sterkte zwakte analyse

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

sterkte zwakte analyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:40

Heeft iemand ooit een sterkte zwakte analyse gemaakt? klinkt heel stom maar moet daar nog meer in dan alleen de sterke en zwakke punten van een project?

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:45

Een SWAT-analyse?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:46

In dat geval moet je ook kansen en bedreigingen in de analyse meenemen.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:57

De SWOT (strengths, weaknesses, opportunities & threats) analyse is afkomstig van M.E. Porter en is bedoeld als methode om een bedrijf te analyseren/beoordelen en de relatie tot de omgeving van een bedrijf. Maar is best bruikbaar om andere zaken als bedrijven te analyseren.

Sterkten en zwakten zijn intern gericht, kansen en bedreidingen extern gericht (bijv. op het gebied van klanten, overheid, belastingen etc).

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:29

Zal is ff kijken in m'n trainingsboeken, als het goed is heb daar nog wel een voorbeeld van....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:08

Bedoel je een sterkte/zwakte analyse van jezelf of van een bedrijf o.i.d. ?
Van mezelf en projecten moet ik regelmatig maken, dus als je wat wil weten, moet je maar een pb sturen of zo.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:18

juist een SWOT... ik heb nog wel een voorbeeld van een SWOT.... gegeven vanuit mijn opleiding.... dus pb maar als je nog info wilt Lachen

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:36

ik bedoel inderdaad een SWOT analyse. (weet pas net dat het zo heet) ik moet een swot analyse maken van een project waarik mee bezig ben. over het meidenwerk. dus niet over mezef.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:39

SWOT bedoelde ik dus ook. Ik was iets te druk met mijn police-quest SWAT spelletje *LOL*
zoek even op bokt, heb er al eerder iets over gepost.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie