goodtimes nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

goodtimes nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:24

Wat vinden jullie van de nakomelingen van goodtimes.
Hoe presteren ze? Zijn het paarden voor keuringen??
Fokt goodtimes groot of niet??
Hoe is het karakter van de nakomelingen??

mvg


amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:49

Ik heb mijn merrie drachtig van goodtimes..... OK dan!

Ik heb alleen maar ervaring met Goodtimes nakomelingen die een super karakter hadden, over het algemeen, correcte gangen en vaak herken je ze aan de souplesse die ze hebben....degene die ik heb gezien konden allmaal geweldig galoperen ....en netjes draven.....het zijn geen krack c's of Flemminghs die de voorbenen tot de hemel zwaaien en vergeten dat ze achter ook nog wat moeten doen.... Bloos

5 jaar geleden heeft mijn merrie ook een goodtimes veulen gehad en dat vind ik een goed paard met correcte beweging en karakter...daarom heb ik haar weer laten insemineren van goodtimes...(ze werd niet ster jammer genoeg, 67 ext en 73 bewegen....maar volgend jaar weer)....voor de sport is het zeker een goed paard...

Goodtimes is voor mij 1 van de betere (all round) hengsten bij het KWPN...die ik graag zie in een moederlijn van een paard, daarom hoop ik ook op een mooi merrieveulen waar ik weer verder mee kan fokken...


Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:01

ik vind wel zijn goedgekeurde zoon Timeless niet zo positief.

Timeless is een brutale, wispelturige hengst die veel van zijn ruiter vraagt.

De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver, met veel afdruk en goed van ruimte.
De draf heeft ruim voldoende ruimte, heeft veel afdruk,balans en tact en heeft een goede houding.
De galop is ruim voldoende van ruimte, heeft ruim voldoende afdruk en een goede houding. In de bovenlijn zou de hengst zich losser moeten laten.
Als dressuurpaard heeft de hengst ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel kracht, maar zou nog meer terug moeten springen.
Het voorbeen wordt voldoende gevouwen, maar de onderarm zou meer naar boven gebracht moeten worden. Het ruggebruik is goed en de hengst opent achter zeer goed.
De hengst lijkt over veel tot zeer veel vermogen te beschikken en lijkt voorzichtig.
Als springpaard heeft de hengst veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.

Op stal en in de omgang is de hengst brutaal.

Vooral de eerste en laatste zin vind ik jammer. Ik heb ook het idee dat het KWPN dit niet zo snel zegt over een hengst, je ziet eigenlijk bij alle hengsten dat ze eerlijk en betrouwbaar zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:22

Sjappie schreef:
Timeless is een brutale, wispelturige hengst die veel van zijn ruiter vraagt.

De hengst heeft
veel bereidheid om te werken
en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver, met veel afdruk en goed van ruimte.
De draf heeft ruim voldoende ruimte, heeft veel afdruk,balans en tact en heeft een goede houding.
De galop is ruim voldoende van ruimte, heeft ruim voldoende afdruk en een goede houding. In de bovenlijn zou de hengst zich losser moeten laten.
Als dressuurpaard heeft de hengst ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel kracht, maar zou nog meer terug moeten springen.
Het voorbeen wordt voldoende gevouwen, maar de onderarm zou meer naar boven gebracht moeten worden. Het ruggebruik is goed en de hengst opent achter zeer goed.
De hengst lijkt over veel tot zeer veel vermogen te beschikken en lijkt voorzichtig.
Als springpaard heeft de hengst veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.


Ach ze hoeven niet allemaal politiepaard te worden, gelukkig.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:37

Over de rest hoor je mij ook niet, maar karakter is wel belangrijk. Je paard kan dan nog zo geweldig lopen maar als ie in de omgang erg moeilijk vind ik dat niet het voordeel werken. Dan kun je zeggen dat je er toch alleen zit, maar een klik tussen paard en ruiter is cruciaal voor succes. Gelukkig heeft hij wel veel bereidheid tot werken...

Sijtje
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:29

Een kennis van mij heeft ook een Goodtimes.
Helaas net geen ster geworden maar echt een hele mooie (zwarte) merrie met een gouden karakter.
Springt momenteel M maar zal met gemak het Z halen.

Moge je hart voor paarden vol liefde, en je oordeel vol wijsheid zijn. (by Anneke Muilwijk te Sellingen www.dressuurinstructie-annekemuilwijk.nl )

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:37

Als je even geduld hebt tot volgend jaar zomer zal ik je vertellen wat ik van een nakomeling van een nakomeling vind.. Goodtimes --> Timeless --> veulen

Een goede gezondheid is goud waard!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:17

sigrid1182 schreef:
Ik heb alleen maar ervaring met Goodtimes nakomelingen die een super karakter hadden, over het algemeen, correcte gangen en vaak herken je ze aan de souplesse die ze hebben....degene die ik heb gezien konden allmaal geweldig galoperen ....en netjes draven.....het zijn geen krack c's of Flemminghs die de voorbenen tot de hemel zwaaien en vergeten dat ze achter ook nog wat moeten doen.... Bloos


Ik heb zelf een tweejarige Flemmingh x Goodtimes. Dus dan zou ik theoretisch gezien helemaal goed moeten zitten Knipoog

De fokmerrie bij ons op stal is een Goodtimes. Geeft mooie veulens, is zelf stermerrie en een veulen van haar is vorig jaar met eerste premie beloond. Mijn eigen tweejarige is goed van karakter en super gangen. Ben dus in het algemeen wel tevreden over de nakomelingen van Goodtimes.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:31

vonneke hier op bokt heeft ook een goodtimes nakomeling, een 4 jarige merrie ---> Timeless

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:55

Goodtimes zijn over het algemeen niet hele grote paarden. Ze kunnen lekker bewegen.
Ik ken er een aantal zijn fijne paarden, Ook lekker springen. Hier en daar kunnen ze wel eens wat protesteren. Maar dat is net een beetje extra karakter waardoor ze later wel voor je door het vuur gaan.

Ralinda

Berichten: 165
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:38

ik heb zelf een goodtimes merrie. en heb een aantal goodtimes nakomelingen gereden.
mijn ervaring met goodtimes nakomelingen is dat ze een goed en eerlijk karakter hebben. met rijden zijn goodtimes paarden wel een beetje pittig maar zeker leuk om te rijden. de goodtimes paarden die ik ken hebben goede correcte gangen en zijn goed in dressuur maar kunnen ook zeer goed springen.
de goodtimes paarden die ik heb gereden waren rond de 1.65 meter en mijn merrie is wat kleiner die is net 1.60 meter

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:00

Zowel bij hengsten als merrie's zie je vaak dat Goodtimes als vader van de moeder z'n steentje bijdraagt..

Hij is niet zozeer een hengst die veel goedgekeurde hengsten brengt , maar wel goede merrie's en dat is misschien nog wel waardevoller.......

schokland
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:18

Hij is niet zozeer een hengst die veel goedgekeurde hengsten brengt.....[/quote] Alleen al bij het KWPN; Londontimes Kalusha Sydney Kenwood..... Knipoog

For when the one great scorer comes, to write against your name, he marks not if you won or lost, but how you played the game...

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 20:30

Hij fokt dus niet met maat of wel??
MIjn merrie is nogal aan de kleine kant nl Scheve mond .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:40

wendytj4h schreef:
Hij fokt dus niet met maat of wel??
MIjn merrie is nogal aan de kleine kant nl Scheve mond .


Goodtimes doet het het beste op een langelijnde merrie met maat.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 21:09

Dan zal het wel niet zo'n goede keus zijn voor mijn merrie. Ze is klein (1.60) en ouders zijn ook niet zo groot vader 1.63 en moeder 1.62.
IK zoek een hengst die maat fokt, en loopt met wat meer buiging in het voorbeen. Springgefokt. En dan heeft zwart eigenlijk nog de voorkeur....
Hmm word lastig... Scheve mond

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:18

ik denk dat je dan idd dikke kans op een klein paard of zelfs een pony hebt

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:29

Citaat:
Alleen al bij het KWPN; Londontimes Kalusha Sydney Kenwood


en dat voor 12 jaar fokkerij.....vind ik ietwat magertjes..er is nog geen zoon van Goodtimes geweest die beter scoort dan zijn vader.....neemt nietweg dat ik Goodtimes een super hengst vind, maar drukt zijn stempel niet via zijn zonen....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:32

schokland schreef:
Alleen al bij het KWPN; Londontimes Kalusha Sydney Kenwood..... Knipoog


en dus Timeless. Misschien niet veel hengsten, maar nog altijd meer dan van een andere G hengst die heel wat meer dekt Lips are sealed

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:33

Mag ik raden?

