Pleeggezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Pleeggezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:11

Kreeg vanochtend te horen dat Jeroen naar een PLEEGGEZIN gaat! Huilen
Hij blijft daar minimaal een jaar en mag geen contact met vrienden en familie hebben Scheve mond
Ik vroeg of ik dan af en toe met hem mocht msn'en want ik ben zijn vriendin zeiden ze zo dat ze in het pleeggezin geen computer hadden! Verward
Ik mocht hem ook niet bellen of brieven sturen ofzo!
Ik vindt dat echt gemeen,want pas over 2 maanden mag hij ons bellen en dan weer heel lang niet,en dat een jaar lang... Scheve mond

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:15

Is jeroen familie van je?
Heb iets gemist denk ik!

Maar wel oliebol, zal voor hem ook erg moeilijk zijn denk ik!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:51

leve de mobiele telefoon!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:58

Wie is jeroen? Wel vervelend dat je geen conctact mag hebben!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:05

Volgens mij is Jeroen haar vriend
Vervelend zeg! En idd leve de mobiele telefoon! Of word die dan afgepakt ofzo?
Veel sterkte meid Ach gut

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:07

Verplaatst naar Algemeen.

Fiesta, freiberger, what else?

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:17

wat rottig zeg...
is hij daar in de weekenden ook dan?
of zijn er nog wel dagen dat je hem kan zien/spreken?

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!


krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:25

Ik vin dhet raar dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld...ik bedoel een pleeggezin is niet een soort straf ofzo! Wij zijn zelf ook een pleeggezin, maar mijn pleegzusje wordt juist gestimuleerd om het contact met haar familie en vrienden te behouden. Maar ja ik weet dan ook niet de reden waarom hij uit huis geplaatst is..dat lijkt me ook wel van belang..

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:29

Raar zeg dat je dan geen contact mag hebben, ik vind het ronduit belachelijk eigenlijk. Wat wilen ze dan bereiken? Als ze willen dat hij zich fijn gaatv oelen in het gezin vind ik ook dat ze hem gewoon de kans moeten geven contact te hebben met de mensen die hij hiervoor als vrienden had enzo Lachen

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:10

Idd mijn vriend Tong uitsteken
Hij zit daar omdat hij nogal erg vaak ruzie had met zijn moeder en zijn vader enzo.. Scheve mond

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:10

Nouja lijkt wel een strafkamp, ik heb zelf op mijn 15de ook een jaar in een pleeggezin gewoont maar ik mocht gelukkig wel contact houden met de buitenwereld. Wie heeft zoiets geks besloten, zijn eigen ouders of het pleeggezin. Veel sterkte in ieder geval meid.

Poffer
Berichten: 1656
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:21

Hetzelfde is zo bij m'n vriendin Scheve mond
Ze is weggehaald en mocht geen contact hebben met vrienden/familie..
Haar mobiele telefoon is ook afgepakt maar intussen heb ik weer contact Want ik kan d'r bellen op 'n telefoon van 'n meisje daar.
Ik zie er ook het nut niet van in Scheve mond

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:24

waar slaat dit op, waarom doen ze zoiets dat kan toch niet goed zijn?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:43

Ik weet niet hoe oud jullie beiden zijn, maar als zijn ouders van mening zijn dat jij de oorzaak bent van die ruzies cq een slechte invloed op 'm hebt (en geloof me, dat denken ouders al snel), dan kan ik me best voorstellen dat 1 van hun eisen is geweest dat hij geen contact met jou mag hebben.

Als ik zo vrij mag zijn: ik heb zelf ook een aantal rotjaren achter de rug en ik heb af en toe staan smeken om in godsnaam in een pleeggezin terecht te komen; alleen stemden mijn ouders er niet mee in. Ik had in ruil voor dat pleeggezin best mijn vriend een tijdje willen missen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:51

Maar daarom ga je toch niet in een pleeggezin, het is toch juist de bedoeling dat de pleegouders ervoor zorgen dat alles goed op zijn plaats komt. Als de ouders van deze jongen het contact gaan verbieden, waarom doen ze dat zelf dan niet. Ik snap er echt helemaal niets van. En dan na een jaar heeft hij weer contact met dezelfde vrienden en familie en valt weer terug. Hoe kan je een persoon nou zo uit zijn leventje rukken. Snap er echt helemaal niets van, en ik ben ook wel benieuwt naar de leeftijd.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:20

Klinkt wel heel erg raar. Dat je je vriend niet meer mag zien en contact mag hebben :| Belachelijk zeg!!

