Palfrenier een moeilijke hengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Palfrenier een moeilijke hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 09:44

Ik heb dit op hippics.net ook al gevraagd, maar geen antw. gekregen.
Is/was Palfrenier een moeilijke hengst?? En hoe zijn z'n nakomelingen??
Ik rij namelijk op een Purioso X Palfrenier, en dat moet volgens degene waar ik springles van neem een hondsberoerde combi zijn. Ik ga niet met dit paard naar les, maar met een andere Palfrenier.
Hij heeft ooit eens een Palfreniermerrie in africhting gehad, maar teruggebracht naar de eigenaar. Het is nooit iemand gelukt om op dit paard te rijden. Dus mijn vraag, zijn alle palfreniers moeilijk??


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:57

Palfrenier is van Joost (holstein). en Joost was absoluut niet makkelijk, zijn nakomlingen eigenlijk ook niet.

Ik heb zelf een Palfrenier van heel dicht bij meegemaakt, en die was onmogelijk. Dat beest heeft echt het eerste jaar alleen maar achteruit gelopen. En toen hij wel vooruit wilde, wilde meneer niet aan de teugel. Hij kon als hij dan eens aan de teugel liep, zo ineens floep, de hele ander kant op buigen met zijn hoofd, liep die praktisch omgekeerd aan de teugel met de kop omhoog en de nek hol....
Terwijl er toch echt een hele geduldige maar doortastende amazone op zat die niet bang voor hem was....
Dat paard was gewoon geen land mee te bezeilen. Hij werd uiteindelijk verkocht naar iemand "die dat varkentje wel even zou wassen" maar kort daarop was hij wederom te koop.....

Het was wel echt een plaatje van een paard.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 10:05

de moeder van mijn verzorgpaarden is ook ee Palfrenier, nooit op gereden, is niet gelukt. Zelfs uit het land halen is een drama.
Dus purioso X palfrenier is moeilijk??? Ik heb het paard met zweep ingereden, paard kwam alleen maar omhoog. Nu gaat het redelijk goed.
met de glennridge X palfrenier rij ik wedstrijden. Leuk paard, maar af en toe heeft ze rare trekjes (begint om niets te bokken en stopt neit meer, soms wel een rondje of 2 lang. En dat hou je niet vol als ruiter.)

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:19

Ik heb ook een palfrenier gekent en gereden. hij was heel braaf maar als het lukt sloeg die het ligt uit je ogen als je achter hem liep. maar met rijden super paard alles kon als je maar niet achter hem kwam. heel mooi dressuur paard was het maar kon onwijs bokken.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:30

germie schreef:
de moeder van mijn verzorgpaarden is ook ee Palfrenier, nooit op gereden, is niet gelukt. Zelfs uit het land halen is een drama.
Dus purioso X palfrenier is moeilijk???


Met Purioso bloed moet het toch makkelijker gaan Haha!
ik zou het paard gewoon een kans geven en niet beoordelen op grond van de lastige moeder. het kan best zijn dat het paard het grandioze karkater van Purioso heeft, en dan heb je echt een leuk paard!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 10:34

OH, het is een SUPER-paard, maar niet super makkelijk. Maar werken kan ze, super gangen. Ben meer een springer, maar met haar wil ik wel Z-dressuur worden. Ze is nu 8, 3 maanden onder het zadel, en schudt nog met het hoofd (zelfde probleem als de ander, zie ondw dubbelgebroken bitten, zelfde bustrens), misschien nikkelallergie, af en toe: gaan, netjes in balans, aan de teugel, heerlijk!!!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 16:17

Nou, ik sprak gisteren dus weer eentje over Palfrenier. Ik had die vos meegenomen voor de cursus beoordelen, nou en die vrouw vroeg mij of het paard wel eens steigert.
In het begin met inrijden dus constant, en dat heb ik verteld. Die vrouw zei dat een palfrenier dat toch vaker heeft. Of ze zijn er lief, OF de veulens zijn moeilijk en onbetrouwbaar.
Apart hoor, dat ze aan de ogen en houding van het paard kunne zien dat ie moeilijk is. En dan ook weer zulke verhalen over palfrenier afsteken.
Toch is het een goede hengst, en niet elke hengst hoeft van mij voor de gemiddelde ruiter geschikt zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:08

Palfrenier is zelf van Jaap Nijboer ( of hof), hij woont nabij assen, toen ik mijn merrie bij hem ging kopen, stond palfrenier daar zelf, scheen een hele brave te zijn, maar goed dat is wel volgens de eigenaar, en die zal vast niet slecht praten over zijn paarden.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 08:46

Maar de mensen die ik maandag gesproken heb kennen Palfrenier ook echt persoonlijk, en ze zijn dus niet weg van z'n karakter. Maar goed, ik ken dus 1 slechte (nooit gelukt om er op te rijden), 1 moeilijke (wil niet zeggen dat het paard direct slecht is) en 1 goede.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:32

Je woont toch in de buurt? Dan ga je toch een keer kijken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers