wie is er al met de uitzet bezig ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sher
Berichten: 959
Geregistreerd: 01-08-04

wie is er al met de uitzet bezig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 11:36

wie is er al met de uitzet bezig ?
ik ben een maantje terug begonnen met spullen voor de uitzet , wil over twee jaar samen gaan wonen *LOL*
wie zijn er ook al mee bezig en wat heb je allemaal al , vertel het hier Haha!


Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:38

Ik ga over anderhalve maand met m'n zus samenwonen en hebben dus eigenlijk alles al. We moeten alleen nog 2 banken en een stoel, wasmachine en droger. Maar daar hebben we het geld ook al voor. Moet in principe alleen nog maar opgehaal worden dus. De rest staat allemaal opgeslagen in de garage en op zolder.... Wat zullen m'n ouders een ruimte hebben als we straks weg zijn.... Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:02

Sorry dat ik het zeg, maar voor een uitzet sparen vind ik echt het meest burgelijke wat er bestaat. Waar laat je die troep ten eerste? Wie zegt dat jij en je partner die troep over een paar jaar nog leuk vinden? Toen ik op mezelf ging, heb ik van familie wat gekregen (meubeltjes bijvoorbeeld), de rest komt van de rommelmarkt, de kringloopwinkel en bepaalde spulletjes heb ik natuurlijk gewoon nieuw gekocht. Geld er voor sparen is natuurlijk altijd handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:07

Ik vind sparen voor een uitzet helemaal niet burgelijk. Ik heb dat ik ging samenwonen een hoop nieuw van mijn ouders gekregen.
Sorry dat ik het zeg, maar ik moet er niet aan denken om spul uit een kringloop winkel te halen. Dan maar een jaar doorsparen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:08

Ik heb al veel spulletjes voor in de keuken! Tong uitsteken
Ook heb ik van mijn moeder theedoeken en dergelijke gekregen.

Ik kreeg al die spullen omdat mijn moeder ging samenwonen met haar vriend en veel dingen niet meer nodig had! Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:09

Tessebes schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar voor een uitzet sparen vind ik echt het meest burgelijke wat er bestaat. Waar laat je die troep ten eerste? Wie zegt dat jij en je partner die troep over een paar jaar nog leuk vinden? Toen ik op mezelf ging, heb ik van familie wat gekregen (meubeltjes bijvoorbeeld), de rest komt van de rommelmarkt, de kringloopwinkel en bepaalde spulletjes heb ik natuurlijk gewoon nieuw gekocht. Geld er voor sparen is natuurlijk altijd handig!


Sommige mensen houden van een beetje 'burgelijk'...(lees: wat jij burgelijk noemt is voor een ander voorpret) ik heb ook van alles en nog wat gehamsterd voor ik het huis uit ging... Oke, ik werkte destijds dan wel bij ikea en snaaide alle aanbiedingen weg (overigens vind ik die spullen die ik 10 jaar geleden gekocht heb nu nog steeds helemaal geweldig!!!) . Je laat 'die troep' (die over het algemeen trouwens geen troep zal zijn) bijv. onder je bed, op je kast, in de garage, onder het bed van je ouders, in je koffer die anders toch maar leegt staat te staan... etc.... Toen ik begin dit jaar het huis uit ging had ik net een immens grote pakjesavond, helemaal geweldig!!! Het was inmiddels een grote verrassing wat er allemaal uit die dozen kwam maar ik was en ben met ieder dingetje blij.

@ de TS; je kan het beste dingen kopen die qua maat makkelijk op te slaan zijn... en ik kocht eigenlijk alleen drastische aanbiedingen omdat ik daar gelijk ook geld mee uitspaarde... ik heb destijds bijvoorbeeld mooie kandelaars, beddegoed, handdoeken, vazen, bestek met alles er op en er aan (ik kan mijn eettafel heel leuk aankleden... mijn bestek en servies is meer dan kompleet dus ik kan echt op chic met de servetringen en alles er bij Haha! ) Wat ik het leuke vind aan het kopen van dingen als kandelaars, vazen etc. is dat je je huis daar toch leuk mee kan aankleden. En als je op het moment dat je zelfstandig gaat wonen alles nog moet kopen dan koop je dat soort dingen denk ik minder gauw omdat ze niet echt noodzakelijk zijn... maar ze dragen wel bij aan de gezelligheid en daardoor ook aan je ontspanning.

*edit* typfoutjes gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door vikki op 07-10-04 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:10

Burgerlijk? Hangt er vanaf hoe ver je er in gaat he.

Ik ben 21 en ik heb wel wat spul, kan je ev. wel al "uitzet" gaan noemen. Ik heb een basis servies van gewoon wit hotelporcelain (van bij de een of andere spaaractie, normaal doet mn moeder er nooit aan mee, toen bedacht ze dat die wel handig kon wezen voor mij voor "later"). Heeft enkele jaren op zolder gestaan, gebruik er nu een paar stuks van op mijn kot (op kot zitten=op kamers gaan). Vind het nog steeds niet lelijk en zal het waarschijnlijk nooit lelijk vinden omdat het nu eenmaal overal bij past.

Toen ik op kot ging heb ik ook ineens een bestekset voor zes personen gekregen (lepels, vorken, messen, koffielepeltjes, ook weer basis dus) Gebruik ik nu ook al, maar zou ook nog moeten dienen voor het moment waarbij ik echt alleen ga wonen.
Heb ook een hele pannenset, handdoekenset die ik nu al gebruik, maar die ook nog moeten dienen op het moment dat ik echt alleen ga wonen.

Vind het wel handig. Andere studenten zitten op kot met hier en daar wat servies en potten en pannen, bijeengeraapt, vaak mindere kwaliteit. Niets mis mee, zelfs leuk, maar mijn ouders hebben er voor gekozen om me ineens maar een volledige set van allerlei dingen "kado te doen" en daar bij te zeggen dat dat ineens voor mijn "uitzet" was. Het is dan wel ineens redelijk goede kwaliteit en die dingen gaan zeeeeeeeeeeeker nog jaren mee.

Voor dingen die ik nu nog niet zou gebruiken, zou ik ook wel eerder sparen dan het al kopen. Maar het gebeurt dus wel dat als ik iets koop/nodig heb, er overwogen wordt of de duurdere en degelijkere versie niet meteen beter gekocht kan worden (met het idee dat het dan nog jaren kan meegaan) dan nu een prul kopen en over een paar jaar opnieuw.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:10

Ik vond het juist fijn om al een flink aantal dingen gespaard te hebben. Vooral potten en pannen enzo.
Servies, bestek en pannen had ik als een van de eerste gespaard. Zo gek veel ruimte neemt dat niet en dat zijn toch aardig wat centen. En die dingen wilde ik toch tijdloos omdat ik niet van plan ben om na 2 jaar nieuw te kopen.
Verder veel potten, brabantia keukenspullen enzo.
De dingen waar garantie op zit als koffiezetapparaat enzo heb ik wel later gekocht anders is de garantie verlopen voordat je het gebruikt hebt.
Verder messenset, handdoeken, washandjes, beddegoed e.d. is erg goed op te slaan.

:evaw:

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:12

Ik woon nu samen en heb de jaren daarvoor ook voor m'n uitzet gespaard...
Vaatdoeken, schoteldoeken, badhanddoeken, bestek, ... dat zijn toch dingen die je nodig hebt en als je ineens alles moet kopen als je gaat samenwonen weegt dat nogal zwaar door (al de spullen die je nodig hebt gelijktijdig moeten kopen is niet goedkoop dan).
Een maandje voor we gingen samenwonen heb ik dan kookgerei gekregen op m'n verjaardag en daar was ik ook superblij mee...

Burgerlijk vind ik het eigenlijk ook niet... Eerder vooruitdenkend.
Kijk, je hebt dingen die je beter samen kan kopen (zoals bv. een bank enzo), maar de kleine spulletjes kan je op voorhand ook goed genoeg kopen en als je een beetje 'neutrale' dingen neemt ben je die ook niet beu tegen de tijd dat je ze gaat gebruiken.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:14

Ik geloof dat mijn moeder ergens een doos op zolder heeft staan waar ze af en toe iets in gooit voor mij... Weet niet of ik dat over een tijdje nog leuk vind, maar dat zie ik dan wel...
Ik denk dat ik alle spullen wel kan gebruiken, ik kan later altijd nog iets in mijn eigen smaak kopen... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:14

Ilona en ik zijn ook al een jaar geleden met de uitzet begonnen en hebben al heel wat bij elkaar! Eigenlijk alles wat in de keuken komt is al aanwezig: mooi bestek, glazen (overvloed *LOL* ), bekers, slabestek, mokken etc etc. We zijn van plan over een jaartje samen te gaan wonen, en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om alle meubels uit een kringloop winkel te halen. Dat is gewoon geld verspilling. Een aantal jaren later koop je toch weer andere en betere meubels. Kan je in mijn ogen net zo goed meteen goede meubels kopen. En omdat wij vorig jaar al begonnen zijn met de kleine zaakjes, hebben wij komend jaar geld voor meubels etc.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:23

Sypheron schreef:
en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om alle meubels uit een kringloop winkel te halen. Dat is gewoon geld verspilling. Een aantal jaren later koop je toch weer andere en betere meubels. Kan je in mijn ogen net zo goed meteen goede meubels kopen.


Het blijkt maar weer dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van een kringloopwinkel. Ok, ze hebben ook wel rommel, maar ook leuke design spulletjes. Verder heb ik er totaal geen moeite mee dat spullen eerst door iemand anders zijn gebruikt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:27

ligt er wel aan welke kringloop winkel. Sommigen is een ouwe schuur met 100 oude en wat nieuwere bankstellen.
Andere is net pand met goed uitgezochte en opgestelde spullen.
Er staan leuke spullen maar ze hebben ook rotzooi.

:evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:33

Maar juist tussen die rotzooi kun je leuke dingen vinden. Tja... je moet er van houden. Ik vind rommelmarkten ook leuk, anderen vinden het verschrikkelijk. Smaken verschillen nou eenmaal.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:35

Ik heb helemaal geen verkeerd beeld van de kringloopwinkel, ben er vaak genoeg geweest om zelf spulletjes weg te brengen en heb er ook wel eens rondgekeken. De Cirkel heet die bij ons, en daar wordt eerst fatsoenlijk gekeken of het spul dat je komt wegbrengen wel netjes en fatsoenlijk genoeg is om in de winkel te zeggen. Maar dan NOG hoef ik er echt niets van te hebben, geef mij maar lekker mijn eigen spulletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:38

Ik heb ook geen verkeerd beeld van een kringloop winkel. In tegendeel. Ik ben er wel eens geweest met een vriendin die daar haar spulletjes vandaan haalde. Maar van mij hoeft het toch echt niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:39

Ik koop alleen dingetjes die ik al jaren leuk vind Knipoog Zo is 't meeste wat ik heb ook wit met wat blauw erin. Niet dat ik bijster veel heb, mn servies en badrommel... Mijn vriend daarentegen heeft zijn stukje zolder vol staan met dingetjes, heeft ook al een wasmachine en koelkast (koelkast heb ik overigens ook), enz enz.

Oh, en een koffiezetapparaat heb ik ook al Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:42

Ik kan in principe zo al een huis inrichten met de spullen die ik verdeeld op mijn studentenkamer (huis) en thuis-thuis heb Lachen Handig, er komt best wel wat van mijn oma, en van mijn ouders vandaan, ook het eea van de kringloopwinkel, en het eea nieuw. Hangt er gewoon vanaf, ik kijk naar kwaliteit, en of we iets snel nodig hebben Lachen

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:44

Ik gin op m'n 18e op kamers wonen, en had nog niks. Haha!
Heb toen een goedkoop servies gekocht, oude pannen van m'n ouders gehad. Verder glazen en mokken en bestek gekocht, nog wat spulletjes gekregen. M'n kamertje was zo klein dat er toch alleen maar een bed en kast in kon. Tong uitsteken
In m'n kamer tijd heb ik wel wat meer 'echte' spullen gekocht, maar moet zeggen dat ik sommige dingen beter niet van te voren had kunnen kopen. De glazen die ik toen had gekocht, vind ik nu spuug lelijk. Het kleine serviesje is ondertussen ook al vervangen omdat ik t niet meer mooi vondt, en er al een hoop delen van gesneuveld waren.
Ook had ik toen bijvoorbeeld een ovenschaal gekocht, die niet in eens in m'n oven past. Scheve mond Dus hij is nog nooit gebruikt.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:46

Loutjelou schreef:
Ik ga over anderhalve maand met m'n zus samenwonen en hebben dus eigenlijk alles al. We moeten alleen nog 2 banken en een stoel, wasmachine en droger. Maar daar hebben we het geld ook al voor. Moet in principe alleen nog maar opgehaal worden dus. De rest staat allemaal opgeslagen in de garage en op zolder.... Wat zullen m'n ouders een ruimte hebben als we straks weg zijn.... Haha!

houd je wel rekening met levertijden?
Voor bijvoorbeeld een bank wordt meestal een levertijd van 8-12 weken aangehouden.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:48

Momenteel ben ik helemaal allergisch voor het woord 'uitzet'. Een paar meiden met wie ik in de klas zat op m`n middelbare school zijn zwanger, moeder of bezig met het plannen van een trouwdag. Laatst moest ik bij iemand de 'tupperware-verzameling' zien.

Het zal mijn bindingsangst (?) wel zijn, maar ik ben nog erg huiverig voor dat keurslijf. Toen ik op kamers ging kocht ik van alles wat en mijn 'uitzet' is dan ook een bonte mix: jungleborden van Xenos, pastaborden uit kerstpakket, bestek van Ikea, mokken met leuke diertjes enz. van Knaakland... Er zit geen systeem in.

En o ja, combimagnetron als cadeau van paps en mams (heeeel fijn!) en tal van andere -al dan niet antieke- apparaten.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:56

Ik associeer 'uitzet' ook vooral met mijn moeder en tuttige blokjes-theedoeken. Wat niet wil zeggen dat het niet heel handig is.
Ik ben op kamers gegaan terwijl ik studeerde en ben begonnen met alleen maar tweedehands spulletjes (vooral van familie), als je geen geld hebt, is dat een prima oplossing. Door de jaren heen ben ik allerlei spulletjes nieuw gaan kopen en geef ik mijn oude spullen weer aan rommelmarkten/anderen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:59

ik niet.. ik spaar geld voor als k het huis uit ga.. Ga nu nog niks kopen.. ten eerste weet k niet of k t dan nog leuk vind.. of k alleen of samen ga wonen.. en waar k al die zooi kwijt zou moeten.. Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:00

Het kan leuk zijn sparen voor je uitzet, maar mijn ervarin gis toen het eenmaal zover was dat ik het meeste verschrikkelijk vond. Er zijn maar weinig dingen die ik nu ook daadwerkelijk gebruik. Ik heb het overigens over handdoeken, theedoeken, servies, schalen, vazen, glazen, mokken en dergelijke.
Niet over meubels enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:01

Ook ik had voor het samenwoen al een hoop dingen.
Zoals bestek, pannen, service, handoeken enz.
Meubels hebben we samen gekocht (en nee niet iedereen krijgt van thuis spullen mee)
En ik ben zo'n zeikerd, ik hoef geen bank van een ander.
Een stoel oke, maar veel dingen niet, ben ik vies van (tja je kan maar een tik hebben)

En ook alle electriche dingen hebben we pas net voor het samen wonen gekocht ivm garantie.
Maar we hadden gelukkig wel al een flinke spaarpot, dus geen gedoe met spullen die je nodig hebt, maar niet kunt kopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carola, ComscoreBot, Dana02, DenieesB, Dominique_96, Elastiek, estell__, Everest, Glenda, Laurahh, LisanneMans, LouLi, Polarize, sariba, Thats_Me, Tientjeblij, vikawiek, warvel en 68 bezoekers