» Never give up on the things that make you smile..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:38

Hij word natuurlijk niet voor niks uit huis geplaatst. Het is waarschijnlijk wel even goed voor hem dat hij geen contact met anderen heeft. Zo kan hij helemaal voor zichzelf alles op een rijtje zetten toch?!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:43

denk ik niet je moet toch altijd alles op een rijtje zetten als je er midden inzit en blijft zitten anders blijf je je hele leven weglopen, of wil je dingen uit de weg gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:58

blensink schreef:
denk ik niet je moet toch altijd alles op een rijtje zetten als je er midden inzit en blijft zitten anders blijf je je hele leven weglopen, of wil je dingen uit de weg gaan.


In veel gevallen heb je gelijk. Maar als jij thuis in een situatie zit die onhoudbaar is kun je niks op een rijtje krijgen. Wat jij opbouwt wordt regelrecht weer afgebroken. Dus even een stukje afstand kan in zo'n geval geen kwaad. Je komt tot rust, kan nadenken en kan dan terug naar huis met een frisse kijk op de zaak. Zijn ouders kunnen even afkoelen en als hij terug komt zijn ze allemaal wat minder opgefokt en kunnen ze wellicht gaan praten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:59

Blensink, heb jij ooit in een dergelijke situatie gezetengezeten? Je krijgt op dat moment helemaal NIETS meer op een rijtje. Dat heeft niets met vluchten of voor dingen weglopen te maken, dat is voorkomen dat je helemaal doorslaat...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 20:06

Ik ben 16 en hij 17 Knipoog

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:33

dan is dat pleeggezin ook maar voor max een jaartje !!
met 18 is hij meerderjarig en heeft vrije keuze ..

jullie vinden heus wel een manier om toch een beetje in contact te blijven met elkaar , aan de andere kant ff rust is nooit verkeerd , maar helemaal geen contact meer ... hum ... ken de situatie niet dus kan ik daar weinig over zeggen ..

maarja nu 17 betekent BIJNA 18 en dus volgens de wet volwassen

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:44

ja sylvia je wilt niet weten in wat voor situaties ik gezeten heb. mede daardoor lijkt het me niet goed. Ik heb begrepen dat dit niet de keuze is van deze jongen en de vriendin van sjrottie. Ik persoonlijk vind het niet goed hoe het gaat geen kontact met familie en vrienden, hetlijkt mij zelfs schadelijk. Het lijkt alsof je nogal op de kast vliegt sylvia, het is niet mijn bedoeling om jou pijn te doen. Ik geef alleen maar mijn mening en het lijkt mij niet goed voor een kind. Verder ken ik de situatie ook niet zoals nickyu zegt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:48

Ik vlieg idd behoorlijk op de kast, ik ben net een tweetal jaren uit een ruziesituatie. Ik heb 2 jaar lang in ruzie geleefd; waarom? Mijn vriend. Bij hem thuis was ík de oorzaak van ruzies. Je wilt niet weten hoe vaak ik toen op 't station gestaan heb, en echt niet om de trein te pakken. Je gaat daar gewoonweg aan onderdoor, ik iig wel. Als ik die 2 jaar uit kon wissen, echt, daar heb ik alles voor over... Dus ja, ik zit momenteel idd op de kast. Trek 't je niet persoonlijk aan aub, zo bedoel ik 't nl niet.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:49

Vreemd Verward
Ik heb zelf vanaf mijn 15e ook in pleeggezinnen gezeten en toendertijd bestond MSN nog niet Bloos! , maar er werd mij niet verboden om contact te hebben met familie / vrienden.
Juist in een situatie als het thuis niet meer gaat heb je je vrienden nodig om op terug te vallen.

Is het geen loos dreigement geweest? Door welke instantie is hij trouwens uit huis geplaatst?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, IASCrawler, LuckySeven, NinaCharlie en 119 bezoekers