GEZOCHT ! richtlijnen voor als je met je dier ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

GEZOCHT ! richtlijnen voor als je met je dier ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:11

naar het buitenland op vakantie gaat.

Ik heb zelf het internet al een beetje afgezocht maar kon niet echt iets vinden wat mij helpt. Om dat men nu een nieuw dierenpaspoort heeft sinds 1 okt. en mij staat het bij dat de regels veranderd zijn.

Wat ik moet weten zijn: Welke inentingen een hond of kat nodig heeft binnen de EU op vakantie gaat. En welke een hond/ kat nodig heeft als je buiten de EU op vakanie gaat

alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:06

vraag ´t aan een DA

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:17

Ik denk dat je idd aan 't beste adres bent bij je da; ik geloof dat 't zo is dat de normale entingen goed zijn, alleen voor Frankrijk en nog wat landen moeten ze extra entingen hebben.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:18

idd, gewoon even je dierenarts bellen, die kan je alle benodigde info verstrekken.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 19:59

hmm heb het nodig voor een erslag voor school moet het over heel veel landen hebben en denk niet dat ik dat zo aan een DA kan vragen. Dat neemt denkvik te veel tijd in beslag. Dacht dat er mischien nog wel mensen op bokt waren die mij een handje verder kunnen helpen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:02

Waarom zou je dat niet mogen vragen? Bel een da op, leg uit dat je met een werkstuk bezig bent voor school en dat je op zoek bent naar die info; of dat je een keer langs mag komen of dat ze er folders van hebben liggen. Geen enkele da is te beroerd om je te helpen hoor!

Bovendien krijg je in de meeste gevallen een assistent of receptioniste/telefoniste eraan, vooral als je een kliniek belt; In dat geval stoor je zo wie zo niemand.

Punt is dat bepaalde landen extra entingen vereisen... Zij kunnen je precies vertellen welk land wat vereist. Er zijn geloof ik maar een paar landen (waaronder Frankrijk) die extra entingen willen zien, de rest heeft - as far as i know - de 'standaard'-entingen. Het verschilt iig niet per land.

Ik weet niet hoeveel haast 't heeft, maar ik moet volgende week naar de da...

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 20:29

het heeft iet zo veel haast. Ik dacht dat hierover misschien ook wel ino over het internet te vinden was. Maar kon niks vinden. Dus dacht dat het op deze manier wel kon.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:45

Ik geloof dat sowieso de rabies (hondsdolheid) voor elk land wel in orde moet zijn bij honden. Vaak hebben ze ook een klinisch onderzoek, en kun je bij een of andere instantie (naam vergeten) daarvan een gezondheidsverklaring krijgen die je bij het dierenpaspoort kunt voegen.

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:33

Deze informatie kan je het beste idd bij een dierenarts praktijk vandaan halen.
Ik heb zelf in een praktijk gewerkt maar het veranderd zo vaak!
Als je belt met een praktijk en verteld dat je met een werkstuk bezig bent, en je vraagt of je gelegen belt, dan zullen ze je zeker helpen!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:37