Stal speeltjes zelf maken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Stal speeltjes zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:06

Omdat ik straks een tinker op stal zet wil ik graag een speeltje of wat in de stal hangen zodat hij zich niet hoeft te vervelen. Maar dan wel van wat huis-tuin-en-keuken spulletjes hebben jullie iedeen hiervoor? Ik dacht al aan een hooinet met daarin een bal (van de intertoys of zo) zijn er nog andere dingen die je makkelijk zelf kunt maken? Of kan ik beter iets kant-en-klaar kopen?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:08

ik heb een bal met lickits in de box hangen en ik hang altijd een klein colaflesje (platic) gevuld met brokjes aan een strotouwtje op, daar is ie uren zoet mee: hij krijgt er weinig grip op en wil toch de brokjes hebben.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:13

leuk idee smurf!!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:13

tja je moet toch wat als je een kribbebijter hebt die liever buiten staat en zich door z'n stal heen probeert te vreten......

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:14

Mag ik vragen wat lickits zijn? heb ik nog nooit van gehoord Haha! , in dat cola flesje heb je daar gaatjes in gemaakt? lijkt me nl. wel iets, en is ook nog niet eens duur.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:19

een lick it staat denk ik ook wel op de site van divoza ofzo.....dat is een soort liksteen in een houdertje, met allerlei verschillende smaken, de meeste paarden zijn er dol op, binnen 2 min is ie bij het paard van ididit al op....
erg geliefd dus.....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:19

Mijn pony heeft had in haar vorige stal een pion in haar stal, sleurde ze ook haar hele stal mee rond...

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:21

de bal met lickits heb ik van de paardendrogist.

Ik heb geen gaatjes gemaakt in het colaflesje, hij moet het heen en weer slingeren om er brokjes uit te krijgen, gewoon via de vulopening..... beetje intelligent paard heeft dat zo in de gaten.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:25

Mag ik nog een vraag stellen? heb je de fles dwars hangen, of met de opening naar boven of naar beneden (wat ik niet denk) Haha!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:27

Als ik iets met brokjes in de stal van mijn pony zou hangen, vreet ie in no time alles stuk waar de brokjes inzitten. Geen goed idee voor haar dus.

Een voetbal aan een touw kunnen ze ook wel veel lol mee hebben

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:30

ik hang het flesje gewoon met de hals naar boven op aan een touw van ongeveer een meter, aan de tralies van de box
Afbeelding

beetje donkere foto, maar dat is de box van vorig jaar die was wat donker

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:38

heb je daar gewoon paardensnoepjes in of biks ?
Is wel een leuk idee.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:56

Bijten ze dat niet kapot ofzo Smurf? Ben bang dat ze dat kapot bijt en plastic binnenkrijgt, verder vind ik het wel een leuk idee.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:02

Met dat laatste zit ik iid ook een beetje, hoe gaat dat bij jou smurf?

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:17

Dan moeten ze het flesjes wel enorm goed en hard zwaaien willen er brokjes uitvallen Haha! Misschien ook een idee om en de zijkanten wat gaatjes te maken waar af en toe wat uitvalt.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:18

Ik vind het wel een leuk idee zo'n flesje

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:19

newie schreef:
heb je daar gewoon paardensnoepjes in of biks ?
Is wel een leuk idee.

Ik denk dat je er vanalles in kunt doen, paardensnoepjes klein (wel niet te veel), of biks, of muslie of zoiets dergelijks

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:21

Wij hadden vroeger ook zo'n fles ophangen, alleen dan zonder brokjes maar met wat steentjes er in en dan de dop er gewoon op. Konden ze zich ook prima mee vermaken, met een lege fles trouwens ook. Stukbijten hebben ze het nog nooit gedaan, en mijn pony loopt het liefste overal mee te klooien en te trekken maar heeft het nog nooit stuk gekregen.

Pino, de super Fjord!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:35

IK heb al eens een gewone lege Jerrycan (bijv ruitersproeier vloeistof, wel goed omspoelen natuurlijk) in Ronnie haar stal gehad.
Vond ze super.
Heb ook zo'n soort Jollybal gehad maat die heeft ze gesloopt.
Nu heeft ze een oude voetbal in een zelfgeknoopt netje van strotouw.
Ook weel succes verzekerd. (bij mijn paard dan)

Ze is niet echt een sloper, maar moet er wel flink in kunnen bijten en mee kunnen gooien anders vind ze het niet leuk.
Beetje jeugdige lompheid. (ze is 5)

Lick it's vind ze ook leuk, maar aangezien ze die binnen 5 minuten opeet vind ik dat een beetje duur.

Verder heb ik voor haar ook nog een snack A ball. (zo'n voerbal waar biks uitkomt)

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:39

Zo'n Jollybal lijkt me ook niet echt wat lijkt me erg dun wat je zo doorbijt. Die voetbal lijkt me ook leuk en dan een netje waar ze de bal aan kunnen vast pakken. Daar begin ik eens aan te knutselen denk ik, of ik moet een goedkoop hooinet zien te ritselen. Tja ben op het moment erg creatief, ik wil het de tinker wel naar zijn zin maken Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:27

ik heb een tijdje geleden een topic geopened over een door mij zelf gecreeerde biksbal.. je koopt een zuurkoolvaatje bij de welkoop/boerenbond (met een schroefdeksel). daar snij je een gat of meerdere in en daar doe je biks in...voila!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:28

Ik heb een boei voor aan de boot in de box hangen. Hij doet er weinig mee. De likit is wel een groot succes, maar vrij duur.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:39

lege omgespoelde jerrycan aan een touwtje ophangen , bal in een hooinet (kan je ook zelf maken iig bij mij lukt het aardig).
lik-it lust de mijne niet , is nl. een muts Tong uitsteken, maar likstenen vind ze weer onwijs lekker.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:19

Citaat:
heb je daar gewoon paardensnoepjes in of biks ?


ik doe musli in het flesje, biks heb ik nooit (voert de boer), paardensnoepjes zijn te groot.

Hij trekt hem wel eens van de muur, maar splinteren en kapotbijten doet ie niet, hij stampt de flesjes wel plat, maar er is er vorig winter niet 1 stuk gegaan (wel plat geworden Clown ) Ik moet regelmatig een colaatje drinken, zullen we maar zeggen. Ik ben nu al flesjes aan het sparen.

De colaflesjes hebben voor dit doel de beste vorm, heb ik al uitgeprobeerd vorig winter, bespaart jullie weer experimenteren Haha!

Die bal met licktits snapt mijn sukkel niet....... hij is een beetje dom soms

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:19

Ik heb dat speeltje van Smurf daarnet nagemaakt maar heb zo'n donkerblauw vermoeden dat dat er morgen nog net hetzelfde zal bijhangen als toen ik vertrok. Ze heeft er wel wat aan gesnuffeld en tegen geduwd maar toen ging haar aandacht terug naar haar hooi. Maar wie weet onderschat ik mijn paard wel Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Emilihihihii, Jannie79, LiDi, Orthos, Ruai, Vagabondo, vierhoef en 151 bezoekers