Paard te koop, ken je deze reactie ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Paard te koop, ken je deze reactie ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 21:15

Ik heb mijn paard te koop staan en heb reactie van een Amerikaan gehad, hij heet ( of noemt zich ) David S******* ( erg aparte achternaam, maar oke, haha )
Hij schrijft gebrekkig engels, erg raar voor een amerikaan, maar oke, ook dat kan nog.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen die een paard te koop hebben een mailte van hem, of een andere amerikaan hebben gehad toevallig.

ik hoor het graag, want voor ik met hem verder in zee ga, wil ik even weten of er geen addertje onder het spreekwoordelijke gras schuilt....

[edit:Antoinette]Achternaam verwijderd[/edit]


Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:24

Ik vind het wel raar dat een Amerikaan gebrekkig engels schrijft.
Dan gaan bij mij de alarm bellen rinkelen!!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:27

vooral als ie met een cheque wil betalen, of dat je door de bank gebeld wordt dat er geld is overgemaakt, is het niet te vertrouwen.
(cheque ook niet incaseren, je rekening wordt dan geblokt)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:27

je geeft al aan dat je het niet vertrouwt anders zou je dit bericht niet plaatsen, ik zou dus goed gaan controleren waar je paard heen gaat enz.. en idd de alarm bellen rinkelen bij mij ook, door gebrekkig engels!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:32

Ik kan het even niet vinden, maar heb eerder vandaag op een ander topic op Bokt precies dezelfde vraag gezien, een amerikaan, david **** (tot het weer verwijderd wordt sorry moderator) die biedt op een paard uit Nederland, en de eigenaar die vraagt of dat wel oke is...
Laatst bijgewerkt door Kornelius op 06-10-04 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 21:35

ja, dat is waarschijnlijk mijn topic in Verslag van de Dag....

Ik heb het idee dat de betreffende Amerikaan al een beetje door heeft dat ik niet echt enthousiast reageerd op zijn mailtjes, heb vandaag geen bericht meer gehad. Misschien vond ie het vreemd dat ik aan hem zoveel vragen stelde, i.p.v. hij aan mij, haha

We zullen zien...

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:36

Oh, dat was dezelfde, ook van zabbie huhhuh
laat maar.

Ein Pferd hat vier Beiner. an jeder Ecker einer.
und hat er da mal keiner - umfallt

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:37

Ah zie nu je antwoord Zabbie - we zaten parallel te typen Haha!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 21:39

hihihi !!

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:57

Niet mee in zee gaan met deze lieden!!! Deze mensen verleiden je om je paard op transport te zetten en sturen ongedekte cheque's. Omdat het enige tijd vergt van buitenlandse bank naar buitenlandse bank, kom jij er pas achter dat de cheque ongedekt is als het paard al weg is.
Inmiddels is deze handelwijze al vrij aardig bekend in binnen- en buiteland.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 09:03

Ik heb niks meer van hem gehoord tot nu toe, ik denk dat ie in de gaten had dat ik Pyra niet zomaar aan iedereen verkoop... kost hem misschien te veel moeite om me over te halen...

Ik wacht wel tot ik een echte geinteresseerde vind voor mijn meissie !!

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:23

Daarom worden bij ons op stal de paarden pas op het vliegtuig gezet als het geld op de bankrekening staat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:28


Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:35

Je plaatst dit topic niet voor niks, je vertrouwt die kerel niet.. ik zou persoonlijk dan niet verder met hem gaan.. want ik vertrouw dan altijd op mijn gevoel!

Vervoer van paarden, uitgebreide fotoreportages (ook evenementen) hulp bij trailerladen, lessen... http://www.mishpa.nl
Onze facebookpagina: http://www.facebook.com/pages/Mishpa-Pa ... 7528858588

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:38

Ik heb voor mijn paard ook zo'n soort mail gekregen, maar wist meteen dat het niet goed zat. Wilde hebben dat het paard eerst op transport ging en dan werd er een cheque toegestuurd Verward , dacht het toch van niet Boos! . Heb nog wel terug gemaild dat ik alleen cash money wilde hebben anders beslist geen deal, heb daarna niks meer gehoord . Trap er dus niet in

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:17

Ik zie er ook niets is..... vertrouw het inderdaad voor geen meter, en omdat ik al een keer ben opgelicht door de vorige kopers van Pyra, wil ik dat niet nog eens meemaken...

Allemaal bedankt voor jullie reacties, en als ik nog wat hoor laat ik het jullie weten !!

" een gewaarschuwd mens telt voor twee ..... "

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:53

Niet op reageren. Een vergelijkbare truc wordt (waarschijnlijk door dezelfde mensen) toegepast bij auto's. Ze sturen je een cheque, je brengt je paard (of auto) weg, incasseert de cheque. De cheque is ongedekt, maar de bank komt daar altijd pas na een paar weken achter; resultaat je bent je paard kwijt en je zit ook nog eens met een schuld bij de bank (want je moet dat geld natuurlijk aan ze terugbetalen).
Over deze man is ook al een aflevering geweest bij radar, misschien kun je het nog terugzoeken op hun site.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:58

Wij hebben ook reacties van Amerikanen gehad.
Maar die waren wel degelijk serieus.
Gebrekkig Engels is idd wel heel vreemd.
Ik zou het idd ook niet doen!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:03

Als je het niet vertrouwd er gewoon helemaal niet op reageren. Je wilt je paard toch niet verkopen aan lieden waar je twijfels bij hebt?

Ben het met een aantal andere posters eens dat dit waarschijnlijk een truc is ipv een legitieme koper.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:04

Ik snap eerlijk gezegt niet dat iedereen zo struikeld over dat gebrekkige engels. Iemand die in Amerika woont hoeft toch niet goed Engels te spreken? Hoeveel Nederlanders zijn er niet die geen woord Nederlands kennen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:10

Dat noem ik geen nederlanders Lachen

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:39

Sylvia schreef:
Ik snap eerlijk gezegt niet dat iedereen zo struikeld over dat gebrekkige engels. Iemand die in Amerika woont hoeft toch niet goed Engels te spreken? Hoeveel Nederlanders zijn er niet die geen woord Nederlands kennen?


Mee eens. Ik ben er pas nog op vakantie geweest. Ik sprak nog beter Engels dan de meeste mensen daar. Met Chinees of Spaans kom je daar veel verder. Haha!
Verder zou ik zeggen; in dit geval vertrouw op je buikgevoel. Je voelt gewoon aan dat er iets niet pluis is, dus niet mee in zee gaan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:46

Iemand die ik ken heeft door zo'n oplichter uit Engeland 30.000 gulden verlies gemaakt. Wanneer je het niet vertrouwt, niet doen dus!

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:22

Sylvia schreef:
Ik snap eerlijk gezegt niet dat iedereen zo struikeld over dat gebrekkige engels. Iemand die in Amerika woont hoeft toch niet goed Engels te spreken? Hoeveel Nederlanders zijn er niet die geen woord Nederlands kennen?


Het is meer de manier waarop ze zich presenteren hoor. Het gebrekkige engels komt erbij.
Bij mij hoefden ze het paard niet eens te zien en vonden 25.000,- euro heel reeel voor een 2 jarige. Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:00

Dat is wat heel anders LDRD Lachen Maar ik heb niet voor niets die site hier geplaatst... Lees dat voor de gein eens.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers