na een absess opengeprikt te hebben...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

na een absess opengeprikt te hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 16:29

hey,

ik las daarnet een topic over een absess van bokker Natasjaa.

Nu, Chipie heeft ook een absess gehad, de DA heeft die opengeprikt en de wonde is dus nu (na een tweetal maanden) "schoon en proper". Nu heb ik het probleem dat de wonde steeds weer opengehaald wordt tijdens het rijden. Weet iemand wat je hieraan kunt doen of moet ik echt de DA er nog eens bijhalen? Het is niet ernstig ofzo, het bloed alleen, maar echt vocht komt er niet uit. Ze is alleen nog gevoelig aan de plaats errond.

Een DA kost vrij veel geld en omdat Chipie jammer genoeg nog manegepaard is ga ik alleen om een DA vragen als het echt dringend is. We hebben een vriendelijke manegebaas maar het is nog steeds de bedoeling dat de paarden voor hem geld binnenbrengen en niet dat hij het voor hun moet gaan uitgeven hé Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen Bloos En kun je eigelijk ontsmettingsmiddel direct op de wonde spuiten? Het middel dat ik heb is van Effol, een blauw ontsmettingsmiddel. Alvast mercikes !!!

groeties ikke xxx

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:39

op welke plaats zit de wond?
je kunt een stuk schuim er op leggen, daar een gat in knippen zodat er bijna geen druk op de wond komt.
verder soepel houden met creme/zalf wil ook nog wel helpen

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 16:42

net waar de singel het been bijna raakt

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:46

Tsja, jammer dat het paard niet op rust kan, want dat heeft die gewoon nodig
Wat je zou kunnen doen is een (echt) lams- of schapenbondje om de singel bevestigen.

Zalf op de wond kan 2 kanten op gaan. Natuurlijk bescherming en genezing, maar je maakt daarmee de wond erg soepel, waardoor het weer sneller kapot zal gaan.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:52


oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:52

Zink-Zwavel pasta
Deze zink-zwavel pasta bevat tevens celzouten voor een goede celstofwisseling van de huid, tea tree voor het remmen van infecties, vitamine E voor de stabilisatie van de celmembranen en de bescherming van de gezonde huid.

De pasta heeft een onaangename geur en kan vlekken geven. Hierdoor is de pasta minder geschikt voor gebruik bij kleine huisdieren.

Met dank aan de paardendrogist