Security Horse Patrol, zaterdag een kennismakingsgesprek!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Security Horse Patrol, zaterdag een kennismakingsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 13:44

Ha, ik ben toch een best intressante opleiding tegen gekomen.....
A.s. zaterdag ga ik voor een kennismakingsgesprek, ben erg benieuwd wat het allemaal inhoud Haha! Ook lijkt het me leuk omdat ik dit naast mijn normale baan kan gaan volgen en misschien in de toekomst zelfs over kan stappen naar een andere baan.

FF een klein stukje van de tekst......

De standaardopleiding is of vier weken van dinsdag, woensdag, donderdag of twaalf zaterdagen, plus vier dagen praktijksimulatie plus twee dagen praktijktraining te paard.
De toelatingseisen op een rijtje. U moet van onbesproken gedrag zijn, anders kunt u het echt vergeten. U moet flink gemotiveerd zijn. Sympathiek voor mens en paard. U moet L-dressuur of L-springen zijn of een ruiterbewijs bezitten. Heeft u de beschikking over een paard dan is dit een voordeel. Het is niet nodig dat u in het bezit bent van een eigen paard U dient een dienstverlenende instelling te hebben en een gevoel
voor veiligheid.

Nog twee leuke foto's
Afbeelding

Afbeelding

Kent iemand deze opleiding?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:49

heee klinkt leuk zeg ??

Is er een website van met meer info Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 13:59

Dit is de website, het lijkt me echt zo gaaf Haha! Ik ben namelijk al tijden op zoek naar een leuke opleiding/baan waar ik het werken kan combineren met paarden. Vroeger was ik al gek op de bereden politie maar daar is zo'n lange wachtlijst voor, da's bijna onhaalbaar. Via deze weg kan ik misschien ook een leuke baan krijgen.......

www.bestalert.com/beveiliger_te_paard.html

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Security Horse Patrol, zaterdag een kennismakingsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:04

napoleon schreef:
U moet L-dressuur of L-springen zijn of een ruiterbewijs bezitten.


Dat is nou niet bepaald hetzelfde *LOL*

Gaaf zeg! Moet je niet zo in het openbaar vertellen joh, straks zijn anderen je voor Tong uitsteken Knipoog

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:09

Ik heb een paar weken terug een gesprek gehad bij Best alert en ik had een hele slechte studie adviseur.
Mijn vragen; hoe moet ik me dat voorstellen, ik neem aan dat ik niet 8 uur per dag op het paard kan zitten? Het komt erop neer dat je dus alleen bij een bepaald festijn wordt gevraagd om te surveilleren met paard. Je eigen paard waarschijnlijk ook nog, want wie anders een paard zou regelen dat werd er niet bij verteld. DAn moet je dus de overige tijd in de gewone beveiliging.
Ik vroeg "is het in de beveiliging een nadeel om een vrouw te zijn?", toen gaf hij het vage antwoord "niet als je een leuke vrouw bent". Stom antwoord dus. Ik vroeg of Best alert mij aan een baan kon helpen, hij zei dat ze dat eventueel wel zouden kunnen doen (is ook te vaag). Ik weet nu nog niet of ik de beveiliging in wil. De opleiding lijkt me hardstikke leuk, maar kan ik straks mijn geld ermee verdienen?
O, en nog iets. ZE beweren dat zij de eersten zijn die in nederland de opleiding starten, en dat is niet waar. Een paar jaar geleden had je in Helmond ook al die mogelijkheid.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:47

Mmmmm, mij werd juist verteld dat het niet de bedoeling is om met je eigen paard zoiets te doen omdat deze er niet voor getraind zijn. (BTW, ik had de directeur aan de lijn Knipoog ) en dat je dan een gemiddelde dienstweek van 35/40 uur draait, fulltime dus!

Die man legde juist uit dat ze mensen met een eigen paard juist fijn vinden omdat de verzorging van een dienstpaard eigenlijk overeen komt als die van je eigen paard. Ze willen mensen hebben die een redelijk L parcours kunnen springen en geen mensen die het paardrijden nog moeten leren...... (dan duurt de opleiding ook veel langer)

Tja ik kijk wel hoe het loopt, ik ben gewoon op zoek naar een leuke opleiding waarmee ik later niet alleen maar op kantoor zit te typen, wat ik dus nu de hele dag doe. Ik wil lekker buiten zijn en het liefst met paarden.
Vandaar Haha! Als het niets is ren ik gewoon heel hard weg Knipoog
Laatst bijgewerkt door napoleon op 23-04-02 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:47

Het komt op mij nogal twijfelachtig over.
Ik vraag me af of er veel werk is voor beveiligers te paard. Het is in Nederland vrij ongebruikelijk tenzij het natuurlijk de politie te paard is. Er staat niet dat mensen die de cursus hebben gevolgd ook hebben geassisteerd bij het huwelijk maar de opleiders, tenminste als ik het goed lees.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:51

napoleon, misschien krijg jij wel een heel ander gesprek dan ik en kom jij wel meer te weten. Hou je me op de hoogte? Ik had namelijk nagenoeg niets aan dat gesprek.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:52

Vaak word een politiecorps aangevuld met beveiligers (zij mogen niet arresteren, maar moeten wel de boel in de gaten houden en zodra het uit de hand loopt komt er versterking vanuit het politiekorps)

Toevallig kwam ik vorige week een advertentie tegen van Holland Security Group en zij zijn op zoek naar m/v ruiters ter versterking van hun beveiligingskorps met een ABM-opleiding. Vandaar dat ik ben gaan zoeken naar een passende opleiding.

Ach ik weet het niet hoor, ik ga eens even luisteren en kijken wat het allemaal inhoud Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:53

wat ik begrepen heb, is als ik die opleiding doe, dat i kgewoon terecht kom in meldkamers, hier en daar een beetje surveilleren, en ocasioneel een keertje moet surveilleren te paard.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:53

Desiree schreef:
napoleon, misschien krijg jij wel een heel ander gesprek dan ik en kom jij wel meer te weten. Hou je me op de hoogte? Ik had namelijk nagenoeg niets aan dat gesprek.


Is prima Haha! Doe ik ook al voor een vriendin van mij Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:55

Die man zei juist tegen mij dat een eigen paard niet een training/dienstweek van 35uur zou kunnen volhouden Verward

Wat zou dat dan betekenen Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:55

oke, en als alles doorgaat komen we misschien wel tegelijk in dezelfde opleiding.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:55

Het lijkt mij puur bedrog. De foto's lijken van de bereden politie. Met een eigen paard kun je dit echt niet doen. En je hoeft echt geen L-parcours te kunne nspringen om een paard in een mensenmassa onder controle wilt houden. een ruiterbewijs=60 cm springen, L=1.10 m springen, dus 2 keer zo veel. ERg VAAG.
En dan die foto van de gouden koets?? Ze hebben toch koninklijke stallen?? En de mensen die daar dan oefenen op het strand???
Ik zou echt heel kritische vragen stellen. De kosten staan zelfs erg vaag op de site.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:56

Desiree schreef:
oke, en als alles doorgaat komen we misschien wel tegelijk in dezelfde opleiding.


Oh, Oh, dat wordt dan elk weekend boktmeeten Haha! Lijkt me trouwens wel onwijs leuk (als het idd wat is) om dat met een paar meiden te doen Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:59

germie schreef:
Het lijkt mij puur bedrog. De foto's lijken van de bereden politie. Met een eigen paard kun je dit echt niet doen. En je hoeft echt geen L-parcours te kunne nspringen om een paard in een mensenmassa onder controle wilt houden. een ruiterbewijs=60 cm springen, L=1.10 m springen, dus 2 keer zo veel. ERg VAAG.
En dan die foto van de gouden koets?? Ze hebben toch koninklijke stallen?? En de mensen die daar dan oefenen op het strand???
Ik zou echt heel kritische vragen stellen. De kosten staan zelfs erg vaag op de site.


Het is een erkende opleiding van het ministerie dus zoveel bedrog zal het wel niet zijn Knipoog De eisen zijn idd vaag, daar vroeg ik ook naar, maar ze willen gewoon niet dat er mensen op af komen die geen of weinig rijervaring hebben ( wat ik me goed kan voorstellen!)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:04

Astrid (komt ook wel eens op bokt, maar laatste tijd zie ik haar niet meer)
zit ook bij de bereden beveiliging. Zij vond het heel leuk. Heeft een paard ter beschikking gekregen en beveiligd vooral parkeerplaatsen. En bij evenementen moet ze de groep, die naar buiten gaat, in goede banen leiden. Heb ik begrepen.

Maar heb haar al een tijdje niet meer gesproken. weet dus ook niet waar zij dat doet

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:18

heb geinformeerd, maar de beveiligingsdiploma's van Bestalert zijn erkend, en zijn standaard basisdiploma's voor in de beveiliging. Dat is dus geen punt. Bij de opleiding surveillant te paard krijg je dus een basisdiploma in de beveiliging.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 07:19

napoleon"]
[quote="germie schreef:
Het lijkt mij puur bedrog. De foto's lijken van de bereden politie. Met een eigen paard kun je dit echt niet doen. En je hoeft echt geen L-parcours te kunne nspringen om een paard in een mensenmassa onder controle wilt houden. een ruiterbewijs=60 cm springen, L=1.10 m springen, dus 2 keer zo veel. ERg VAAG.
En dan die foto van de gouden koets?? Ze hebben toch koninklijke stallen?? En de mensen die daar dan oefenen op het strand???
Ik zou echt heel kritische vragen stellen. De kosten staan zelfs erg vaag op de site.


