geen zin :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

geen zin :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:34

weet niet waarom. Moet zo gaan rijden maar heb geen zin.
Explosion is echt een super paardje! hij doet en kan alles...

Maar het rijden is zo eentonig geworden.
daarbij komt nog dat ie alleen maar in draf en galop gaat omdat ie zo gehoorzaam is...

toen ik nog alleen Phar reed had ik geen enkel probleem met rijden, ik ging graag! er was toch altijd wel iets te beleven met Phar.

nu nog...
maar Phar mag vandaag op rust omdat ie gisteren vrij veel gedaan heeft, en heb explosion gisteren gelongeert.

explosion is een super lief paard! en eenmaal derop doe ik gewoon wat ik moet doen en voel ik toch wel een beetje dat we 1 worden...

maar als ik der naar toe moet zit ik echt te zuchten, en moet ik me echt dwingen
tis echt niet zon pokke end. daarbij ga ik met de auto. dus aan de afstand ligt het niet.

ben ik nou gewoon zon verwend nest of heeft elke paardengek wel eens zon 'putje'

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:53

ehm... verwend nest?
Er zijn zat mensen die kilometers op de fiets zitten om naar hun verzorgshetje te gaan die het longeren maar niet onder de knie wil krijgen. Of naar de manege om een uurtje mee te liften op een manegepony...

Kom op, realiseer je eens in wat voor luxe situatie je zit! Geen reden om te klagen hoor!
En als je vaker met tegenzin naar deze nieuwe pony gaat, is het misschien een idee om je paps en mams weer eens lief aan te kijken en eens verder te zoeken...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:05

Ik weet of je dit gevoel al langer hebt of dat het nu even opspeeld?

Misschien past dit paardje niet goed bij je en had je er iets anders van verwacht, dat hoef je je echt niet voor te schamen.
Je kunt meer variatie aan bregen binnen de trainngen om het rijden voor zowel jezelf alshet paard aantrekkelijk te houden, ga veel naar buiten, bos/stad/hei weet ik het allemaal.
Train je paard dress. matig maar ook springgericht, wissel dit af met longeren (doe je al) en evt wandelen.

Misschien geef je hem al genoeg afwisseling dat weet ik niet, sommige paarden hebben meer rust en regelmaat nodig binnen de training en hebben geen baad bij veel wisselingen.

z'n naam doet ie geen eer aan zo te horen, heb je 2 paarden of is het je verzorgpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:08

Iedereen heeft wel eens een dipje Lachen

Komt vanzelf wel weer.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:16

Misschien kun je voor wat afwisseling zorgen? Is er een mogelijkheid om met nog iemand erbij, desnoods op de fiets, een buitenrit te maken?

Wees blij dat je met Explosion niet de rijproblemen hebt, die je met Phara had. Je moet er zelf wat van maken, het komt niet zomaar aanwaaien, je hebt een heel erg leuk paardje, geniet daar van Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-10-04 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 14:20

tis iets wat maandag begonnen is. Explosion was in het begin een actief paardje. hij teste en ik heb niet toegegeven (logisch) en nu is die lui als wat. hij doet zijn naam alleen eer aan bij t opstappen.
ik ben bezig met hindernisjes springen (30 cm ondertussen...)
en rijd dressuurmatig ook.
ik denk dat het is dat ik met hem gewoon nog niet zo veel kan. met Phar ga ik buiten, ik doe lenigheidsspelletjes, ik spring, ik 'dressuur' laat m over hooibalen springen. kan telkens wat nieuws proberen. met explosion ben ik zover nog niet.
maar hijs gewoon zo ongelooflijk gehoorzaam...ik ben eigenlijk altijd paarden gewent die wat koppig waren of gewoon speelvogels. Explosion is heel erg serieus enzo Verward
misschien moet k der gewoon nog aan wennen dat ik nu een braaf dressuurpaardje onder me kont heb zitten...en misschien gaat t der wel 'uit' (t lui zijn) door dat ie dingen leert die die misschien fijn vind. kheb t gevoel datie best wel graag springt.
nu heb ik de laatste tijd ook enorm veel last van mijn knie met gevolg dat mijn houding dus op niets trekt Knipoog misschien zit daar t probleem wel. door mijn verkeerde houding krijgt explosion misschien de verkeerde seinen door ofzo...
ann. zie je reactie nu pas Haha! dus ff edit:
ik wil al lang een buitenrit met m maken. omdat ik wil weten hoe die reageert op bos. Misschien vind hij de weide saai enzo. en als Phar iets saai vind gaat ie sloom zijn. misschien dat explosion ook zon type is dat gewoon wat meer opwinding wil...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:23

Is die mogelijkheid er niet? Misschien wil je moeder meegaan op de fiets, of een vriendin?

Gillian

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 14:29

heb net nog eens gezegd dat ik eens buiten wil met explosion. maar daar krijg ik dus geen reactie op....meet een vriendin zou een mogelijkheid zijn. Maar ken der niet veel die der langs op willen fietsen alsik aant rijden ben... en ik ben dan weer van mening dat ik liever niemand op explosion heb...hijs al ouder en is altijd door 1 ruiter gereden... ik ben de eerste nieuwe ruiter voor m. en dat vond hij al raar. dus als er nu nog elke week een ander op m komt weet ie helemaal niet meer hoe t zit...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:52

Misschien dat je voor jezelf en je paard steeds nieuwe uitdagingen moet zoeken, ook in dressuur. Voor ik mijn paardje heb gekocht, heb ik 16 jaar op maneges gereden en op het eind, moest ik me voor elke les een doel stellen om het nog leuk te blijven vinden. Succes

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 14:55

ik ben zeker iemand die een doel nodig heeft. doelloos op weide rijden vind ik 10x niets! en ga graag uitdagingen aan...Maar natuurlijk moet ik wel eentje vinden die voor beide leuk is...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:21

Ik heb heeeel soms (komt niet vaak voor) ook geen zin Schijnheilig , maar dan maak ik gewoon zin Haha! Ik denk altijd aan de leuke/positieve dingen ervan. Misschien moet je gewoon wat meer afwisselen qua rijden. Ga naar buiten, strand,longeren, V&D, dat soort dingen.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:26

pharagirlke schreef:
ik ben zeker iemand die een doel nodig heeft. doelloos op weide rijden vind ik 10x niets! en ga graag uitdagingen aan...Maar natuurlijk moet ik wel eentje vinden die voor beide leuk is...

Je techniek en zit verbeteren is toch ook al een doel op zich Lachen
Daar rijd je in de eerste plaats voor, en niet alleen voor de leukere dingen zoals springen, buitenritjes en lenigheidsspelletjes. Je hebt een mooi leerpaardje, maak daar gebruik van om zelf beter te worden qua rijden.

Gillian

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:30

neem eens les !
dan weet je zeker dat je iets voor om te vechten hebt,
je leert zoveel dat je weer een doel hebt

Karaat_the_newforest op Instagram

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:53

Ik zou ook les nemen als ik jou was. Hartstikke leuk toch om van alles bij te leren? En inderdaad ook op zijn tijd een keer afwisselen met een stukje buitenrijden.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:55

Verwend nest Tong uitsteken .
Ga anders een buiten rijden of zonder zadel ofzo Lachen .

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 22:27

ik heb les Lachen geloof me nou maar.
Ben vandaag geweest, gelukkig liep die lekker. hoewel. als ik Explosion was en der zat een ruiter op me als ik vandaag Scheve mond dan weet ik niet of ik wel zo braaf rechterstelling had gedaan.mja Ex. is een lief ponytje.
over twee weken mag ik buiten (ja lijkt eindeloos mja. Eerder kan iniet Knipoog dan gaat een vriendin en me moeder met me mee...)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:16

Je moet voor je zelf weer een uitdaging vinden..

Zoek het eens in je houding en je techniek. Als Lame lekker loopt en ze doet alles volgens het boekje, dan ga ik bewust met mezelf aan de slag.. Dan moet ik weer verder leren ipv zij.

En dan de ladder heel hoog leggen voor jezelf. Bijvoorbeeld: overgang terug of vooruit maken en ervoor zorgen dat je paard geen beweginkje verkeerd maakt door jouw houding. Proberen hem helemaal niet in de weg te zitten. Dat is voor mij persoonlijk een ontzettend lastige oefening. maar die pak ik toch regelmatig mee.. Succes!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:02

Ik geloof dat je het ook voor je pony weer een uitdaging moet maken om voor je te werken, misschien vindt hij zijn werk wel een beetje saai en doet ie daarom zo braaf. Kan je geen spelletjes met hem doen? Met hem voetballen bijvoorbeeld?

Maar ik snap wel trouwens wat je bedoelt hoor, ik heb ook niet altijd evenveel zin om naar Morespeed toe te gaan, terwijl als ik dan op hem zit voel ik me de koning te rijk

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:05

Nou, dat is ook snel bekeken Scheve mond
Je hebt het beest net!


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:07

Probeer wat afwisseling in je training in te brengen. Doe ik zelf ook hoor.
Eens per week les. Daarnaast doe ik de ene keer balkjes lopen, dan weer fanatiek dressuren, dan weer hobbelen. De ene dag ben ik bezig met oefeningen om hem goed aan het been te krijgen. Dan ben ik alleen maar bezig met overgangen en schijnovergangen. Andere keer doe ik juist veel voltes openen en sluiten. Dan ben ik weer bezig met veel schoudervoor rijden en dat op de lange zijde een aantal keren af te wisselen. Dan ben ik juist weer bezig met mijn eigen zit. Als het paard braaf is en een lekker regelmatig tempo loopt, probeer ik goed mijn zitbotten te voelen en goed te zitten, zonder beugels rijden en wat oefeningen doen om zelf los te komen. Longeer eens met pessoa of dubbele lijn en experimenteer daar een beetje mee. Kijk hoe hij het best loopt. Ga eens een dagje wandelen. Misschien wordt hij ook wat sloom, omdat hij teveel doet of te eentonig werk. Geef hem eens een lekker dagje rust, maar wel lekker wandelen of losgooien en tutten natuurlijk. Doe wat vrijheidsdressuur. Zet eens pionnen in de bak en ga een soort van slalom doen en probeer hem dan alleen op je benen te sturen. Zoveel dingen die je kan doen en die goed zijn voor je eigen rijkunst en voor de band met je paard. Zie het niet als een rijpaard, maar als je maatje. Hij is alleen van jou afhankelijk voor zijn beweging, dus probeer het ook leuk te houden voor hem.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:50

Dit herken ik helemaal. Probeer gewoon nieuwe uitdagingen te zoeken. Ik had eerst ook niet echt zin om naar m'n shetje te gaan (staat zelf bij huis....) maar nu ben ik vrijheidsdressuur gaan doen en het gaat nog voor geen meter maar nu heb ik een doel en elke dag kan ga ik met heel veel plezier naar Saar toe om aan ons doel te werken Lachen.

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:53

Nou, zo verwend vind ik dat niet hoor.
Ik heb ook wel eens dagen dat ik echt gewoonweg geen zin meer heb.
Dan heb ik een drukke dag gehad op mijn werk of het zit even tegen.
Daarom heb ik gister ook op mijn reet voor de TV gezeten met een leuk DVD-tje....Haha!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:53

Zou je niet gewoon even afwachten?
Je hebt hem net, jullie moeten nog aan elkaar wennen, je moet nog uitvissen waar zijn knopjes zitten.
Niet zo snel opgeven hoor!

Jaike, wat ben je toch een topper!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:08

Kan keertje gebeuren hoor! Ik heb ook wel eens dat ik me omgekleed heb en dan opeens geen zin meer heb, dag later is dat meestal wel weer goed.
En met je nieuwe is het gewoon een beetje wennen, dat komt wel!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:18

Sjuimpje schreef:
Nou, dat is ook snel bekeken Scheve mond
Je hebt het beest net!


Ja precies.. Misschien maar weer verkopen als het nu al zo begint..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Lugea, mooney, Myrthe_bz, tienus63 en 104 bezoekers