Extra conditie nodig voor 3 uurs rit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Extra conditie nodig voor 3 uurs rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 15:53

Ik ben van plan om binnekort met mijn paard een flinke rit te gaan maken. Ik heb van mensen een leuke route gehoord, die 2 uur duurt Lachen met flinke stukken gallop ertussendoor heerlijk, maar de route start op zo'n half uur stappen van stal. Is dit te doen?
Dus eerst een half uur stappen, dan een stevige buitenrit van 2 uur, en daarna weer half uur stappen?
En moet mijn paard daar extra conditie voor hebben? Ik rij zo'n 5 keer pe week, en daarvan zo'n 2 keer buiten. Ik rijd meestal een uurtje of iets korter...
Moet ik extra gaan trainen voor hij zo'n rit aankan? Of moet het lukken?
Alvast bedankt Lachen

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:55

licht eraan wat je onder een flinke rit verstaat. Meestal ben je met buitenrijden het tempo juist aan het wisselen, dus niet constant galloperen, mag wel een x hard natuurlijk en af en toe draven en stappen, dan is er toch nix aan de hand??

en het licht eraan of je in dat uur dat je nu rijd met je paard heel erg intensief rijd of niet, maar volgens mij kan het wel hoor!

veel plezier
groetjes Marjolein

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:55

ps waar ga je rijden dan? ik woon zelf nl in alphen aan den rijn, vlak bij waddinxveen dus

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:56

Ik denk het wel hoor. Kan je het zelf wel aan? Niet gemeen bedoeld hoor, maar wij hebben afgelopen zondag gedwaald door het bos heen en hebben dus ook ongeveer 3 uur gereden. En ik had verschrikkelijke pijn in mijn kont en mijn knieen. En de volgende dag helemaal..

Voor je paard lijkt het me wel te doen. Lame had nergens last van en was nog redelijk fris toen we weer terug waren.. Ik rijd net zo vaak als dat jij doet..

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:06

zolang je regelmatig stappauzes inlast is het volgens mij te doen ! word je paard moe laat hem dan even aan een lange teugel stappen en op adem komen !

veel plezier

groetjes

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:19

@ leintje 24: ik weet nog niet precies wara het is, de precieze route moet ik nog krijgen Lachen

@ lame: kan het wel aan hoor Knipoog ik maak vak zat lange ritten,en rij soms wel 5 uur per dag Lachen het gaat me puur om of mijn paard het aankan Lachen