Droom-"Cob" GEVONDEN! Mijn zoektocht-verhaal....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Droom-"Cob" GEVONDEN! Mijn zoektocht-verhaal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 20:14

Mijn zoektocht begon een jaar geleden, na het overlijden van mijn pony. Ze was een kruising Welsh Cob x New Forest en wegens erge zomereczeem hebben we besloten haar uit haar lijden te verlossen... Niks hielp meer....

Toen gaan zoeken, via marktplaats op veel verschillende adressen geweest. Na een tijdje een leuke NRPS ruin tegengekomen. Hij was 5jaar had een jaar op de wei gestaan en was engels gereden. Zelf rijd ik western maar zag het als uitdaging om western met hem te proberen. Paard gekocht en we zijn begonnen. Het leek goed te gaan totdat hij na 2 weken begon met uitproberen. Dit uitproberen ging na een tijdje ontzettend uit de hand lopen, bokken met 4 benen de lucht in totdat ik eraf lag en dan een trap na geven. Zelf ben ik geen super held, ik heb een paard voor mijn plezier maar niet om paarden-trainster te spelen.... Toen er op een gegeven moment een hindernis in de bak stond en hij er over heen “vloog” wist ik het.... Dit paard moest niet relaxt en easy door een bak heen lopen aan een losse teugel, maar gaan springen. Ik heb besloten hem op een trainingsstal te zetten en vanuit daar te verkopen. Hij heeft daar 2mnd gestaan en is verkocht aan goede mensen die heel blij met hem zijn! (helaas wel voor de helft van prijs waar ik hem voor gekocht had, maar ja...een goed thuis was belangrijker voor mij!)

Ik had er even geen zin meer in.... Dit was zowel een financiële als geestelijke domper... Toen kreeg ik via via te horen dat kennissen hun Quartermerrie van 12 wouden verkopen. Ik ben wezen kijken en was helemaal weg van haar!!! Ze was het tegenoverstelde van de bonte, zo ontzettend braaf en voorzichtig, dat had ik echt nodig want was flink geschrokken van het gedrag van die bonte! Na een keuring kwam eruit dat ze een “verkoudheid” zou hebben, na een week Ventipulmin, nat hooi, en een buiten stal zou dat na 6weken over moeten zijn. Ik heb haar hiervoor 6weken op proef gekregen. Het leek inderdaad erg goed te gaan, de laatste 2 weken hoestte ze helemaal niet meer en ik was in de zevende hemel. Totdat de DA kwam en na 6 weken constateerde dat het helemaal niet GOED was..... Bij de bronchoscopie was te zien dat haar luchtpijp helemaal vol met slijm zat. Een bron voor bacteriën en virussen.... Ik zou een groot risico gaan lopen en wou mezelf dat besparen. Met veel pijn in mijn hart heb ik haar teruggebracht.

En ja, daar zit je dan... Dit was vlak voor de zomervakantie ik zat zwaar in de put.... Ik ging me afvragen wat ik nu wou...!!! In ieder geval NIET meer de ellende van een ander!!! Ik ben alle rassen afgegaan en stiekem ben ik altijd verliefd geweest op de Welsh Cob en ben me daar meer en meer op gaan oriënteren. En werd steeds verliefder op deze paardjes.....
Mijn instructrice kocht in deze tijd een jonge quartermerrie die ik samen met haar zadelmak maak en aan alles laat wennen. En dit is zooo ontzettend leuk om te doen!!!

Dus de beslissing werd gemaakt, het moest een jonge Welsh Cob merrie worden!!!

En die heb ik nu gevonden!!! Mede dankzij een bokker, dank je wel Dyonne!!!

WELSH COB MERRIE, 2 JAAR, GENAAMD: NESSES MAGGIE MAI!!!!!

Ik ben 2x wezen kijken en helemaal verliefd geworden!!!!

We gaan lekker de tijd nemen en alles rustig aan doen en dan komt het allemaal goed!

Vrijdag komt ze en dan volgen er NATUURLIJK foto's!!!!!!!!! Lovers


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:17

Haha, van mij alvast maar gefeliciteerd!! Ik wist het natuurlijk al. En wil je veel succes met haar wensen.
Voor mij is het even moeilijk, maar vind het geweldig dat jij haar gekocht hebt!!

Ik zie je vrijdag wel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:19

toch altijd leuk dat hier mensen zijn die mekaars paarden overkopen Haha! weet je altijd waar ze staan en houd je nog steeds contact ook Haha! Veel plezier met der !!!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 20:20

Ja Dyonne, ik ben je ontzettend dankbaar, als jij niet had gereageerd op een berichtje van mij was ik haar waarschijnlijk nooit tegen gekomen!!!
Ik zal goed voor haar zorgen en je zult zeker nog vele verhalen hier op bokt over haar tegenkomen! Knipoog

Tot vrijdag!:D

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:36

Tjah... veel plezier met dr... is echt wel een superpony, en Dyonne sterkte met het 'verlies', je weet in elk geval waar ze heen gaat Knipoog

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:05

Heel veel plezier ermee.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:10


Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:24

OW wat geweldig anne!!!! echt super!!! ben denk ik net zo blij als jij!!! zin in vrijdag!!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:27

Gefeliciteerd!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:24

Leuk hoor, gefeliciteerd. Het is een leuke pony (heb haar bewonderd op de keuring in Breukelen)
Gaat vast allemaal goedkomen met jullie!!!
Veel plezier ermee!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:51

Gefeliciteerd.
Heb even op de topic van Dyonne gekeken. Wat een mooi paardje zeg. Ga je vast nog veel plezier mee beleven.

[o]

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:18

Heel erg tof voor je meis, na 2 keer teleurgesteld te worden heb je nu eindelijk gevonden wat je zocht....heel leuk en veel plezier!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:46

GefeliciPAARD Anne! 3x is scheeprecht zeggen ze. Dat je maar heel veel plezier zult hebben met Maggie.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:20

he gaaf joh, ze zijn super die welsh cobs, zelf ben ik helemaal verliefd op Catrin een welsh cob van Marijer hier op bokt.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:53

ja het lijken mij ook leuke paardjes, maar ik weet er eigenlijk bar weinig vanaf Scheve mond hahaha, ik ken ook een welsh cob leuk damespaardje vind ik het. Lief maar ook lekker stoer!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:58

Ja, 't zijn leuke paardjes!! Alvast gefeliciteerd!!

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:07

Gefeliciteerd, heb net de foto's bekeken van haar en ze ziet er super uit! Veel plezier ermee Lachen

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:19

Dank je jullie wel!!!
Jaaah ik ben helemaal verliefd op haar!!!
Nog 2 nachtjes slapen en dan komt ze, vind het echt super spannend...
We gaan alle tijd voor haar nemen, eerst maar lekker laten wennen! Ik houd jullie op de hoogte MET foto's natuurlijk! Knipoog

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:11

leuk!!! mooie twenter


Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:14

Gefeliciteerd!!!!! Echt een superleuk beestje!! Kan me voorstellen dat je verliefd bent Lovers

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:01

Ook van mij hier gefeliciteerd meis!! je hebt het echt verdient! En ik ben erg benieuwd naar haar... nog 2 weekjes en dan kan ik haar zien Knipoog succes vrijdag in elk geval

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:07

Heel erg leuk dat je een welsh cob gevonden hebt! het zijn en blijven super paardjes!

flyer

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:12

Ik heb zelf ook een Welsh Cob merrie,en voor mij niks anders meer!
Gefeliciteerd,en succes ermee!

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:40

heey gefeliciteerd. Las op een ander forum dat Maggie Mai was verkocht, met een link hierheen. Dus bij deze heel veel plezier met dr, 'k vind het een leuke pony (ken haar van afoto's en verhalen, maar dat klinkt leuk)

*** http://www.dierfysioAnneloes.nl ***
:+: Viva *Ster Sport (v. Ferro) Z2 dr/ B spr/ BB sgw/ Klasse 1 end * Angel Nederlands Kampioen 'first ridden' 2015 en mama van Sayenn :+:

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:25

Wat leuk, gefeliciteerd! Wie weet kom ik haar wel een keer in het echt bewonderen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Exorcizamus, IASCrawler, ievie, Jet, Libra76, LonnekeXXX, Mjelleke, pol013, Raamzicht, Sica, Sita_xx, Yom, YvonneV en 128 bezoekers