Carousel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Siggislief

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Carousel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:20

Ik rij nu bijna elke zondag 1 uurtje carousel voor 23 okt..
Ennuh ik rij op uhn haffie Mascotte
En hij is altijd irri naast een paard..
Maar als ie naast Beauty rijdt dan willen ze elkaar bijten
wat moet ik eigenlijk doen dan met mascotte..!!


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:53

sigislief schreef:
Ik rij nu bijna elke zondag 1 uurtje carousel voor 23 okt..
Ennuh ik rij op uhn haffie Mascotte
En hij is altijd irri naast een paard..
Maar als ie naast Beauty rijdt dan willen ze elkaar bijten
wat moet ik eigenlijk doen dan met mascotte..!!


Als het jou paard is zou ik zeggen laat je niet doen, en leer hem wat manieren. Als het een manegepaard is kan je der niet veel aan doen, het is eenmaal jou paardje niet. Je kan eventueel wel oefenen met wat meer afstand te nemen van elkaar dan normaal en dan als het goed gaat, dichter en dichter oefenen.

Succes!

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:36

sigislief schreef:
Maar als ie naast Beauty rijdt dan willen ze elkaar bijten
wat moet ik eigenlijk doen dan met mascotte..!!


Zorgen dat ie niet KAN bijten Knipoog. Dus teugels goed op maat houden en hem de kans niet geven om met zijn tanden in de buurt van dat andere paard te komen. Desnoods gewoon zijn kop terug rukken als het toch nog mis dreigt te gaan. Als jij erop zit heeft ie gewoon niet te bijten .

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:30

Hoi!
Carrousel rijden is vet moeilijk, ik weet er bijna.alles van.. Schijnheilig Verward

Maar je commandant heeft niet voor nix bepaalde combinaties van paarden/ponys naast elkaar gemaakt. Hij/zij zal toch zoeken naar wat het beste werkt.
Zolang je pony niet uit de rij schiet of erg uitzwaait in de bochten is het niet zo erg dat ze elkaar proberen te bijten. Dat valt minder op dan telkens uit de colonne schieten ! Het is vaak wel zo, hoe minder je erop let en hoe meer je je bezighoudt met de figuren/aansluiten/recht achterelkaar/ beugel aan beugel enz enz... hoe minder het gedoe tussen de paarden vaak wordt. Want dan moeten zij ook meer opletten op de andere dingen.

Maar waar je misschien goed op kunt letten is, dat hij zijn hoofd niet opzij kan doen. Dus bij elke beweging die hij wil gaan maken richting je buurpaard; meteen met je teugels vertellen dat ie recht voor zich uit moet kijken. Niet je teugels strakker nemen, want dan komt er vaak nog meer stress of wil ie niet meer vooruit. Maar wel je teugels in contact houden en je handen goed en stil naast elkaar houden. Als je ze stil naast elkaar houdt, voel je heel snel dat ie zijn hals/hoofd weer naar de buurman buigt en kun je meteen een ophouding maken en hem weer recht stellen, zeg maar.

Je paard is je spiegel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers