Ik haat haar!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Ik haat haar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 07:17

mijn werkgever.

Ik werk op woensdag en donderdag.

En sterre ik al 1.5 week aan het kwakkelen met haar verkoudheid en
de dunne. Nu krijgt ze gisteren koorts tegen 40 aan en vanmorgen ook nog koorts.

Dus bel het kinderdag verblijf om te zeggen dat ze vandaag en morgen niet komt.

Bel mijn werk: Sterre is ziek in kan niet komen. morgen ben ik er wel en dan blijft mijn man thuis:

Werkgever: Ohw. hm, hm, dus je neemt een dag vrij?

Ik: nee in de Cao staat dat ik 1 dag krijg om h.e.e.a. te regelen bij ziekte.

Werkgever: Ik weet van niets...volgens mij krijg je dat alleen als je ouderschapsverlof hebt.

Ik: Nou als dat zo is dan neem ik vrij maar ik ga er vanuit dat ik zorgverlof krijg.

Dus mijn conclusie is: Iedereen die een kind ziek heeft die moet maar vrij nemen. Wat heeft zij dan een hoop dagen uit gespaard en gewonnen doordat iedereen vrij neemt bij ziekte van hun kind.

Heb nu P&O gemaild met de vraag wat mijn rechten en plichten zijn. Hopelijk krijg ik morgen bericht.!!

Het ergste is nog dat er geen vragen waren: Wat is er dan met Sterre? Etc.

Voel me hier echt klotte door want ik had haar liever gezond naar KDV gebracht.

Groetjes Natalie


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:38

Ik vind je titel erg overtrokken... ik snap dat je je rot voelt omdat je kindje ziek is, maar om dan maar met haten e.d. te gaan smijten vind ik niet nodig. Overigens zou ik het persoonlijk heel normaal vinden dat mensen vrij nemen om het een en ander te regelen. Daar kunnen we natuurlijk over gaan twisten want jij hebt vast een andere mening en dat is je goed recht. (Ik heb geen kinderen dus ik heb wel makkelijk praten... Knipoog maar mijn moeder heeft altijd gewoon vrij genomen in dergelijke noodgevallen, dat is dus mijn voorbeeld waar ik mijn mening op gebaseerd heb) Maar goed, ik vind het sowieso niet vreemd dat een werkgever niet van alle regeltjes op de hoogte is. Haar reactie (uit onwetendheid wellicht) kan ik dus best begrijpen, maar die van jou echt niet... ik vind de titel overdreven emotioneel (no offense, maar zo zie ik als buitenstaander dat) En dat ze niet vragen hoe het met Sterre is kan je ze ook niet verwijten imo, zij zijn immers niet persoonlijk bij haar betrokken en gaan er misschien wel van uit dat ze een onschuldig verkoudheidje heeft. Heel veel beterschap voor je kleine meis, ik hoop dat ze gauw weer opgeknapt is en dat het niets ergs is. Sterkte voor jou ook. Geef Sterre maar een extra knuffel en sta niet al te lang stil bij dit voorval, je komt er ook met je werkgever ongetwijfeld uit hoe het precies hoort te werken, maar besteed je aandacht nu maar lekker aan je dochtertje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:43

Je hebt gewoon recht op zorgverlof.

Bij een fulltime werkweek 10 dagen. Helemaal geen probleem dus.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:44

Niets meer toe te voegen, helemaal met vikki eens!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:48

Ik sluit me helemaal bij vikki aan, en veel beterscahp voor je dochtertje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:10

Ik begrijp het probleem dat ouders kunnen hebben als hun kindje ziek is, en ik kan me ook helemaal voorstellen dat werk dan helemaal niet zo belangrijk meer is omdat het liefste in je leven dan ziek is.

Maar ik word ook helemaal niet lekker van het absolute onbegrip van ouders voor hun werkgever, die wel te zorgen heeft dat het bedrijf fatsoenlijk door draait. Laat ik wel melden: een werkgever heeft zich gewoon aan de CAO te houden en als je recht op zorgverlof hebt, moet je dat gewoon (en zonder gezeur) krijgen.
Maar een BEETJE relativeringsvermogen zou geen kwaad kunnen.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:14

Sonja schreef:

Maar ik word ook helemaal niet lekker van het absolute onbegrip van ouders voor hun werkgever, die wel te zorgen heeft dat het bedrijf fatsoenlijk door draait. Laat ik wel melden: een werkgever heeft zich gewoon aan de CAO te houden en als je recht op zorgverlof hebt, moet je dat gewoon (en zonder gezeur) krijgen.
Maar een BEETJE relativeringsvermogen zou geen kwaad kunnen.


Dit vind ik ook heel goed gezegt!

Beterschap voor Sterre

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 08:48

Okay de titel is wel krom maar kan het helaas niet meer wijzigen. Overig zijn vrouwen zeer EMO tijdens het ontzwangeren. Dus sorry voor de titel. de titel

Toch vind ik dat je als werkgever toch wel moet weten hoe h.e.e.a. zit. Zeker als 60% van je medewerksters kleine kinderen heeft.
die ook wel eens ziek zijn. en dan heb ik het over 800 medewerkers.

Al had ik geen recht op verlof. ik als ouder moet er voor zorgen dat mijn kind in goede handen is.

Dus had ik ook gewoon vrij genomen De manier waarop ze reageerde was uiterst onpersoonlijk. maar dat is ze altijd als het slecht nieuws voor haar is.

Dit is onmacht. We kunnen er allebei niks aan doen.



Ik hoop dat ze snel beter wordt en morgen ga ik weer werken

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:03

Sterkte voor je dochtertje.
Verder heb ik eigenlijk niks meer toe te voegen

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:06

Ik snap een deel van je frustratie ook wel hoor Natalie, maar als ik dan eens puur naar m'n eigen bezetting hier in het bedrijf ga kijken, dan zou ik toch echt tegen een probleem oplopen als een van de dames zich ineens afmeld omdat het kindje ziek is.
Dat betekent wel dat afspraken overgenomen moeten worden, werk blijft liggen etc. En dat deel van het verhaal mag ook best eens genoemd worden, toch?

In ieder geval een dikke beterschapsknuffel voor Sterre!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:20

ik ben moeder van een zoontje van 2 jaar ,maar ben het eigenlijk helemaal met sonja eens!
het is mijn,nee het is ons kind,dus ons probleem,en niet die van mijn of mijn mans werkgever!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:24

Sterkte voor Sterre...

Zijn de spuitluiers al wel weer over ? Knipoog

( Even offtopic: ik ben geboren in Doetinchem Lachen )

Australia

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:49

Sonja schreef:
Ik snap een deel van je frustratie ook wel hoor Natalie, maar als ik dan eens puur naar m'n eigen bezetting hier in het bedrijf ga kijken, dan zou ik toch echt tegen een probleem oplopen als een van de dames zich ineens afmeld omdat het kindje ziek is.
Dat betekent wel dat afspraken overgenomen moeten worden, werk blijft liggen etc. En dat deel van het verhaal mag ook best eens genoemd worden, toch?

In ieder geval een dikke beterschapsknuffel voor Sterre!



Ik kan me zeker indenken in deze situatie maar elk bedrijf/ is natuurlijk anders. Bij mij hoeft er niets overgenomen te worden, eigenlijk nooit. Dat komt omdat we met 25 allen hetzelfde werk doen. Het is natuurlijk heel vervelend en er blijft natuurlijk ook wel wat werk liggen. Helaas is het bij ons altijd druk dus het komt nooit gelegen. Zelfs als je vrij wilt gaat dat heel moeizaam.

Maar goed..ik ga weer bij sterre kijken.

Bedankt voor de beterschappen en ook wel een beetje voor het commentaar.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:52

Mexx2 schreef:
ik ben moeder van een zoontje van 2 jaar ,maar ben het eigenlijk helemaal met sonja eens!
het is mijn,nee het is ons kind,dus ons probleem,en niet die van mijn of mijn mans werkgever!



Tuurlijk is het ons probleem en niet van de werkgever maar ik vind wel dat als je een vrouw in dienst neemt. Dat je weet dat die kinderen(waarschijnlijk) krijgt en dat die kinderen ook wel eens ziek kunnen worden.

Er is natuurlijk ook een andere oplossing: Gewoon stoppen met werken. Zou wel jammer zijn want ik vind mijn werk hartstikke leuk.

En zo kom je niet in dit soort situatie's.
Laatst bijgewerkt door Sterre_Nova op 06-10-04 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt


Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:52

Miss_happy schreef:
Sterkte voor Sterre...

Zijn de spuitluiers al wel weer over ? Knipoog

( Even offtopic: ik ben geboren in Doetinchem Lachen )



Nee, nog niet over Huilen .

En ze hoest als een zeehond. Echt sneu!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:56

in ieder geval veel beterschap voor Sterre hoor!
je zou het zo graag overnemen hé,als ze zo ziek zijn!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:03

Overtrokken of niet, ik vind dit niet meer als een normale reactie...

Je kind is ziek en daar moet je voor zorgen, je heb ook al aangegeven dat je man morgen de verzorgdienst overneemt. Dus in feite heb je ook weer aan een oplossing bijgedragen.
Dan vind ik de reactie van je manager erg onproffesioneel.

En geloof mij, ik vind het normaler dat iemand zegt vervelend ik kan niet naar m'n werk omdat mijn kind ziek is dan:

'vervelend mijn kind is ziek, kan niet naar m'n werk' (mijn manager, die dus het dus echt vervelend vind dat z'n kind ziek is en dan niet omdat het zielig voor het kind is maar omdat ie dan niet kan werken...)
Mijn manager brengt de kinderen wel eens weg als ze koorts hebben, en dan hopen dat ze niet bellen om ze op te halen omdat ze koorts hebben.. Verward sorry hoor maar dat vind ik toch een stuk erger Boos!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:05

thanks!!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:06

vervelend voor je dat je kindje ziek is. ik had vorige week het zelfde probleem met Joepie en moest maandag dus ook naar mijn werk bellen om te zeggen dat ik niet kwam.

Ik heb nog nooit van zorgdagen gehoord, dus wat ik hier lees is nieuw voor mij. Desalniettemin zal ik daar niet zo snel aanspraak op doen gezien het feit dat ik mijn kind mijn probleem vindt. Voordat ik joep had en ik moest wat regelen, bijvoorbeeld als Rio naar de Uithof moest nam ik ook gewoon een dag vrij dus ik doe dat bij joepie ook gewoon zo.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:08

Graag gedaan, en nog beterschap voor de kleine Sterre (echt een hele mooie naam) Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:12

mobick schreef:
vervelend voor je dat je kindje ziek is. ik had vorige week het zelfde probleem met Joepie en moest maandag dus ook naar mijn werk bellen om te zeggen dat ik niet kwam.

Ik heb nog nooit van zorgdagen gehoord, dus wat ik hier lees is nieuw voor mij. Desalniettemin zal ik daar niet zo snel aanspraak op doen gezien het feit dat ik mijn kind mijn probleem vindt. Voordat ik joep had en ik moest wat regelen, bijvoorbeeld als Rio naar de Uithof moest nam ik ook gewoon een dag vrij dus ik doe dat bij joepie ook gewoon zo.



Als die regeling er niet was had ik ook gewoon vrij genomen hoor. Dat is toch logisch. Maar die regeling is er nu eenmaal en ik zou toch gek zijn dat ik daar geen gebruik van maak.

Die regeling is er niet voor niets. Dus waarom zou ik een dief zijn van mijn eigen portomonee??

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:18

Zou die regeling ook gelden als mijn kindjes ( mijn paarden) ziek zouden zijn?

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:27

irish_lady schreef:
Zou die regeling ook gelden als mijn kindjes ( mijn paarden) ziek zouden zijn?



Nee, deze kindjes tellen niet mee. Het gaat alleen om huisgenoten. Of heb jij je paard in de gang??

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:33

natalie1977 schreef:
Er is natuurlijk ook een andere oplossing: Gewoon stoppen met werken. Zou wel jammer zijn want ik vind mijn werk hartstikke leuk.



Dat is inderdaad een optie! Toen mijn eerste kind geboren is ben ik gestopt met werken en ben nu sinds een paar maanden weer aan het werk. De tweede is nu bijna 8 en de oudste bijna 12. Ik ben destijds gestopt met werken juist om dit soort situaties probleemloos te kunnen opvangen.
Kan me best begrijpen dat je teleurgesteld bent in je gevoel maar je reactie naar je werkgever toe is wat overtrokken.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:40

Wat dat onpersoonlijke gedrag van je werkgever betreft: Ik snap niet goed dat je je daar druk om kan maken. Een werkgever denkt meestal behoorlijk rationeel: als hij hoort dat je vrij wilt, is ie al aan het bedenken wat er dan moet gebeuren omdat jij niet verschijnt op je werk. Het is dan ook niet echt raar dat je werkgever het weinig kan schelen waarom je niet komt. Dát je niet komt is het enige wat telt. Wel lijkt het mij trouwens dat vrouwen hier meer waarde aan hechten dan mannen, in de zin van: er werd niet eens gevraagd hoe en wat, dus interesseert het ze niets, ze zijn harteloos en koel en afstandelijk, enz. Mij zou het niets uitmaken of ze er nu wel of niet naar vragen wat er aan de hand is, want dat boeit ze toch niets?

Anyway, sterkte met je kleine Lachen Hopelijk wordt ze gauw beter

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot, YandexBot en 8 bezoekers