat doet dan bijna niemand. Scheve mond


Helemaal mee eens, dat zelf doktoren staat me niet zo aan. Op aanraden van de dierenarts krijgt Patos dagelijks een scheut maiskiemolie en knoflookpoeder voor de bloedsomloop en zuiverende werking (ze heeft snel gallen of bultjes).
Heel veel mensen gaan bijvoorbeeled een paard dat naar hoest poeders geven om het hoesten te onderdrukken, terwijl je juist de oorzaak moet behandelen en in veel gevallen is dat alleen aan een DA besteed. Je kunt een paard op die manier een chronische bronchitis of andere blijvende aandoening op laten lopen.
Overigens snap ik de mensen die gewoon wat vitamine ed toevoegen nog wel, maar heel veel mensen staan er niet bij stil dat in goede voeding alle benodigde stoffen al aanwezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:20

beetje vitamine E en B.

We voeren hier in wat andere verhoudingen dan in NL gebruikelijk is. Paarden staan hoofdzakelijk op haver, aangevuld met ofwel een musli ofwel een brok.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:25

Kompleet voedingssupplement van de paardendrogist, zeewier, foeneknof en appelazijn Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:23

Citaat:
dat zelf doktoren staat me niet zo aan


ik zie het niet als dokteren hoor, ik koop voor mezelf ook wel eens iets bij de Etos of het Kruidvat, dat is toch ook niet "dokteren"?????


__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:31

mijn paard krijgt naast zijn biks en hooi ook niks, ja wortels en appels Tong uitsteken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:32

smurf schreef:
ik zie het niet als dokteren hoor, ik koop voor mezelf ook wel eens iets bij de Etos of het Kruidvat, dat is toch ook niet "dokteren"?????


Vitaminen bijvoeren of elektrolyten ed vind ik ook niet het ergste, wel de mensen die een ziek paard op stal hebben staan (zoals het voorbeeld dat ik ook bij mijn eerder post heb staan) en vrolijk aanblijven klooien met leuke kruidjes, ergens moet je gewoon de grens trekken en de DA laten komen. Daarnaast zijn er veel mensen die vooor de leuk nu eens wat van dit, dan weer wat van dat gaan voeren. Maar overdaad schaadt, hoe onschulig een vitaminepreparaatje ook lijkt.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:36

Zelf geef ik pavo vital bij. Dat is een supplement waar alle nodige vitamines en mineralen in zitten die ze per dag nodig hebben. pony's hebben maar 50 gram nodig. En aangezien ik een fjord heb die dus echt niet aan de voorgeschreven 3 kg bix p/d komt om de juiste hoeveelheden binnen te krijgen voer ik dit bij.

Wodan en ik onderweg in de M2

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:44

Rival krijgt Selenium/Vitamine E voor de spieren, Tammt krijgt als ze straks weer getraind wordt Gold Mix, Ofir krijgt niets, die heeft het niet nodig. Alleen in het voorjaar en halverwege de winter een vitaminespuit.

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:45

Ik geef mijn paard, omega olie, zeewier, biotine, appelazijn, en knoflook...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers