Spierpijn???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Spierpijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 10:57

Hoi!
Misschien ben ik wel weer overbezorgd en veel te voorbarig, maar ik maak me nou eenmaal heel snel zorgen over mijn grote vriend.

Dinsdag avond voor het eerst les gehad van een (voor mij) nieuwe instructrice. Volgens haar (en zij kan het best weten) liep hij absoluut niet verkeerd. Ik was weer helemaal gemotiveerd door de les en wilde gisterenmiddag lekker oefenen. Nou liep hij naar mijn idee helemaal niet lekker. Hij wilde bij het aandraven juist erg graag aangallopperen. Hij voelde stug in zijn mond. Hij wilde niet lekker zakken. En ik had het idee dat hij soms door zijn achterhand zakte. Ik heb het twintig minuten geprobeerd en toen ben ik maar gestopt. Ik vond hem niet onregelmatig of zo, maar had het idee dat hem wat dwars zat. Er staan weer wat nieuwe paarden in de wei en hij zat al wat onder de butsen de laatste dagen (rangorde bepalen), dus ik dacht dat hij misschien wel een schop gehad had of zo. Maar ik heb zijn benen helemaal afgevoeld en kon niks ontdekken.
Ik heb hem over zijn rug gevoeld en toen was het me wel duidelijk. Hij kromp helemaal in elkaar toen ik een plek raakte net achter waar het zadel eindigt.

Wat denken jullie? Kan dit spierpijn zijn? Het kan toch niet zo zijn dat hij van het ene op het andere moment weer een rugprobleem heeft? De ene dag fantastisch lopen en de volgende dag een rugprobleem? Het zadel (Bates met Cairsysteem) is net weer aangepast en daar heeft hij de afgelopen week ook niet minder om gelopen.

Zoals gezegd maak ik me misschien wel te gauw zorgen, maar dat komt door zijn verleden. Ik heb al eens een paar maanden moeten wandelen doordat zijn rug vast zat vanwege wel een slechtpassend zadel. Daarna hebben we te maken gekregen met een aangetaste straalbeentje, met alle spanning die daarmee te maken heeft. We zijn nu net weer zo'n beetje overal doorheen. Hij liep erg fijn, en de wedstrijden gingen ook beter. Dus.... dat verklaart mijn zorg.

Vast bedankt voor het meedenken!

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 11:10

Oh ja, vergeet ik nog. Ik heb hem na het rijden even los in de bak gelaten zodat hij kon rollen. Hij rolde een aantal keren prima over zijn rug naar de andere kant. Weet niet of het wat betekent maar.... ik zag dat vrij positief eigenlijk?

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:28

Ik heb 4 jaar een pony gereden die in het voor/najaar heel snel een lichte vorm van maandagziekte kreeg. Ze leek dan ook door haar achterhand te zakken en gaf niet meer na en wilde ook niet draven, maar galopperen ging dan beter. In die zin herken ik het dus, maar wat niet logisch is, is dat die van jou pijn in zijn rug had (en behoorlijk, als ik het zo lees) en dat je die dag ervoor les hebt gehad. Ik weet niet of spierpijn echt op een een plek op deze manier zo voor kan komen, maar je zou eens Cole's liniment kunnen proberen na het rijden, gewoon z'n rug, schouders en evt. benen inmasseren. Bij die pony met maandagziekte moest ik gewoon stoppen met rijden, op het harde 15 min stappen, paard daarbij warm houden en ong. een uur later nog 15 min stappen. Ik zou sowieso even je instructrice bellen en haar even advies vragen, zij weet tenslotte precies waar jullie op getraind hebben.