Poes wordt geschoren: narcose pakt niet goed uit..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Poes wordt geschoren: narcose pakt niet goed uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 09:28

Omdat onze poes geen moer aan haar eigen vacht doet en wij het ook niet mogen doen, is haar vacht echt ene grote klittezooi geworden. Het valt er bij bosjes af, het zit helemaal los en het ziet er niet uit.
Dus dan maar de botte bijl erin: vanochtend heb ik haar naar de DA gebracht om haar te laten scheren. Echt kei-zielig, maar het moet maar... Scheve mond

Before
Afbeelding

After volgt vanmiddag, of wanneer ik een fatsoenlijke foto kan maken Lachen
Laatst bijgewerkt door Elles op 07-10-04 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:44

ben ERG benieuwd !!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:56

wat een troeliewoelie *LOL*

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:32

Lief koppie!

Maar waarom doet ze er niks meer aan???

Op zoek naar de zon!!!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:01

Ja, het is echt een dotje
Ik denk dat het de ouderdom is. Heb het wel vaker gehoord.

We zijn net terug, ze is nóg niet wakker Scheve mond Ze is helemaal suf, maar wilde thuis wel dolgraag het mandje uit. Helaas kunnen haar poten haar nog niet dragen... echt een doodzielig gezicht, zo'n warrig over de grond kruipend poesje....
Heb haar op een dekentje op de bank gelegd, zodat ik erbij kon gaan zitten. Honderd procent vertrouwen doet ze ons nog steeds niet, dus misschien kon ik zo twee vliegen in 1 klap slaan. Helaas probeerde ze na een paar minuten toch van de bank af te springen. Ik heb haar maar naar de plek gedragen waar ze zo graag heen wilde: het ándere mandje Haha!
Haar kont hangt eruit, want ze heeft de kracht niet om zich om te draaien.

Hoe groot is de kans dat ze me meer gaat vertrouwen, als ik haar nu pak en een poosje vasthoud? Het was namelijk voor het eerst dat ik haar kon pakken en vasthouden...

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:22

Wat een lief poesje Lachen
Erg zielig ja..
Maar je doet toch het beste voor je kat Lachen

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:31

Gewoon lief voor haar zijn, lekker knuffelen, lekkers geven en haar verder in de waarde laten.
Ze waardeert je heus wel om wat je doet hoor! Maar dring je zelf niet teveel aan haar op.
Poezen die redelijk op zichzelf zijn komen vanzelf wel contact met je maken wanneer ze dat willen..

Ik heb zelf ook zijn eigenwijze dame hier zitten! Haha! (en knuffelen dat ze toch doet de laatste maanden Lovers )

En ik wil een foto!!!! Cheese!

Op zoek naar de zon!!!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:34

Erg benieuwd hoe dat er uit ziet

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:15

ik heb bij een dierenarts gewerkt en daar heb ik ook eens een kat moeten scheren... dat is echt zo maf!! want je mag ook niet de hele staart kaal scheren!! ben echt heel benieuwd naar de foto!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 17:33

De foto zal wat tegenvallen, denk ik Knipoog
Ze is alleen van onderen geschoren, maar het is nog helemaal wit. Ik had ook verwacht dat ze helemaal grijs zou zijn... Haha!
Mocht ze er morgen eens voor gaan zitten, maak ik sowieso een foto
Maar voorlopig is ze nog helemaal dizzy...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:03

Als onze kat bijkomt uit narcose is hij heel erg onrustig en bangig. Ik wikkel hem dan losjes in een deken en houd hem (niet benauwend) vast. Na een paar minuten word hij dan rustiger en blijft bij me liggen.

Je kan het proberen, maar houd er rekening mee dat ze niet 'rationeel' denkt en bv. gevaar kan zien in iets dat geen gevaar is, denk maar aan een heel dronken mens, die zien ook plotseling de gekste dingen.

Een veilig donker plekje kan ze ook wel eens kalmeren. Als je een grote doos hebt ofzo?

