langs de hand rustig wandelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

langs de hand rustig wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 16:27

ik heb een klein probleem...
als ik met beauty over een rustig weggetje loop,dan staat ze om de meter stil,is best wel vervelend Scheve mond Verward
er staat niks speciaals ofzo,alleen maar groen.

wie o wie kan mij helpen?



Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:54

Ik denk dat het puur in de maling nemen is...oplossing zou ik niet weten want als een paard niet wil lopen krijg je hem ook niet vooruit Verward

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:04

Ik denk dat het gewoon eigenwijs zijn is. Mijn Shets hebben daar ook wel eens last van. Als je Beauty echt niet vooruit krijgt alleen, is het misschien handig om eens iemand mee te nemen die kan helpen. Diegene kan er dan achteraan lopen, eventueel eens een tikje op de kont geven.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:08

Druk uitoefenen op het touw totdat het paard ook maar een beetje zijn gewicht verplaatst en dan meteen weer loslaten (zodat hij dus weet dat de druk weggaat als hij braaf meeloopt Knipoog )
Zo heb ik het gedaan met Spider die absoluut niet mee wilde lopen. In het begin stond ik een half uur te hangen aan dat paard en dan schoof hij een centimeter op, maar dat was genoeg! Hij ging naar voren op de druk van het touw. Nu loopt hij braaf zijn rondjes achter me aan, waar ik ook heen wil! Dus het hielp bij mij zo wel
Met iemand erbij ben ik geen voorstander van, dit deden we met Spider ook. Mét iemand erbij ging het goed, was degene paar meter verder dan stond hij weer stil Rolleyes
Veel succes ermee!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:09

Prisca doet dat ook vaak. Als je haar laat doen wat ze wil staat ze echt constant stil om rond te kijken. Ik geef haar dan gewoon een tikje of mijn vriend doet dat. Als ik dat dan een paar keer heb gedaan, loopt ze weer gewoon mee. erop trouwens precies hetzelfde


Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:31

Annetje schreef:
Druk uitoefenen op het touw totdat het paard ook maar een beetje zijn gewicht verplaatst en dan meteen weer loslaten (zodat hij dus weet dat de druk weggaat als hij braaf meeloopt Knipoog )
Zo heb ik het gedaan met Spider die absoluut niet mee wilde lopen. In het begin stond ik een half uur te hangen aan dat paard en dan schoof hij een centimeter op, maar dat was genoeg! Hij ging naar voren op de druk van het touw. Nu loopt hij braaf zijn rondjes achter me aan, waar ik ook heen wil! Dus het hielp bij mij zo wel
Met iemand erbij ben ik geen voorstander van, dit deden we met Spider ook. Mét iemand erbij ging het goed, was degene paar meter verder dan stond hij weer stil Rolleyes
Veel succes ermee!


Inderdaad, gewoon laten merken dat het het beste is om gewoon mee te lopen.
Off-topic: dit geldt omgekeerd voor n al te driftige hond: als ie aan je riem sleurt, blijf dan gewoon staan. Steeds als ie weer begint te trekken, stop dan. Zo komt ie erachter dat trekken niets uithaalt, en dat ie gewoon braaf bij je moet blijven lopen. Zie het verband met je stilstaande paard Lachen

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:36

Dat druk uitoefenen lijkt me inderdaad het beste. Het (vorige) bijrijdpaard van een vriendin liep ook altijd braaf mee als ik erbij was, maar zonder niet hoor..

» Never give up on the things that make you smile..

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:31

Druk uitoefenen werkt niet bij elk paard...mijn paard is de wei neit uit te krijgen. Nouja hij is in de wei mishandeld geweest door zijn vorige eigenaar, iedereen geprobeerd hem uit de wei te krijgen niemand gelukt (Telkens als je hem een stukje mee had rukte hij zich los en galloppeerde naar de andere kant van de wei) toen deed ik het en het lukte maar na een paar keer had ie zoiets van bij jou doe ik het ook neit meer dus ging telkesn aan de haal nu meot je hem met 4 mensen insluiten wil je hem de wei uitkrijgen. Nu heeft hij een nieuw trucje stil staan en dan kun je trekken wat je wil of zo slap laten als je wil hij loopt echt niet hij blijft als een ezel staan. Er moet dan iemand schuin achter hem lopen wil hij vooruit komen maar eenmaal bij het hek gaat hij weer aan de haal als je hem niet hebt ingesloten dit zou door die mishandelingen komen maar als een paard echt stilstaat krijg je hem echt neit vooruit ook neit een pasje dus mijn tips:
-Laat iemand anders een keer met haar lopen en kijk of ze het dan ook doet.
-Ga voor je paard lopen als leidmerrie en kijk niet naar je paard.
-Of laat iemand er schuin achter bij meelopen...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 20:10

dankje voor de tips,ik ga het zeker proberen!

Ik ben enorm gestoord.

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:45

Zorg ervoor dat jouw aandacht niet bij je paard ligt, maar in de richting waar je heen loopt.
Je hebt een doel voor ogen, dáár heen lopen! En daar gaat dus je aandacht naar uit.
Op het moment dat je paard stilstaat hou je je aandacht bij je doel, je kijkt dus niet naar het paard, maar naar de plek waar je naartoe wil.
Zorg ervoor dat je een lang touw hebt, wanneer je paard dus stilstaat ben jij niet verplicht om stil te staan, loop dus langzaam door..met nogmaals je aandacht bij je doel.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:48

Deed mijn paard ook, soms nog wel eens.
Ik pak vaak zweepje(standart mee Tong uitsteken ) en ga naast der staan en tik haar aan als ze loopt belonen.

Maar je kan 't ook doen , als je druk geeft op het touw , en loopt ze belonen en druk eraf.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers