zo zuur in haar galop!!! Iets met haar rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

zo zuur in haar galop!!! Iets met haar rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:41

elleuw,

Chipie is een enorm snelle merrie in haar galop, altijd al geweest ! Toch weet Wendy(een vriendin die op vrij veel op chipie rijd, ik heb een ongeluk gehad en mocht twee maanden niet rijden dus ja...) haar dikwijls in een vrij rustig verzamelde galop te krijgen. Tot vorige week... Wendy zet haar in galop, moet nooit benen geven, alleen teugels een duwtje in geven, en opeens... Die oren plat in haar nek en gas geven zei ze!!! Het was echt niet normaal Verward En maar door crossen en nog een bokje erbij ook! Zou dit iets met haar rug kunnen te maken hebben? Of ligt het aan Wendy dat ze iets verkeerd doet Verward Ze heeft dit in het verleden nog eens gehad, dit kwam dan door een verkeerd zadel, maar met haar huidige zadel is het de eerste keer dat ze zo reageert! In stal reageert ze normaal op de aanrakingen aan haar rug, hoewel ze gisteren toch wat voorzichtig stond te luisteren naar wat ik deed... Ze hebben me ooit eens de raad gegeven om te masseren, misschien nu nog eens proberen?

xxx ikke xxx

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!



Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:23

Zou het even goed in de gaten houden; met oren plat naar achter zou je er wel aan denken dat ze last van haar rug heeft. Hoe reageert ze als je duwt op haar rug (dus wat harder) - als ze dan wel gevoeliger reageert lijkt het toch echt pijn te doen. Kijk ook even of ze aan de longe bijv. met huppeltje aandraaft of met galoperen eerder overkruist zit enz.
Blijft ze zo doen zou ik haar rug in ieder geval na laten kijken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, xLianneeee en 56 bezoekers