Het is een erkende opleiding van het ministerie dus zoveel bedrog zal het wel niet zijn Knipoog De eisen zijn idd vaag, daar vroeg ik ook naar, maar ze willen gewoon niet dat er mensen op af komen die geen of weinig rijervaring hebben ( wat ik me goed kan voorstellen!)
[/quote]

Deze opleiding van best Alert is NIET erkend, pas dus goed op voor je een hoop geld uitgeeft. Dit komt van hun site:

Diploma's en certificaten erkend


OPLEIDING, DIPLOMA'S EN CERTIFICATEN BEST ALERT ERKEND
Met ingang van het studiejaar 1999-2000 zijn de beroepsopleidingen van Best Alert: Beveiligingsmedewerker met differentiaties: winkelsurveillant, alarm centrale operator, geld- en waardentransporteur, evenementenbeveiliger, persoonsbeveiliger en parkeerwachter kwalificatiecode 10047 en Toezichthouder kwalificatiecode 10052 leerweg BO en Particulier Onderzoeker (Rechercheur), kwalificatiecode 10695 erkend door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. De diploma's of certificaten als bedoeld in artikel 7.4.6 van de Wet educatie en beroepsonderwijs (Web) van Best Alert voor deze beroepen, worden door het ministerie van OCenW erkend.
Tevens is Best Alert lid van ASIS.




Bovendien zijn ze al eens in een tv programma geweest, volgens mij was dat met betrekking tot de opleiding body guard, die een hoop mensen hadden gevolgd voor veel geld en vervolgens niet aan de slag kwamen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:08

maar ik heb bij beveilingsbureau's gebeld en die zeiden dat het een algemeen erkend basisdiploma was op europees niveau.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 09:55

Wat ik heb begrepen is dat de algemeen beveiligings medewerker opleiding wel erkend is! Dat is de basis die je zowiezo met hebben om aan de cursus Horse Patrol te kunnen deelnemen. En misschien is de Horse Patrol opleiding niet erkend, dan heb je in ieder geval een erkende basis opleiding en een leuke (niet erkende) Patrol opleiding gehad en ben ik weer een opleiding/cursus/ervaring rijker!

Voor de rest hoor ik het Zaterdag allemaal wel Haha!

BTW een erkende opleiding kan zelfs nog slechtere toekomstperspectieven geven als een niet erkende opleiding en ik heb er zelf ervaring mee Boos!


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 09:58

Desiree schreef:
maar ik heb bij beveilingsbureau's gebeld en die zeiden dat het een algemeen erkend basisdiploma was op europees niveau.


Klopt, een vriendin van mij werkt bij Holland Security Group en heeft navraag gedaan bij haar baas. Die wist niet beter of Best Allert heeft allemaal erkende opleidingen en er zijn momenteel zoveel vacatures vrij, dat werk vinden niet zo moeilijk is in deze branche en het nog goed betaald ook Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:44

Hoi allemaal, hier even mijn ervaringen met Best Alert te Best:

Als ex-agent (ik dus) ga je natuurlijk een beveiligingsopleiding doen. Het was echt een hele vage opleiding: docenten die niet of veels te laat in de les kwamen, vage lesstof, slechte begeleiding, pokke-kantine en als ze iets voor je uit moesten zoeken, gaven ze niet thuis...

Ik heb mijn beveiligingsdiploma daar wel gehaald, dat kan trouwens iedereen die meer als 2 hersencellen bezit, vandaar dat veel kleerkasten die opleiding doen...
Maar, even weer ontopic. Ik heb daarna bij 2 beveiligingsbedrijven gewerkt, bij de NVD en bij Van Gijn, echt afschuwelijk. Ik was binnen 3 maanden helemaal afgekickt en zit nu lekker op kantoor. Geen beveiligings-banketstaaf meer voor mij. Het betaald vreselijk slecht, en de werktijden zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Ik moest in mijn eentje 's nachts een kantorencomplex in de smiezen houden, brrrr, mij niet gezien.

Ik zou dus echt 10 x nadenken voordat je je met deze louche lui inlaat... Die directeur is een echte L*U*L de behanger. Zelf ervaren...

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 09:05

Het verhaal van Imker is geen reclame. Ik weet niet of ik de directeur gesproken heb, maar het was wel een beetje een banketstaaf de behanger, misschien wel dezeflde? Tsja, het kwam op mij niet betrouwbaar over en ook van beveiligingsbedrijven heb ik gehoord dat het lesmateriaal te wensen overlaat en dat voor zo'n dure opleiding. In Breda schijnt ook een opleiding te zitten in de beveiliging die het zelfde diploma verstrekt maar dan goedkoper. Ik weet wel waarom Bestalert duur is. Ik ben in het gebouw geweest, dat is zeer prestigieus, marmer en pilaren en zo. Moet ergens van betaald worden. De lessen lijken me wel zeer interessant. Het klopt trouwens dat er veel klerenkasten rondlopen, dat heb ik ook gezien. Ze zeggen er dat het goed betaalt, maar waarschijnlijk krijg ik nu beter betaald...

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 09:14

Ja, ik ben nu ook wel benieuwd, je bent dus al op het gesprek geweest en het was dus niet Desiree, wat jammer, maar misschien dat napoleon met betere info op de proppen komt, kun je alsnog een tweede gesprek aangaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Laj1, Ninouschka, Noor17, pluisje88, su72, Vagabondo en 45 bezoekers