paardenfluisteraar Ton Ogink??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Festeem
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-10-04

paardenfluisteraar Ton Ogink??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 20:25

Ik ben heel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met deze, let op! zogenaamde paardenfluisteraar...
Wij hebben info over Ton gekregen (zelfs een krantenartikel gelezen) dat hij 2 x wereldkampioen paardentemmen was, (in Duitsland zou iedereen hem kennen) hij heeft zelfs een beker van anderhalve meter hoog in zijn kamer staan. Bovendien zou hij een grote stal aan het bouwen zijn in Tubbergen waar hij zijn 20 hengsten zou houden. Op zijn stal zou hij probleempaarden uit de hele wereld ontvangen om te trainen om van hun angsten/problemen af te komen.
Hij zou Emiel Voest en zelfs Monty Robberts kennen!
Nu blijkt dat dit verhaal gewoon allemaal verzonnen is, terwijl Ton nog steeds bij mensen aan huis komt met dit verhaal om probleem paarden te helpen (wij zijn er dus ook ingetrapt)
Dit vind ik schandalig! Nu ben ik dus heel benieuwd wie Ton Ogink kent of misschien mensen kent bij wie hij is langsgeweest om een paard te helpen? Wie o wie??

[edit]Titel aangepast, Jantien[/edit]


belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:52

Weet je zeker dat dat ziijn naam is?Of heeft hij een andere achternaam?Ik ken ook wel een Ton die ik voor geen centimeter vertrouw,maar die heet anders....

op de rug van een paard is de hemel op aard!

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:04

sinds wanneer zijn er wereldkampioenschappen paardentemmen??????? als iemand zoiets vertelt haak ik al af!

Ein Pferd hat vier Beiner. an jeder Ecker einer.
und hat er da mal keiner - umfallt

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:15

Kwam hij niet uit vriezenveen?? Iemand zei mij dat hij me wel kon helpen met een aantal dingen, maar dat hij het druk had!! Heb ook een artikel gelezen over hem. Wat heeft hij bij jullie gedaan dan??

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:16

Ik weet niet of het dezelfde is,dus wat hij wel of niet gedaan heeft houd ik even voor mezelf.

op de rug van een paard is de hemel op aard!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:17

Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar!

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

prompter

Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:20

Ach, duikt deze man ineens weer op Haha!? Is in het verleden op bokt ook al uitgebreid op bokt besproken *LOL*. Ik heb zijn beweringen destijds eens gecheckt bij o.a. de brabanthallen, waar hij een van zijn "kampioenschappen" gewonnen zou hebben...

Natuurlijk hadden ze bij de Brabanthallen nog nooit van dat hele evenement gehoord Haha!.

Ik heb ook contact gehad met die krant, maar de betreffende journalist had Ton's verhalen niet nagetrokken, zeiden ze...

Extremely rare and Beyond Compare

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:21

Ok, je moet het idd zeker weten anders beschuldig je zomaar iemand!!

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:35

Festeem--> Vertel eens wat meer wat die "beste man" heeft aangericht???

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Festeem
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 22:26

Blij te horen dat meerdere mensen deze Ton Ogink kennen.

Wij hadden een (angstige) Arabische hengst die wij zadelmak gemaakt wilden hebben (op de rustige manier, niet afmatten etc) en dus gingen wij naar onze diervoederzaak om daar de paardengids te halen (met betrouwbare info over alle maneges, hoefsmeden, dierenartsen, etc. in Nederland).
Bij het hoofdstuk "zadelmak maken" stond Ton Ogink genoemd met daarachter "2 x wereldkampioen paardentemmen".
Wij gingen er uiteraard vanuit dat deze informatie correct was en namen contact met hem op. Hij vertelde dat hij het zeeeeer druk had (paarden bezoeken door heel Europa + de bouw van zijn 2 x 80 stallen in Vriezenveen) maar hij zou een plekje voor ons in de agenda vrijmaken.
Tussentijds is mijn vader nog een keer bij hem langsgeweest en kreeg een officieel krantenartikel (uit de Tubbantia) mee waar het hele verhaal over het paardentemmen van hem instond. Bovendien kon hij aan een paard zien wat het inwendig mankeerde. Wij waren overtuigd en de datum werd geprikt.

Op 10 augustus verleden jaar was het zover: Ton kwam langs en de hele familie en buurt stond langs de kant. Ton kreeg na ruim 2 uur Festeem (onze hengst) zover dat hij met hem meeliep, wel aan een halstertouw. Hij zou Festeem zadelmak maken maar dat wilde hij niet doen die dag. Hij nodigde Festeem (en ons) uit op zijn stallen voor een logeerpartijtje zodra de boel af was want daar wilde hij rustig met Festeem aan de gang om hem helemaal zadelmak te maken. Na 8 uur (!!!) bij ons te zijn geweest die dag met verhalen over zijn leven, alle mensen en paarden die hij kende was het toch echt tijd om te gaan (hij was niet weg te slaan).
En daarna werd het stil rondom Ton Ogink..............

Navraag leerde ons de harde waarheid: Meneer had ons bedrogen (gelukkig hadden wij de 250 euro die hij voor 1 sessie vroeg niet betaald) en wij bleven zwaar teleurgesteld achter:
Er bestaat geen wereldkampioenschap paardentemmen, Ton heeft geen stallen noch paarden, kent verder niemand in de paardenwereld - sterker nog - niemand kent hem en hij kan waarschijnlijk niet eens paardrijden.
Ik hoop hiermee mensen te waarschuwen, tegenwoordig noemt iedereen zich maar zo paardenfluisteraar...


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:18

Deze man staat, zoals promptertje zegt, al jaren als charlatan / fantast
bekend........

Neem voor een volgend avontuur ajb liever iemand die je minimaal zelf
aan het werk gezien hebt met andere paarden en kijk of diens manier
van doen je aanspreekt voordat je je paard uit handen geeft (nog een
geluk dat jullie erbij waren! ).

Heb je de samenstellers van de paardengids (?) en de diervoederzaak
al op de hoogte gebracht?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:04

Ton is ruim 2 jaar geleden ofzo ook bij ons op stal geweest. Of hij nu wel of niet de waarheid spreekt, hij heeft ons allemaal enorm geholpen. Zowel met de paarden als ook persoonlijk. Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet zoveel uit of hij nu veel fantasie heeft, het resultaat was goed. Ook heeft hij een aantal mensen op stal eens de ogen geopend in de omgang met hun paard.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:07

Hij is een jaar of 2 terug ook bij ons op stal geweest. Hij heeft een poging ondernomen een moeilijk laadbaar paard te leren laden door de trailer in de bak te zetten en het paard er hard rondom heen te jagen. Resultaat? Eigenaresse huilend in de zadelkamer, paard over de rooie en buiten adem, geen paard in de trailer. Mooi detail is dat een week of wat later Antoinne de Bodt over de vloer kwam die het paard er rustig in 10 minuutjes op had staan! Zoals het hoort! Ook krijgt het paard van de gene die hem had uitgenodigd de rest van haar leven geen enkele wortel meer want dat was erg ongezond volgens Ton. Hij komt met overdreve sterke verhalen en gooit met wat bekende namen. Bovendien kon hij met 1 vinger zorgen dat mijn paarden niet meer bij mij in de buurt zouden komen. Ik vroeg nog wat het nut ervan was, maar daar ging het niet om, hij kon dat zei hij. Hij heeft het overigens niet aan getoond. Ook beweerde hij aan het paard te kunnen zien wat het mankeerd. Mijn merrie mankeerde destijds vanalles, maar het enige wat hij ervan kon zeggen is: mooi paardje. Tot slot beweerde hij ook nog die paardenmishandelaar die toen zo actief was te kennen. Op de vraag waarom hij dit niet doorgaf bij de politie zei hij dat dat niet nodig was. Hij had de paarden van zijn klanten 'ingefluisterd' dat als die man bij ze kwam, dat ze dan hem een flinke mep moesten verkopen. Zo'n uitspraak geloof je toch niet! Oja, het wk paardenfluisteren bestaat inmiddels wel maar werd vorig jaar voor het eerst in Texas als ik me niet vergis gehouden. En ik geloof niet dat daar ene Ton Ogink aan mee heeft gedaan, laat staan gewonnen!Nee, voor mij geen Ton Ogink!

Festeem
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 12:50

Oh, wat herken ik alles precies!
Inderdaad had hij het over het feit dat hij al aan een foto kon zien wat er mankeerde aan het desbetreffende paard. Het had altijd te maken met verkeerd voedsel (mais) en vaak zat het probleem in de nieren (linkernier) en door zonnebloemolie te geven zouden wij dat kunnen verhelpen.

Ook kon hij inderdaad een soort waakalarm op zijn (en onze) paarden zetten zodat niemand zijn paarden uit de wei kon halen. Ze zouden je aanvallen zei hij. Hij kon het alarm er ook zo weer afzetten. Hij zou Festeem zadelmak maken, maar zei tegen ons dat hij dat niet gelijk wilde doen want dan zou het paard voorgoed verpest worden. (uiteraard wilden wij dat niet dus stemden wij akkoord met het plan om Festeem naar Ton's stallen te brengen)
Zijn stallen moesten magnifiek zijn, 2 x 80 stallen en de grootste binnenbak in particulier bezit; 100 bij 75 meter. Bovendien kon Ton rook simuleren in zijn stallen en zo "brandoefeningen" met de paarden trainen.
Ik denk dat Ton nieteens kan paardrijden, aangezien hij met de smoes kwam Festeem niet zadelmak te wilde maken omdat dat hem zou verpesten en sprak pasgeleden ook met mensen die ons belden waar hij een paard zou zadelmak maken maar hij heeft er ook niet opgezeten, dus...

Wij hebben op aanraden van Ton toen getraind met Festeem met zeil, plastic, wapperende dingen etc terwijl we alles op video opnamen zodat Ton het thuis kon beoordelen en die video hebben we hem toegestuurd (niet dat hij daarop reageerde, wij moesten hem iedere keer bellen!)

Want hij had het superdruk (als we hem moesten geloven) (hij sleept ook overal zijn camera mee naartoe) komt bij de topstallen over de vloer en mensen bellen hem zelfs 's nachts uit bed voor spoedgevallen. Maar de keren dat hij hier geweest is (ongeveer 3 keer en gemiddeld zo'n 7 uur per keer!) is zijn mobiele telefoon, die naast hem lag, geen enkele keer afgegaan. Topdruk, jaja! Het nadeel is dat hij zo kan babbelen dat je alles haast gaat geloven, maar wat navraag op internet en wat telefoontjes later leerde ons dat het hele "Ton Ogink verhaal" keihard GELOGEN was.
Ik heb mezelf meerdere keren uitgenodigd op zijn stallen want ik geloofde er helemaal niets meer van, en iedere keer belde hij 1 dag vantevoren af want hij had weer een afspraak elders.

Ik heb de video van 10 augustus (wij hebben het hele "paardenfluisteren" van Ton en Festeem gefilmd) laten zien aan iemand die op een prof. manier bezig is met freestyle training en hij wist niet wat hij zag.
Hij verzekerde me ervan dat als Ton zoiets bij zijn hengsten zou doen, ze hem gewoonweg aan zouden vallen. Ton jaagt het paard op en weg als het niet hoeft en hij zoekt contact als het paard doodsbang wegrent.

Dus vertrouw deze vent totaal niet, laat hem niet bezig met je paarden want hij heeft er geen ervaring mee en doet gewoon maar wat!!!!!! Vroeg of laat gaat het een keer fout....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:35

Hijis bij mij ook een keretje langsgeweest en heb er geen problemen meer gehad. Heeft ook iemand op stal eventjes op d'r plek gezet dus geen paarden verpest maar wel een ego gekrenkt Haha! . Ik vroeg me idd ook al af of er nog iemand ooit van hem gehoord had want hij zou mij ook nog teruggebeld hebben over een paard bij ons op stal. Voor problemen herkennen van foto's heb ik iemand anders (die overigens wel weet waar ze over praat) dus dat heeft hij bij mij niet gedaan. Na 2 jaar opleiding Silverlinde kan ik achteraf ook zeggen wat hij mij toen vertelde maar dat wist ik toen ook niet. Heb wel een gezellige dag gehad met hem, zijn vrouw en hondje.

Niets zo charmant als een paard in her land.

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:13

Mag ik vragen hoe deze Ton eruit zag?Ik weet nog steeds niet zeker of het dezelfde is,aangezien de Ton die ik ken niet aan mijn paarden geweest is.Graag zou ik een Pb van een van jullie willen ontvangen met deze info,alvast dank!

op de rug van een paard is de hemel op aard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Mila17 en 35 bezoekers