heb jij wel eens iets doms gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

heb jij wel eens iets doms gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:13

Ik wist niet goed hoe ik de vraag moest opschrijven. Maar ik bedoel domme dingen in de omgang met paarden.

Zelf heb ik wel eens wat domme dingen uitgehaald. Een paar maanden geleden kwam ik 's morgens op stal om de paarden te voeren. Toen ik bij een van de paarden de staldeur openmaakte om het hooi naar binnen te gooien zag ik de reek er nog instaan! Die had ik de avond ervoor dus vergeten daar. Hij stond nog op dezelfde plaats en er is niks gebeurd. Maar wat voelde ik me toch een oen.

Afgelopen zondagmorgen was ik de stallen aan het uitdoen. Een paard waarbij ik al klaar was legde net nog even weer een verse drol neer. Ik maak de deur open terwijl zij nog in de stal stond en schepte de drol op. Die paste net niet op de reek, dus ik zou nog een keer terug moeten lopen. Ik liet daarbij de staldeur op een kiertje (50 cm) staan. Op het moment dat ik het deed wist ik al dat ik heel stom bezig was, maar ze stond zo lekker van haar hooi te genieten dat ze wel zou blijven staan... not! Ze liep gewoon door het deurtje heen heel triomfantelijk naar buiten en rende de wei in. Gelukkig ging die deur vanzelf wat verder open, maar wat had er kunnen gebeuren.... Nerd Ziek

En jullie? Verward Kom maar op met die verhalen, dan hoef ik met niet meer als enige een oen te voelen. Haha!


Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:40

Ik heb mijn paard es in de trailer gezet na de les. Toen naar huis gereden. Toen ik thuis kwam en hem van de trailer af wilde halen, zag ik dat ik hem helemaal niet vastgemaakt had!!
Hij stond wel heel braaf alsof ie vast stond, maar toch!!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:51

..okeejjj!..ik kan er ook wat van hoor! Schijnheilig ...een staldeur niet goed dichtmaken met de laatste ronde Verward ..en de volgende morgen zien dat ie al heerlijk al het natte hooi had opgegeten...de biksbak had geprobeerd open te maken..gelukkig niet gebeurd!....na een bosrit Dimitri niet had vastgezet..dus hij zat heel de tijd te klieren bij zn buurman(we reden erachter aan, dus duidelijk zichtbaar)...pfff, als je me ff de tijd geeft..kan ik vast en zeker nog meer verzinnen!..tja..we blijven ook maar mensen Haha!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:51

..ooowww, dim stond in de trailer niet goed vast...(snugger)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:03

De borstelbak vooraan in de trailer neergezet, om hem nog even te borstelen (op wedstrijd). Ik weet dat Mirk graag nogal met zijn voorbenen slaat en toen ook. Op de borstelbak en alle borstels vlogen door de trailer heen... Arme ziel stond helemaal te shacken! Nagelbijten / Gniffelen

:){

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:25

Een meisje van mijn club moest even de trailer verzetten, vergeet de klep omhoog te doen..(stonden geen paarden meer in hoor).. we hebben wel gelachen..

Ik vergeet zelf regelmatig de binnenstaldeur dicht te doen, met het gevolg dat Lame daar door heen kan een stukje tenminste.

Nou hadden we pas een feest gehad en stond de mobiele tapinstallatie daar nog met...je raad het al....Lame achter de tap! Het stond echt geweldig leuk!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:35

Haha! Haha! Best lachen met die trailer ja!
Schitterend die verhalen, gelukkig tot nog toe wel met goede afloop.

Er schiet me nu ook nog eentje te binnen. Ooit was ik een keer net opgestegen. Ik zet wat druk op de linkerteugel en het paard kijkt naar rechts. Nou had ik op dat moment zowiezo al het probleem dat hij rechts vastzat en dus niet naar links wilde kijken. Dus ik werd een beetje boos en zet nog meer druk op die linkerteugel. En dat beest nog meer naar rechts kijken. Ik werd uiteindelijk flink boos Stoom uit je oren totdat ik erachter kwam...

dat ik de teugels gekruist over zijn hoofd had gedaan. In feite zat ik dus aan de rechterteugel te trekken en dan ook nog eens boos worden dat hij zijn hoofd naar rechts draait Bloos Bloos Bloos . Ik mag van geluk spreken dat ik nog op de oprit stond en nog niet de provinciale weg op was gereden, wat ik nl. van plan was. Schijnheilig

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:51

ik ben wel eens een paard vergeten te laden. een km verderop vroeg iemand die meereed of ik niets vergeten was en nog wist ik het niet Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:07

Oeh, ook ik heb genoeg stoms uitgehaald.. Bloos

Die mestvork in de stal komt me bekend voor maar gelukkig liet en mijn paardjes die ook gewoon rustig staan.

Ook ben ik eens met de trailer weggegaan en 25 km verderop stopten we om te tanken. Vraagt een vrouw: hoort dat voordeurtje open? Ehm...neej
Gelukkig woei die door de wind onder het rijden wel dicht maar toch..

En laatst bij de springles was het wel heel erg... De instructeur vroeg na de les of we wel even met elkaar de balken op wilden ruimen. Dat wilde ik wel maar helaas was er niemand om Pjelk even vast te houden. Naja, die kan op zich heel goed blijven staan op commando (al wist ik ook wel dat dat niet snugger was..). Maar bij de eerste balk die ik optilde knalde die al tegen zijn hoofd aan Ach gut . Arm paardje. Toen heb ik de balken verder maar voor gezien gelaten en met Pjelk gewandeld.
Een lesgenoot trok trouwens nog een hoofdstel stuk toen ze vanaf haar paard ook andermans pony vast hield.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:41

Dat met die gekruisde teugels heb ik ook eens gehad. Ik was echt stomverbaast dat ik toen niet eens een normale volte kon rijden tot ik merkte dat mijn teugels gedraaid waren.
Ik heb een keer toen ik niet zo lang reed vergeten aan te singelen.
Ik nam mijn paard de bak mee in en steeg op en ja... toen lag ik er snel weer naast Tong uitsteken

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:49

Ohw ik heb heel veel domme dingen gedaan. Maar dit is er eentje:

Lang geleden toen ik nog geen tinker had……. Ging ik weleens met mijn ouders en broertje op vakantie in Drenthe. Je kon daar een huisje huren inclusief een leuke pony. Dat deden we dus weleens, en ik huurde altijd Nicky de fjord.
Ik ben extreem klein….. (1.47m) Dus ik had/heb altijd een probleem met de beugelriemen. Ik nam overal mijn eigen beugelriemen naartoe, dus ook naar die fjord. Ik had die beugelriemen net gekocht en er waren nog geen extra gaatjes in geprikt. Ik dacht ik vraag wel even aan mijn vader of hij gaatjes erin wil prikken. Dus ik vraag dat zo aan hem. Ja hoor zei hij, geen probleem. Dus hij prikt er gaatjes in. Gaatje boven, gaatje beneden, gaatje links, gaatje rechts etc etc. Overal gaatjes dus maar niet op de goede plek. Hij wist namelijk niet eens waar die dingen voor waren, en prikte er dus in het wilde weg maar gaatjes in. Dus tja….zat ik dus lekker met die beugelriemen. Waren nog hele dure ook van Kieffer! Ik toch maar die beugelriemen aan het zadel gedaan en gaan rijden in de bak. Maar ik zat natuurlijk helemaal ongelijk. Vreselijk irritant. Dus ik roep mijn vader er weer bij. Hij zat in de voortuin een krantje te lezen. Dus ik gil naar m, je moet nog een gaatje in die beugelriemen prikken hoor! Ja hoor geen probleem, zei hij weer en kwam met de gaatjestang. Ik liet hem zien waar het gaatje moest. Maar ja dat ging natuurlijk weer mis. Gaatje zat weer op de verkeerde plek. Ik werd nu toch wel een beetje (heel erg eigenlijk) boos op mijn vader. Dus ik sprong boos van die fjord af en pakte de tang en ging zelf aan de slag.
Nicky stond al die tijd doodstil, en toen ik afstapte wilde hij doodleuk weglopen. Ik was al boos op mijn vader omdat hij mijn nieuwe beugelriemen verpest had, en nu ook op Nicky omdat hij irritant stond te wiebelen. En ja….ik boos op Nicky en schelden op mijn vader. Dus mijn vader dacht nou dan ga ik wel lekker verder met mijn krantje, en Nicky dacht waarschijnlijk ook bekijk het maar want die liep gewoon weg.

En toen werd ik toch zoooooo boos op alles en iedereen, dat ik de beugelriemen op de grond gooide. Boos wegliep richting mijn vader. Zijn krant verscheurde, en Nicky alleen achterliet in de bak.
Whahahahaha Nicky keek me nog verbaasd na en mijn vader begon mij uit te schelden voor stomme driftkop. Maar ik was het dus echt zat, en ging op de bank zitten met mijn armen over elkaar. Heb Nicky die dag niet meer aangekeken en mijn vader compleet genegeerd,

De volgende dag kreeg ik overigens nieuwe beugelriemen hihihi, en maakte het weer goed met Nicky met een kilo appels.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:57

ik heb wel eens mijn pony in een schapenstal gezet waar ze tot aan haar flanken doorheen paste....
dus naja ik loop even weg..
hoor ik de hele stal kraken enzo... ik loop snel terug ja hoor
mevrouw zat vast en was in paniek Scheve mond

wat voelde ik me schuldig tegen over haar zeg Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:55

ik ben een keer vergeten om de peesbeschermers af te doen, de volgende dag kwam ik terug had ie dikke benen Scheve mond voelde me zo schuldig!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:20

lonneke schreef:
ik ben wel eens een paard vergeten te laden. een km verderop vroeg iemand die meereed of ik niets vergeten was en nog wist ik het niet Haha!


Wij zijn wel eens naar de kliniek gereden zonder paard & trailer Bloos! Bloos Gelukkig hadden we nog de tijd om eventjes heen en weer te rijden want de meneer die ons zou helpen was er gelukkig ook nog niet.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:06

we hadden net een concours gehad, en ik wou nog even naar de andere deelnemers kijken. het was best warm dus ik had de klep van de trailer open laten staan, na het kijken ging ik naar de auto en reed weg. allemaal mensen zaten naar mij te wijzen, ze wouden me ergens attent op maken,, maar ja, waarop.. ik stopte, en ondekte dat ik met de open klep op het weggetje naast het concoursveld reed, mijn paarden stonden nog net al tevoren, op een plukje hooi te kouwen. terwijl het een vette herrie maakte.... oepsss....

[color=#BF40BF]YGNR/color]

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:14

Weleens???? Bloos

Teveel om op te noemen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:36

bosjes *LOL*

- Stang van de trailer weghalen, en vergeten dat het paard nog vast staat.
- paard willen meenemen van de poetsplaats, mopperen dat hij niet meekomt en dan zien dat hij nog vast staat
- teugel niet goed vast maken na het invetten zodat die los schiet als je net aan het galopperen bent
de rest komt straks wel boven *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:37

Heb je even? Ik ben een echte oen Knipoog

- Stiften vergeten te uit te halen en op de trailer gezet en naar huis gereden.
- Wieltje van de trailer vergeten op te draaien
- Paard vergeten vast te zetten in de trailer
- Mesje in zijn voerbak laten liggen na het appels in stukjes snijden

en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Het is dat mijn hoofd vast zit, anders vergeet ik die ook nog *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:53

ik heb een keer een paard die in zo'n stand stond per ongeluk toen ik hem opzadelde aan de tussenbalk vastgezadeld... (de singel zat aan de zijbalk vast) en ik maar trekken dat hij meemoest...... Bloos

Of om 11 uur sávonds (in de winter met min 10) tot de conclusie komen dat je bent vergeten dat er nog 3 paarden in de wei staan.... (ik vergeet ook regelmatig de hond mee naar binnen te nemen als we aan het wandelen zijn geweest)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:21

Ik heb weleens een paard vastgezet aan een (verplaatsbare) paal zodat hij lekker kon grazen, ging eigenlijk best wel goed, totdat hij in paniek raakte, achteruit begon te springen en in de diepe gracht belandde die vlak bij de manege ligt, terwijl hij nog vast zat met zijn halster aan de paal die in rap tempo zonk.
ik natuurlijk in paniek, gelukkig brak de musketonhaak en zwom hij een rondje, na lang klooien is hij er door de brandweer uitgehaald en je begrijpt dat ik nooit meer een paard "eventjes" vastzet om te grazen.

