Stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 00:26

Mijn paard loopt onder het zadel keurig in binnenstelling maar voor de wagen krijg ik het niet voor elkaar. Hij loopt echt altijd in enorme buitenstelling, vooral in de bochten en op beide handen. Op rechte stukken gaat het beter. Vooral in draf speelt dit probleem, in stap gaat het redelijk. Hoe kan ik dit het beste oplossen ? Ik heb momenteel even geen mogelijkheid om te gaan lessen dus moet het zelf zien op te lossen.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:35

Een tijd geleden heb ik diezelfde vraag ook gesteld. Ik vind het gewoon moeilijker voor de wagen, aangezienje je benen mist om je paard "rond te buigen".

Maar bij mij gaat het langzamerhand beter. Een echte truc heb ik niet, gewoon heel veel voltes en bochten rijden. Iedere keer weer proberen.
De jury van mijn laatste wedstrijd (ehm Schijnheilig anderhalf jaar geleden Haha! )
vond Isolda keurig in stelling lopen (voor een B-proef) terwijl ik helemala niet zo heel veel stelling vroeg.

Misschien moet je hier even terug zoeken, het staat er nog wel tussen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:37


warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

stellen en buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 17:42

hoi,
jammer dat je geen lessen kunt nemen op dit moment, want op papier is het niet makelijk uit te leggen. Maar ik doe een poging:

als je afwendt bv naar rechts, geef je ruimte op de linkerleidsel, houdt je rechts eraan. Als jouw pony nu in de verkeerde stelling loopt, heeft ze/hu het hoofd naar links (ipv rechts). Dan is zu/hu rechts bol/rond en is dit dus de kant waar je met de zweep moet aansporen!
de andere kant op iedem, dus altijd op de bolle kant. Ondertussen wel BEIDE handen eraan!!

nou..........,of het duidelijk is weet ik niet,maar probeer het maar eens uit!
succes

fryslân boppe

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 22:38

Bedankt, ik ga het proberen.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

en .......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 20:55

.........en...........lukt het?

fryslân boppe

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 00:22

Euh, nog geen weer geweest. Mijn bak is momenteel een zwembad. Ik zou natuurlijk waterskies onder mijn wagen kunnen zetten Knipoog
Ik hou hem momenteel bij met longeren en werk aan de dubbele longe.
Hopelijk komt het er morgen van (als het droogt blijft tenminste).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers