nieuwe leren laarzen insmeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

nieuwe leren laarzen insmeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:16

Hoi allemaal,

Ik heb eindelijk m'n Petrie Anky's binnen, yeahhh! Haha! (super divoza, levertijd was 8-10 wk, en heb ze in ong. 6 wk!!!) OK dan!

Maar nu mijn vraag:

Moet ik ze, voor ik ze buiten ga gebruiken eerst (eenpaar keer) met schoensmeer insmeren? Lijkt me dat ze toch een beetje een beschermlaagje moeten hebben voor je de bak en de stal in banjert.

Bedankt alvast!!!

Danielle Knipoog

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:45

Die levertijd is normaal hoor... Tenzij je ze op maat hebt moeten laten maken... anders liggen ze gewoon bij Petrie in de schappen. Vreemd trouwens dat ze je die informatie niet bij Divoza hebben gegeven. Het is niet even niks wat je uitgeeft... toch?
Gewoon goed poetsen met Kiwi schoenpoets. Je hoeft ze nog niet eens zo heel erg te laten glimmen. Door de schoensmeer wordt het leer beter waterafstotend en ook meteen soepeler.
Veel plezier met je nieuwe laarzen!

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:49

Inderdaad poetsen met KIWI schoensmeer goede bescherming en voeding voor je laars. En daarna na het rijden even schoonmaken met een goede zadelzeep bijvoorbeeld van stübben, laten drogen op de droge plek maar niet bij de verwarming. En zeker een maal in de week peotsen met KIWI

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 19:34

Ik heb gehoord dat zadelzeep nogal slecht is voor leren laarzen... Dat ze bij Divoza daar niets over gezegd hebben ligt aan mijzelf, want ik heb ze niet zelf opgehaald, en ben het met aanmeten vergeten te vragen Lachen