Mijn verstandskiezen zijn eruit, AAUW!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Mijn verstandskiezen zijn eruit, AAUW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 12:00

Vanochtend was het dan zo ver.
Om half 11 moest ik bij de tandarts zijn om mijn linker verstandskiezen te trekken.

Voor de onderste werd even een foto gemaakt, bleek dat hij helemaal scheef was gegroeid. Dus die moest doorgesneden worden en bij het laatste stuk konden ze er niet goed bij. Ze zijn 15 minuten aan het sjorren en trekken geweest met veel geweld. Maar uiteindelijk is het wel gelukt.
Boven was gelukkig zo gebeurd!

Maar dan al dat harde gekraak en van die piepgeluiden jak, wat was dat akelig zeg.

Ik heb gelukkig wel iets tegen de pijn meegekregen. Dat zal ook wel nodig zijn want mijn linker helft doet pijn vanaf mijn nek tot mijn oor.

Nu maar hopen dat het weer snel over is.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:11

Auw idd. Ik moest naar het ziekenhuis om mijn verstandskiezen eruit te laten snijden!
Dat kraken etc is idd erg smerig om te horen Misselijk

Veel beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:13

Ah, waarom moet je dit nou zeggen?
Kreeg gisteren bij de tandarts te horen dat er bij mij wss ook 2 uitmoeten.
Moet over 2 weken foto's laten maken, omdat die van mij dwars in mijn mond staan...
Dus gaat ie kijken of ie het zelf kan, of dat ik naar de kaakchirurg moet..Boos!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:17

Heb er begin september ook 2 laten trekken.
Ik zei altijd: Mijn verstandskiezen gaan er niet uit (gewoon ook omdat ik bang ben voor de tandarts Bloos )
Maar toen ik gigantische kiespijn kreeg, heb ik toch maar heel snel een afspraak gemaakt en ben nu heel blij dat ze er uit zijn.
M'n andere 2 moeten ook nog maar daar moet ik voor naar de kaakchirurg (als ik er last van krijg)
Ik vondt het allemaal heel erg meevallen, het is natuurlijk geen pretje maar had gedacht dat het allemaal veel erger zou zijn.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:18

Koelpak ertegenaan! (wel eerst in een theedoek wikkelen)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:31

Oh stil toch!! ik moet 25 oktober voor controle en dan gaan we ook bespreken hoe ze eruit gaan. Eentje zit scheef, ik heb er nu al slapeloze nachten van. *huil*

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:37

Bij mij is de linker onderverstandskies er uit gesneden door de kaakchirurg. Viel gelukkig erg mee, ik zag het meest op tegen de verdoving maar hij had daar zo'n "prikpen" (weet even geen betere omschrijving) dus niet een gewone injectie naald...gelukkig! Scheve mond Ik moest lachen toen ik mijn mond aan het spoelen was, er kwam natuurlijk een enorme lading bloed uit en op dat moment kwam het volgende slachtoffer binnen, die zag mij, keerde om en kwam niet meer terug Tong uitsteken *LOL* Ik heb er niet zo heel veel last van gehad, veel spoelen met mondwater en een aspro als het pijn ging doen (ik kreeg ook zetpillen maar die moest ik niet..). Ik kreeg ook peneciline maar daar bleek ik allergies voor en kreeg overal bultjes. De hechtingen waren irritant maar verder niet pijnlijk. Nu moeten beide boven verstandskiezen nog maar niet op stel en sprong Knipoog Dus als ik er last van ga krijgen is het vroeg genoeg Tong uitsteken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:40

Prikpen! Dat zou de oplossing voor me zijn, ik ben ZO bang voor naalden!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 09:01

Nu 1 dag later gaat het prima!
Ik heb heerlijk geslapen, en eigenlijk ook geen pijn meer.
Gister heb ik ook geen pijnstillers nodig gehad.

Het is niet dikker dan anders alleen met eten is het nog wat lastig.

Maar zo achteraf is het toch allemaal super meegallen!

Succes voor iedereen die nog moet!
Mijn rechterkant moet ook nog een keer, maar daar wacht ik wel even een jaartje mee.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:26

ik moet ze er alle 4 uit laten snijden/ trekken Scheve mond

MAAR IK DURF NIET!!!!!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:50

moet je het altijd laten trekken? of kan je het ook l

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:50

moet je het altijd laten trekken? of kan je het ook laten zitten?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:53

ieeuwl klinkt errug pijnlijk.
Hopelijk gaat de pijn snel weg, sterkte Ach gut

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:55

ik moet ze er ook alle 4 uit laten snijden bij de kaakchirug (ze groeien namelijk allemaal scheef Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen )

Ik had ze eigenlijk in januari dit jaar al eruit moeten laten snijden, maar ik durfde steeds niet, dus heb het steeds maar verzet en verzet..... en nu moet ik 21 februari en dan ga ik wel echt, want van uitstel komt afstel, en dan ben ik straks veel verder van huis Scheve mond

Otango

Berichten: 84
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:06

je hoeft ze er niet persee uit te halen, maar.. het is wel aan te raden.. want de kiezen zitten heel ver achterin de mond, dus ze zijn lastig te reinigen en schoon te houden, wat tandvleesproblemen en gaatjes en ontstekingen vertoorzaakt.. dus om problemen te voorkomen kun je ze er beter nu uit halen dan last te krijgen. en die last krijg je natuurlijk altijd net als je bijv. op vakantie bent.. en dan moet hij er toch uit.
nu kan je nog zelf kiezen wanneer het het beste uitkomt wanneer je ze wil laten trekken.
en als de tandarts twijfeld of hij ze er zelf uit gaat halen of de kaakchirurg, zou ik kiezen voor de kaarchirurg..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:03

gelukkig zij die van mij er al uit gehaal paar weken geleden.
Je hebt wel mazzel hoor dat je er geen last van hebt, ik heb zitten janken van de pijn.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:07

oei en ik moet ook :-\

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:13

Ik het vorig jaar 1 verstandskies laten trekken. De overige 3 blijven voor altijd in mijn mond staan. Mijn god, wat deed dat pijn, en dat gekraak ieh. Vervolgens ben ik 3 dagen gewoon ziek geweest en had ik echt veel pijn. Bovendien had de tandarts niet gehecht en bleven er gewoon pinda's, rozijnen, enz. in dat gat vaststeken, deed echt pijn.

Dus die overige 3 blijven er bij mij gewoon lekker inzitten.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:33

houd een koelelement in een washandje tegen je wang aan en laat je ouders bocasan halen en begin daar vanaf morgen mee te spoelen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:37

Ik ben al geweest Haha!

Vorig jaar twee afspraken gemaakt. Linker kant 3 en rechterkant 4...

2 verstandskiezen (waarbij er aan 1 kant een extra kies achter groeide Verward )

En dan nog de twee voorste kiezen die ik dubbel kreeg (kwamen aan de binnenkant er door) Verward

Tandarts had nog nooit zoiets gezien. Hij is ook de eerste die zei dat ik een 'te kleine' mond had (voor zoveel tanden dan) Haha!

Heb echt heel weinig last van het trekken gehad. Eten ging wat moeilijk, heb 1 pijnstiller genomen na het uitwerken van de verdoven and thats it...

Zou het zo weer doen... Knipoog