Hoe vaak-lang train-rijd je? Wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Hoe vaak-lang train-rijd je? Wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:23

Ik wil volgend jaar wedstrijden gaan rijden. Hij krijgt 6 uur epr dag weidegang ik ga hem ook geen deken op doen. Sochtends krijgt hij een kilo bix en hooii, smiddags rond 4 uur 1 kilo bix en hooi. Sávonds rijd ik en krijgt hij daarna een halve kilo meusli, 1 kilo brok en sinds 3 dagen geven we een halve kilo sportbrok erbij.

Jezus wat reageerd dat beest op die sportbrok zeg! Wat een energie zit er opeens in. Nooit gedacht dat dat er nog in zou komen echt geweldig lekker loopt hij nu lekker voorwaarts enzo!

Maar ik vroeg me af hoe vaak per week rijden (trainen) jullie en hoelang als je wedstrijden rijd enzo. Ik probeer nu 6 dagen in de week te rijden waarvan 1x bos in, 1x les, 1x rijd me instructeur en de andere 3 dagen zelf trainen dat is dus 2x half uur voor de lessen zeg maar, 1x 2 uur bos en 3x een uur eigen werk en dan 1 rustdag..ik vroeg me nu af hoe jullie je paard trainen, hoevaak rijd je? Hoelang rijd je? Wat voer je en heeft je paard weidegang?

Ook laat ik met paard zonder deken hij is nog nooit ziek geweest, ik zou graag wat reacties krijgen van mensen die hun paard ook geen deken op doen en wedstrijden rijden...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:33

Je rijschema is prima om wedstrijden te gaan rijden lijkt me.

Wat betreft het dekenverhaal, mijn paard heeft geen deken op omdat ie anders ziek wordt, maar voornamelijk omdat als je harder gaat trainen je paard bezweet raakt, en lange haren drogen erg langzaam. Daarbij is het imo geen gezicht zo'n teddybeer in de dressuurring. Je krijgt namelijk ook punten voor de uitstraling van je paard (tenminste als je dressuur wil gaan rijden, en aangezien je een fries hebt denk ik niet dat je gaat springen)

Ik heb trouwens wel een paard voor iemand gereden die geen deken in de winter opdeed, ook wedstrijden, maar het was gewoon niet praktisch, daarbij vond ik dit paard in de zomer best knap, maar in de winter was ie dus gewoon een beertje en vooral schattig.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:35

Marliesje schreef:
Je rijschema is prima om wedstrijden te gaan rijden lijkt me.

Wat betreft het dekenverhaal, mijn paard heeft geen deken op omdat ie anders ziek wordt, maar voornamelijk omdat als je harder gaat trainen je paard bezweet raakt, en lange haren drogen erg langzaam. Daarbij is het imo geen gezicht zo'n teddybeer in de dressuurring. Je krijgt namelijk ook punten voor de uitstraling van je paard (tenminste als je dressuur wil gaan rijden, en aangezien je een fries hebt denk ik niet dat je gaat springen)

Met dekens vind ik een gesleep en hij is gewend zonder deken te staan op tocht, in regen, met sneeuw met hagel alles alleen een zweetdeken afentoe en halfuurtje maar daar is alles mee gezegt ik ga er dan ook niet aanbeginnen die paar punten bij uitstraling kan me dan niet schelen ik vroeg me alleen af of meer mensen het zo zonder deken doen en wat hun ervaring ermee is...

Ik ga waarschijnlijk ook niet echt in de winter wedstrijden rijden dat vind ik toch te link met vervoeren ik begin in maart dan begint hij de haren al redelijk te verliezen...ik denk dat ik hem met dekens geen plezier doe als hij zijn hele leven al zonder is gewend...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:41

Die van mij loopt ivm vervoersprobleem niet heel veel concoursen. Meestal longeer/lange-lijn ik 1 x per week, 2 x springen (1 x wat hoger en 1 x laag puur op controle) en 3 x dressuur. Da's maar een richtlijn, ik wissel vaak en doe ook wel een rondje bos of pak ff een zandpad mee. Als ik rijd zit ik er gemiddeld 3 kwartier op. Longeren half uurtje. Eldien krijgt sochtends een halve kilo sportbrok en hooi, smiddags hooi, en savonds weer een halve kilo brok en hooi. Verder komt ze dagelijks in de wei (ongeveer 6 uur)

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 16:44

Niet meer??

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:25

het is vooral vervelend dat je pony van die lange haren heeft lijkt mij, niet voor uitstraling. Hij wordt dan erg snel bezweet en als je er dan afstapt is het erg koud voor hem, dus zul jij dan ook moeten wachten totdat ie weer helemaal droog is met eraf gaan of zweetdeken afhalen..

verder rij ik 6/7 keer in de week, daarvan 1x springen, 5x dressuur en meestal nog een keer een vrije dag of het bos in (das de dag na mijn wedtsrijd)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:23

Ik rij meestal 5 tot 7 keer per week dressuur. En dan soms wedstrijd, bosrit als het weer het toe laat.
Springen doe ik niet, de les is er mee opgehouden Scheve mond

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 19:19

sophie_kurk schreef:
het is vooral vervelend dat je pony van die lange haren heeft lijkt mij, niet voor uitstraling. Hij wordt dan erg snel bezweet en als je er dan afstapt is het erg koud voor hem, dus zul jij dan ook moeten wachten totdat ie weer helemaal droog is met eraf gaan of zweetdeken afhalen..

verder rij ik 6/7 keer in de week, daarvan 1x springen, 5x dressuur en meestal nog een keer een vrije dag of het bos in (das de dag na mijn wedtsrijd)

Nee te koud niet als ie bezweet is hoor want vacht werkt als filter dus huid is al snel opgedroogd alleen de haren zijn dan nat...nu zet ik hem na het rijden ook maar een halfuurtje met zweetdeken en dan haal ik hem er gewoon af terwijl ie nog nat is en hij is nog nooit ziek geweest dus en met de trailer terug zet ik hem dan wel met zweetdeken op...