Letters voor een dressuurring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Letters voor een dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 18:46

Ik heb gisteren plastic letters gekocht om een ring uit te zetten, maar na 2 bezoeken aan de Gamma en het tuincentrum vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie die letters bevestigen.
Paaltjes met een punt eraan zijn nog niet zo makkelijk te krijgen.

Dus wie heeft er zelf met plastic bordjes ring uitgezet in het weiland en op welke manier?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:13

2 jaar geleden stonden we in de zomer ergens waar ze geen bak hadden, alleen maar heeeel veeel weiland!! aangezien ik toen nog startte met evita moest ik toch oefenen! toen heeft die boer daarzo bordjes gemaakt voor mij, houten bordjes met een soort van ijzeren boogje waarvan de punten in de grond gestoken worden.. het was heel mooi geworden!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:20

Waarom heb je niet die bordjes genomen die je zo in de grond kunt steken Verward Ik heb ze en dat is hartstikke makkelijk, niets geen paaltjes, schroeven etc. Zo uit de verpakking in de grond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:32

De bordjes die jij hebt gekocht zijn eigenlijk bedoeld om op de bakrand te schroeven. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk Knipoog .
Je zou het kunnen proberen om een houten paaltje waar een punt aan zit te spijkeren, boren oid.
Succes!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 22:35

astridh schreef:
Waarom heb je niet die bordjes genomen die je zo in de grond kunt steken Verward Ik heb ze en dat is hartstikke makkelijk, niets geen paaltjes, schroeven etc. Zo uit de verpakking in de grond Haha!


Tja, maar daar hing ook wel een leuk prijskaartje aan, Astrid!
90 euro voor een set vond ik toch wel iets te veel van het goede.

Maar als het niet lukt met de paaltjes, dan zal ik ze toch maar om gaan wisselen voor die dure. Het is niet anders.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 01:17

Heb je niet een handig iemand in de buurt die aan vierkante paaltjes een punt kan zagen? Dan spijker je ze daarop en timmer je ze de grond in! Je kan dan ook een lange vierkante paal nemen en die in stukken zagen, dat is volgens mij nog goedkoper. Succes!

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:50

Ik heb een plank van hardboard verzaagd tot 8 plankjes. Deze wit geverfd en daarna zwarte letters erop. Vervolgens heb ik vierkante latjes genomen, in mijn geval was het hardhout, en een puntje met een vrees eraan gemaakt.
Al met al nog geen 10 gulden. Zelf gemaakt, werkt prima en als je zo'n paard berijdt als ik, dan mag je blij zijn dat je ze niet gekocht hebt, de mijne loopt ze af en toe omver, moet het nog leren. 1 letter was direct kapot, de eerste keer al. Daarom direct nieuwe gemaakt, maar ik ben blij dat ik geen dure letters gekocht heb.
Neem geen hardhout voor de stokjes. Dat had m'n pa nog liggen, maar hardhout breekt heel snel bij zijwaartste krachten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:07

En die pillonnen dan? Wij krijgen van die witte, kunststof bakken met de letters erop. Je stapelt ze zo op elkaar. Je hebt ze ook kleiner (45 cm hoog en breed) en dan schelen ze qua prijs niet zoveel met die insteekdingen.....