Een goede gezondheid is goud waard!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:34

Hurrycane schreef:
Mag ik raden?


Lamaar Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:38

He flauw.. en ik wilde het nog wel zonder spieken in cijfertjes doen

Een goede gezondheid is goud waard!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:59

Citaat:
Hij is niet zozeer een hengst die veel goedgekeurde hengsten brengt , maar wel goede merrie's en dat is misschien nog wel waardevoller.......


daar ben ik het helemaal mee eens! Er komen veel goede nakomelingen uit Goodtimes merries.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:04

Sjappie schreef:
ik vind wel zijn goedgekeurde zoon Timeless niet zo positief.

*lap tekst*

Heb je dat beest ooit van dichtbij gezien, of neem je nu gewoon klakkeloos over wat er in het verrichtingsrapport staat? Als ik Timeless zou mogen beschrijven, zou ik zeggen dat het een jonge vrolijke hengst is, maar zeker niet gemeen. Je kan met al zijn klanten zo de stal in lopen om hem ff te bekijken, hij zou je echt niet de stal uitslaan of gaan dreigen. Verder is Timeless een paard dat een hele goede sprong laat zien, veel souplesse en een heel correct bewegingsmechanisme heeft die je niet bij veel springpaarden tegenkomt.
Kom hem eens bekijken in de training zonder te roepen dat je het niet zo positief vind.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:01

dit is het verrichtingsverslag van Goodtimes:
Verrichting Ermelo 1991
Intelligent, vriendelijk, attent, speels, eerlijk, goed gehumeurd, op een plezierige manier brutaal. Bij begin onderzoek net zadelmak. Veel kracht en souplesse, sterk gebruik van het achterbeen.
Stap ruim voldoende. Draf voldoende ruim en voldoende gedragen met veel knie-actie. Galop mooi gedragen, veerkrachtig en ruim. Bij springen goede afdruk, goede beentechniek, goede bascule, veel vermogen, attent op de sprong. Presteert in terrein zeer goed. Stelt zekere eisen aan zijn ruiter om tot goede prestaties te komen. Geeft bij dressuur normaal gevoel, bij springen heel goed gevoel. Ervaart werk als licht. Veel bereidheid om te werken. Voldoende aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Goed stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden

en het afstammelingenrapport:

Afstammelingen 1993 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme collectie, royaal ontwikkelde veulens getoond, die langgelijnd en rijtypisch gebouwd zijn.
Het hoofd is goed gevormd en heeft een goede uitdrukking. De hals heeft voldoende lengte, maar heeft soms een enigszins diepe aanzet. De nek zou over het geheel genomen meer lengte kunnen hebben. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder heeft steeds een goede lengte, maar zou soms schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is goed gespierd, de lendenpartij goed aangesloten. De croupe is goed gevormd en heeft voldoende lengte en bespiering.
Zowel voor- als achterbeen is goed gesteld met correct afgewerkte gewrichten.
De stap heeft voldoende ruimte. Ook in draf is er sprake van voldoende ruimte. Het voorbeengebruik is opvallend goed, het achterbeen kon nog wat krachtiger ondertreden, terwijl iets meer souplesse gewenst zou zijn. De uitgezochte veulens toonden meer nek, een goede croupelengte en meer souplesse in draf. In deze groep bevonden zich ook enkele excellent bewegende veulens.
De veterinaire bevindingen hebben betrekking op twee waarnemingen, waarbij een onregelmatige beweging van de achterhand is geconstateerd.
De kwaliteit van de vergezellende merries varieerde van goed tot best.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die voldoende draven; het achterbeen zou wat krachtiger onder kunnen treden, het voorbeen wordt zeer goed weggezet.
Getoond: 31 veulens uit 332 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Goodtimes voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Goodtimes voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaarleeen en 46 bezoekers