Z1+1

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:59

ik heb een hele domme gehad. ik had amber met zweetdeken op in de bak gezet maar ik was haar vergeten de singel op te doen. toen ging ze rennen en bokken en toen viel de deken omlaag waar ze in bleef hangen en ze viel.
ik schrok me echt dood, maar ze had niks gelukkig.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:03

Oh ja hoor! Genoeg...

Zo heb ik ooit eens de schep vergeten... Die stond nog bij het paard in stal... Gelukkig kwam ik daar op de fiets achter, en stond hij nog veilig achterin stal (lang leven vreetzakken van paarden Nagelbijten / Gniffelen).

Denken dat longeren met halster bij Genderose prima te doen is... Pff dat heb ik geweten van niet Rolleyes Pinkje bjina gebroken... Twee paarden met longeerlijnen los in de bak (mijn vriendin was op de andere helft met haar paard aan het longeren)...

Denken dat het veulen wel haar moeder volgde langs de melk wagen (was nog zat ruimte naast). Diertje vloog bijna door het hek heen, en had een stuk van haar been haarloos... Gelukkig niet open...

En zo kan ik vast nog wel even door gaan... Maar avn zulke dingen leer je alleen maar. Iig ik wel Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:05

Longeren met je lijn niet op maat. Gelukkig was het een braaf paard, dat echt stopte als ik ho zei. Ik schrok me dood.
Hoofdstel wel eens niet goed aangedaan, zodat zijn ene oor dubbel zat.
Hoofdstel met bitringen aangedaan. Ik wist dat er niet goed zat. Zegt mijn vriend ineens: Wat staat die raar te kauwen. Ik zeg: Dat hoort. Totdat ik zag dat hij allebei de bitringen in zijn mond had.
Niet goed aansingelen. Met afstappen trouwens pas gemerkt, toen zakte het zadel opzij.
Paard aan halster vastgezet met touw te lang. Ze krijgt het voor mekaar om haar ene voorbeen over het touw te krijgen, maar trekt dus gelijk haar hoofd naar benden. Paniekhaak is dan erg handig.
Weitje opendoen, openlaten en paard willen pakken, maar die galoppeert keihard langs je en gaat in de stal staan waar lekker eten in de bak zit.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:06

Bij mijn pony had ik nooit peesbeschermers gebruikt, maar toen had ik een paard gekocht, incl peesbeschermers, en die was ik dus de eerste dag vergeten af te doen.
Dus de stalhouder had ze savonds afgedaan toe hij het zag met voeren, en ze voor de stal neergelegd. De volgende dag vertelde hij dat en ze liggen voor je stal.
Verward Dat zijn mijn beschermers niet hoor
Maar dat waren ze wel

Ook een keer de stal van mijn pony niet goed dicht gedaan, en eigenlijk bleef hij dan altijd wel in zijn stal staan als ik de zadelkamer in liep. Alleen een keer wou ik de zadelkamer uitlopen, stond meneer in de deuropening met zijn kop in de voerkar Clown

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:12

*naar je paard gaan en van plan zijn te rijden,
wil je je kast opendoen,
Sleutels vergeten Schijnheilig

*paarden voeren,en dan de deur van het hok waar het voer staat open laten,
hebben ze de hele nacht gegeten...

*gaan rijden,en dan je hoofdstel niet vast gedaan hebben Cool

*te roepen dat je shet super vraaf is,nergens van schrikt,
en dat ze dan ineens schrikt van iets,,

dan voel je je best banketstaaf!

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers