deken op na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

deken op na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:28

is het goed voor mijn paard als ik na het rijden een zweetdeken gebruik om te snel afkoelen te voorkomen of is dat niet nodig?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:38

Met dit weer is het nog niet zo nodig hoor. Het is nog niet echt heel erg koud, of je moet je paard geschoren hebben. Met een geschoren paard zou ik het zekere voor het onzekere nemen en hem lekker een zweetdeken op doen. Wanneer het echt wat kouder wordt, doe ik wel altijd mijn paard een zweet deken om. Dit doe ik wanneer ik naar/van de bak loop, en in stal laat ik hem ook meestal om totdat mijn paard opgedroogd is. Als je paard heel erg bezweet is kan je misschien wel al in de stal een fleece/zweetdeken op doen, dan zijn ze meestal wat sneller opgedroogd. Let er wel op dat je paard niet door gaat zweten. Als je paard echt drijfnat is, zou ik eerst mijn paard droogstappen voordat hij de stal in gaat, en dan nog evt met stro afwrijven voordat ik de deken op zou doen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:44

Ben het met VValar eens .

Amethyst heeft ook nog geen zweetdeken op. Ik stap haar altijd heel goed uit, zodat ze zo goed als droog is. Duurt soms wel lang als ze erg nat is, maar je hoeft natuurlijk niet per see in de bak uit te stappen, ik doe dan vaak buiten een ''uitstap-ritje''. Is leuk (i.i.g. beter dan in de bak) en je paard wordt droog.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:47

Ik doe Amo na het rijden nu al een zweetdekentje op Hij zweet heel veel en heel snel, en het duurt nu al snel meer dan een half uur/ drie kwartier voordat hij helemaal droog is. Ik gooi er een dekentje op, ga dan zonder zadel en met dekentje uitstappen, en daarna laat ik eht dekentje op tot hij opgedroogt is Lachen

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:55

mijn paard heeft nu ook al een deken op van en naar stal en als ik haar aan het uitstappen. ben beter te vroeg dan te laat

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:18

willem krijgt ook een zweetdeken op, juist vanwege zijn vele zweten.
bij ons staat er altijd een windje en die kan fris zijn. ik stap hem zowiezo lang uitin de bak, maar soms duurt dat 3 kwartier en dan issie onder zijn zadel nog nat, dus zet ik hem met deken in de molen.
ik ga nooit om uit te stappen meteen naar buiten, als hij die kou op zijn natte nek krijgt issie de volgende dag stijf.. ga zelf maar eens bezweet zonder jas buiten lopen.

majorca88

Berichten: 21
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:27

Bij mij op de manege krijgen de paarden bijna nooit een zweet deken op!! alleen als ze heel erg zweten krijgen ze er een op. We halen ze nu met deken van stal en leggen hem er na het rijden ook weer op.