Wat voor deken moet ik nou nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Wat voor deken moet ik nou nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:19

Vroegah had je geen dekens met grammen, je had canvas dekens, je had andere soorten dekens, je had dikke en je had dunne maar 200 gram, 300 gram, ik heb er pas voor het eerst van gehoord op bokt.

Mijn oude trouwe canvas deken is echter nu wel eens aan vervanging toe en ik moet Parcival een dek op gaan doen om een te dikke wintervacht te voorkomen, misschien dat ik hem zelfs moet scheren.

Maar welke deken is er nu geschikt om de nachten in een box te doorstaan maar ook de winterdagen op de wei? Ik kan onmogelijk zelf dekens gaan wisselen omdat de stal een uur rijden is voor mij.

De deken moet warm zijn maar niet te idioot warm, hij moet sterk zijn i.v.m. het gestoei op de wei, hij mag niet te veel gaan schuiven bij rare capriolen en hij moet natuurlijk ook geen enorme schuurplekken geven.
Hij hoeft niet trendgevoelig te zijn, geen mode-kleur te hebben en het liefst ook niet al te duur zijn.

En welke maat zou ik moeten hebben voor een flinke Tinker van minstens 1.65m.? Hij is niet extreem breed maar natuurlijk wel meer aan de maat dan de gemiddelde KWPN-er. Mijn zweetdeken van 1.85 is behoorlijk aan de krappe kant terwijl die op de even grote Sally perfect ligt.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:29

Dan zou ik maat 205 nemen. Ik zou dan een waterdichte ademende deken nemen. Van bijvb 200 of 300 grams.
De dekens van Harry's Horse of S & K hebben wel een goede prijskwaliteit verhouding.

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:36

Rambo Rhino Turnout, is een 200 grams deken die praktisch alles overleeft Haha!. Wel duur - maar je doet er járen mee. Rain en Danny hebben nu al 5 jaar dezelfde deken.

Maat heb ik geen idee van, 185 of 195 denk ik. Gewoon in de winkel vragen of je mag ruilen als het niet goed zit, doen ze meestal niet moeilijk over Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:37

Ik heb vorig jaar een pagony gekocht van 400 gram voor 79 euro. Prima deken, ligt goed en is stevig.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:39

De winkel is wel het gemakkelijkste ja maar ik heb allemaal van die super aanbiedingen op het internet gezien en dat scheelt tientallen euro's met de winkel. Ik moet wel een beetje op de kleintjes letten natuurlijk Knipoog Alleen moet je dan wel natuurlijk de goede maat kopen. Maar tussen de 200 en 300 gram is dus normaal voor een winterdeken?

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:41

Ja, meer wordt snel te warm, en let ook op het aantal D (denier) voor de dikte van de stof, om scheuren te voorkomen. 1000 D is wel aan te raden.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:46

Ga naar de winkel en vraag naar de deken die je wil hebben van internet...Pas hem...als hij past breng je hem terug en besteld hem alsnog Knipoog
Weet je iig dat je de goede maat hebt.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 23:00

Ineke2 schreef:
Ga naar de winkel en vraag naar de deken die je wil hebben van internet...Pas hem...als hij past breng je hem terug en besteld hem alsnog Knipoog
Weet je iig dat je de goede maat hebt.


Oef, daar ben ik eigenlijk veel te braaf voor, vind het dan zo rot als ze je een goede service geven en je haalt het ergens anders Scheve mond

Denier ken ik alleen van panty's Haha! Goed om te weten dat ik daar ook nog op moet letten. Zo'n Pagony klinkt ook wel interessant.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:04

Hmm dan zeg je: Daar heb ik hem voor die prijs gezien, blabla...en zo onderhandelen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:06

Horseware heeft ook een speciale dekenlijn ontwikkeld voor de grotere paarden zoals friezen, tinkers, shires. Kijk op horseware.com voor meer info.