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:10

ik zou niet gaan proberen om haar nu vast te houden zodat ze je gaat vertrouwen.. dikke kans dat ze het eng vind, niet kan vluchten en daardoor nóg banger wordt.. volgens mij kun je beter wachten totdat ze uit zichzelf actie gaat ondernemen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 18:11

Ik heb haar, toen ze voor de derde keer probeerde te gaan lopen (wat dus ab-so-luut niet ging), opgepakt en op de bank in een deken gelegd en dichtgestopt (los, inderdaad Knipoog ). Ik ben ernaast gaan zitten.
De eerste minuut probeerde ze nog weg te komen, maar ze kalmeerde al heel snel. Daarna is ze drie kwartier "uit" geweest. Daarna had ze weer een helder moment en probeerde ze van de bank af te springen (van mij weg te komen?), terwijl ze nog geen eens kon staan Scheve mond De tweede keer dat ze het probeerde, kon ik haar nog net vangen! Bloos!
Haar linkervoorpoot is niet in orde, daar kan ze niet op steunen. Ze leunt op de zijkant van haar onderarm, zeg maar en haar pootje wijst naar binnen.
Inmiddels heeft ze op eigen kracht haar mandje weer bereikt en ligt daar nu de rest van haar roes uit te slapen. Het is de enige plek in de kamer die voor haar idee nog veilig is, want dat hoekje is altijd hetzelfde, terwijl we de rest van de meubels nu ongeveer per dag veranderen (we krijgen nieuwe, maar wel in etappes, dus het is wat rommelig voor haar).

Als dat pootje morgen niet is bijgetrokken, zit ik morgen wéér bij de DA... Scheve mond Het was echt de beste oplossing voor die vachtproblemen, maar ik maak me hier wel zorgen over....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:22

Klinkt akelig dat pootje. Is dat nu voor het eerst?

(misschien het pootje waar het infuus heeft gezeten?)

Padoek houd ik ook niet echt vast, Rommie. Maar die deken is een soort nestje, dat voelt geborgen, en de vorige keer heb ik op de bank gelegen met hem op m'n buik. Daar werd 'ie rustig van.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 18:24

Dat pootje is zo sinds ik haar weer opgehaald heb. Infuus heeft ze geloof ik niet gehad, ze had het over een maskertje Verward

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:19

hoe is het nu met haar?

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 22:23

Ze ligt in haar mandje, draait wel af en toe om, maar verder zit er nog weinig leven in... Scheve mond Ze heeft wel een brokje van mijn hand aangepakt, maar daar bleef het ook bij. Ze heeft al sinds gistermiddag niet meer gegeten, vanwege die narcose. Eten vind ik niet zo erg, maar ze moet wel gauw wat gaan drinken nu...

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:42

ik zou morgen de Da eve bellen als ik jou was!

Geef haar een knuffel!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:39

Zou het maar even afwachten hoor en je er nog niet teveel zorgen over maken. Wij hebben een kat met heel veel haar en die deed er wel veel aan. Alleen kon ze het niet bijbenen. Ook allemaal klitten enzo. Dus die moest helemaal uitgeborsteld worden onder narcose. Kwam ook heel suf terug. Wiebelig, steeds omvallen en het lopen ging voor geen meter. Na een tijdje werd het steeds beter en de dag erna was het over. Duurt gewoon even tot alles weer goed functioneert.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:46

Hoe is het nu Elles? Ben je nog naar de DA geweest? Dat pootje klonk ook niet fijn...

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:10

ach wat sneu..
heb je al een foto?

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 19:19

Het pootje is vanzelf weer bijgetrokken, goddank. Ze gebruikte hem vanmorgen weer gewoon. Goed was het niet te zien, want ze nam drie slokken water en dook toen meteen het mandje weer in, om mij verder te negeren Haha! Echt erg, zodra ik tegen haar begon te praten, draaide ze haar kop om en deed haar ogen dicht Scheve mond
Vanmiddag ben ik weggeweest. Toen ik terugkwam, leek ze niet meer boos en kwam gewoon weer het mandje uit om aangehaald te worden Lachen

Zodra ik kan, zal ik een foto maken. Ze ziet er niet anders uit, maar wel veel minder "berig" Haha! Beetje dunner dus Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, IASCrawler, Lara_, Miran, Renss en 41 bezoekers