huur/koop/financieringsplan trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

huur/koop/financieringsplan trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:37

Zijn er mensen die ervaring hebben met een zogenaamde huur/koop overeenkomst of een financieringsplan voor een trailer.

Ik moet nl. NU een nieuwe trailer(oeiii, klinkt als een heel verwend,klein kind Cool ) Maar heb op dit moment simpelweg het geld niet.
Wel voor aflossingen etc.

Ik wil dan dus graag ervaringen weten, positief en negatief!

Alvast Bedankt!!


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:50

Persoonlijk zou ik hem dan liever lenen van iemand (eventueel tegen vergoeding) dan dat ik me in de schulden ga steken voor een trailer. Ik vind dit hetzelfde als een vakantie of auto op afbetaling.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:55

Zelf heb ik geen ervaring met een trailer op afbetaling.
Een stalgenoot heeft het wel gedaan.
Ik zou wel goed navragen wat je moet aanbetalen en hoeveel de aflossing per maand is.

[o]

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:15

Als je bereid bent twee trailers te betalen en er maar eentje te hebben, dan kun je het doen. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor trailer huren. Voordat ik trailers e.d. zou gaan financieren moet er het nodige gebeuren, dat zou voor mij echt de allerlaatste oplossing zijn.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 19:17

Ikke, dat is dus ook de rede waarom ik het vraag. Ben gewoon heel benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn.

Ik ben nu alle opties op een rij aan het zetten.
Het lenen ben ik een beetje beu, al dat prutsmuts voor met de spullen van een ander. Als je iets leent, is er altijd wel een lampje wat niet werkt ofzo. En als je iets geleend hebt zul je altijd zien dat je net iets kapot maakt.
En zoieso wil ik hem dan te vaak lenen. Wil nl weer met mijn eigen paard wedstrijden gaan rijden. Door hem vaak te laden, gaat dat straks weer wat soepeler.
Dus dat is gemiddeld 1x per 2 weken en 1 keer per week les. Dat zou betekenen dat er dan gemiddeld 6x per maand een trailer lenen/huren. Dat is gewoon te vaak!!

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:28

Zelf heb ik geen ervaring met huur-koop van een trailer. Misschien moet je even met de rekenmachine gaan zitten wat het goedkoopst Geld, geld! uitvalt; een financiering bij een trailerbedrijf of apart een persoonlijke lening. Misschien is er een familielid die wat ruim zit in de slappe was en je tegen een aantrekkelijke rente (of beter nog: renteLOOS ) kan lenen. Succes!


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:53

verder niemand hier ervaringen mee??
Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik graag adressen willen weten.

Met het betalen van 2 ipv 1 trailer valt het ook wel mee, ikke!

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:57

Dure oplossing.
Ik zou zelf overigens een PL erop doen als het echt zou moeten. Bij een PL ben je vrij af te lossen zodra je het geld wel over hebt, terwijl koop op afbetaling betekent dat je ook nog rente moet betalen ondanks dat jet het geld wel beschikbaar hebt.

Kan je bij je eigen bank geen PL krijgen, raad ik je zeer sterk af elders wel geld te lenen. Je eigen bank geeft je het eerlijkste advies over je aflossingscapaciteit; maw als je eigen bank inschat dat jij niet in staat bent de lening op nete wijze af te lossen zonder in de problemen te komen, dan is dat vaak ook zo...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:58

Moet je even Elegance verleiden tot een reactie....Haha!
Hij weet hier alles van!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Flinty, Googlebot, ingetje3012, Lizenlotte en 91 bezoekers