Probleem: te leuke collega??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Probleem: te leuke collega??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:38

Dit even onder een schaduwaccount (sorry mods Knipoog ), maar ik zit met een probleempje. op mijn werk heb ik een erg leuke collega, dat vond ik al vanaf het begin. ziet er goed uit, ik kan er erg goed mee overweg etc. nu heeft hij laatst laten blijken dat hij wel wat meer voor me zou kunnen gaan voelen dan gewoon collega's. (overigens is hij wel min of meer mijn baas Bloos ). Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik heb zelf al een lange tijd een prima relatie en wil dat niet op het spel zetten, maar ik moet nog wel langer met mijn collega samen kunnen werken (terwijl hij wel erg leuk blijft). Nu wil ik eigenlijk een keer wat afspreken (gewoon onder werktijd hoor) om dit helemaal door te spreken, dit schiet nu niet echt op, zodat beiden weten wat de relatie in de toekomst zal zijn. (overigens heeft hij thuis ook nog een vriendin met een kind). Jee, wat klinkt dit fout!
maar goed, ik vraag me dus af of iemand nog tips heeft hoe dit aan te pakken?


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:41

NIET DOEN!!! (natuurlijk makkelijk gezegd, vanuit mijn positie...) Maar zoals ik het nu lees, zitten hier alleen maar heel veel nadelen aan! Hij is je baas (nooit een goed idee om daar iets mee te beginnen), en jullie hebben allebei een relatie (en hij heeft zelfs een kind thuis zitten, voor dat soort mensen heb ik helemaal geen goed woord over!). Dit kan eigenlijk alleen maar verkeerd aflopen. Denk je eens in hoe je over kantoor loopt als het weer 'uit' gaat...

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:43

ARGH Scheve mond Je kon mijn nicht wel zijn Nagelbijten / Gniffelen Die heeft 't uitgemaakt met d'r vriend om d'r met d'r baas vandoor te gaan, hij van zijn kant heeft 't uitgemaakt met z'n vriendin.

Persoonlijk hou ik helemaal niet van relaties op kantoor; bij ons zitten 2 stellen: 1 waarvan de vrouw op 't secretariaat zit en de man een directe collega van mij is, de ander van 2 directe collega's die ook nog bij elkaar op de kamer zitten. Van de laatste is geloof ik de mannelijke helft al hard op zoek naar een andere baan...

Zoals ik ten tijde van mijn nicht ook al zei: tuurlijk is 't in het begin leuk, het gras is altijd groener aan de overkant. Maar hoe lang duurt dat? En hoe moet 't verder op 't werk, als je collega van elkaar bent (of erger nog: ondergeschikt aan je ex)? Je begint nu al met de opmerking dat je er graag mee wilt blijven samenwerken...

Nee, ik zou 't niet doen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:45

Klinkt erg fout....
ga eerst voor je huidige relatie: wil je bij hem blijven, of zit er iets niet helemaal goed zodat je verliefd kon worden....
blijf je bij hem, dan moet je je baas en andere mannen negeren, maak je het uit, dan kun je om je heen gaan kijken hoe je in de markt ligt Knipoog
Maar dan nog is een getrouwde man met kind helemaal FOUT

Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:45

Eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet, en gelukkig kan ik er wel rationeel over denken. dus vraag eigenlijk ook wat tips over hoe ik dat het beste over kan brengen zonder dat de werkrelatie verkeerd loopt, ik moet er nl wel dagelijks mee werken....

overigens weet ik zelf heel goed wat ik thuis heb, en daar wil ik nog steeds mee verder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:47

Niet doen!!! Heel makkelijk gezegt. Maar je zet zoveel op het spel. Hij heeft een vriendin en zit er niet mee met een ander te willen gaan. Wat beloofd dat voor de toekomst? Stel dat je bij je partner weggaat voor hem, wie zegt dat hij dit geintje ook niet bij jou uithaalt?

Nee ik zou hem lekker laten voor wat hij is.

Relaties op het werk kunnen overigens heel goed gaan. Zolang geen van beide maar een relatie heeft.
Mijn vriend en ik hebben ook een tijdje bij het zelfde bedrijf gewerkt.

Maar even een vraagje. Voel je je niet waanzinnig schuldig tegenover jouw vriend en zijn vriendin?

Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:48

overigens denk ik wel dat je altijd wel leuke mannen tegen zult komen, maar dat het uiteindelijk overal hetzelfde zal zijn.
k heb hem wel duidelijk gemaakt dat je in een relatie niet snel moet opgeven (hij zit zelf in een dip) en dat je daar dan juist aan moet werken, maar wel met zijn eigen vriendin en niet met mij...
tussen mij en mijn vriend zit het volgens mij nog steeds goed.

Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:52

tegenover zijn vriendin voel ik me niet schuldig, zij weet blijkbaar ook niet wat ze wil, maar ik vind dat hij dat met haar bespreekbaar moet maken en niet met mij.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:55

Volgens mij lezen de meesten het hier wat verkeerd Haha!

Ze wil graag tips hoe ze tegen die gast moet zeggen dat het niets wordt als ik het goed begrijp.
Nou ja, gewoon zeggen lijkt me Lachen
En dat ook als reden opvoeren dat hij zelf een kind thuis heeft zittten Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:00

Romkabouter schreef:
Volgens mij lezen de meesten het hier wat verkeerd Haha!

Ze wil graag tips hoe ze tegen die gast moet zeggen dat het niets wordt als ik het goed begrijp.
Nou ja, gewoon zeggen lijkt me Lachen
En dat ook als reden opvoeren dat hij zelf een kind thuis heeft zittten Knipoog


Iemand die goed kan lezen! OK dan!
ik wil inderdaad de werksituatie goed houden, maar wel duidelijk zijn in hoe ik erover denk, maar ja, hoe doe je dat Verward tis niet dat ik dit elke dag even doe.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:06

Gelukkig doe je dat inderdaad niet elke dag Haha!

Maar de enige manier om dit goed op te lossen is het zeggen zoals het is: Jij hebt een relatie waar je gelukkig mee bent en hij heeft ook een relatie. Zelfs met kind. Ergo: Dat gaat niet werken. En dat zal hij ook heus wel begrijpen.
Als je het niet uit wilt spreken kan dat ook, maar dan krijg je een schevere werkverhouding dan nu, omdat het misschien niet duidelijk is voor hem en hij dus doorgaat met doorschemeringen. Waar jij dan weer niet op in moet gaan en hij misschien gefrustreerd raakt of anderszins zich gepasseerd voelt Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:07

Misschien een paar keer aangeven hoe gelukkig je wel niet bent met je partner?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:09

He bah, wat een vervelende situatie voor je!

Aan de ene kant wel spannend natuurlijk maar aan de andere kant ook gewoon irritant! Ik heb het niet zo hoog op met mannen die bij een vrouwelijke collega gaan piepen over hun dipsituatie thuis. Ik vind hem pas een vent als hij daar thuis over praat.

Je moet goed bij jezelf nagaan of je wel of niet op zijn avances in wilt gaan. Wil je dat niet, dan ook geen zielige verhalen aanhoren en gewoon duidelijk maken dat je collega's met hem wilt zijn en niks meer.

Vind je hem wel het overwegen van je huidige relatie waard, dan moet je goed weten waar je met hem aan begint. Pas op, dat jij straks alleen zit en hij weer terug is bij zijn vriendin omdat hij uit zijn dip is.. En ondertussen heb jij je relatie verbroken.. dat zou niet handig zijn.

Maar wees vooral eerlijk tegenover jezelf! Ga goed bij jezelf na wat jij wilt! Succes..

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:10

Lame schreef:
He bah, wat een vervelende situatie voor je!

Aan de ene kant wel spannend natuurlijk maar aan de andere kant ook gewoon irritant! Ik heb het niet zo hoog op met mannen die bij een vrouwelijke collega gaan piepen over hun dipsituatie thuis. Ik vind hem pas een vent als hij daar thuis over praat.

Je moet goed bij jezelf nagaan of je wel of niet op zijn avances in wilt gaan. Wil je dat niet, dan ook geen zielige verhalen aanhoren en gewoon duidelijk maken dat je collega's met hem wilt zijn en niks meer.

Vind je hem wel het overwegen van je huidige relatie waard, dan moet je goed weten waar je met hem aan begint. Pas op, dat jij straks alleen zit en hij weer terug is bij zijn vriendin omdat hij uit zijn dip is.. En ondertussen heb jij je relatie verbroken.. dat zou niet handig zijn.

Maar wees vooral eerlijk tegenover jezelf! Ga goed bij jezelf na wat jij wilt! Succes..


*valt door de mand*

*Heb niet goed gelezen*

Sorry..

Doetje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 10:16

Romkabouter schreef:
Als je het niet uit wilt spreken kan dat ook, maar dan krijg je een schevere werkverhouding dan nu, omdat het misschien niet duidelijk is voor hem en hij dus doorgaat met doorschemeringen. Waar jij dan weer niet op in moet gaan en hij misschien gefrustreerd raakt of anderszins zich gepasseerd voelt Lachen


daarom wil ik dit ook uitspreken, voordat er vreemde dingen gaan gebeuren en de hele werksfeer op kantoor verpest wordt (die overigens meer dan prima is OK dan! ).
Als het goed is hebben we volgende week een lunchafspraak staan, en het liefst wil ik dit zsm uitgesproken hebben.

en Lame: ik heb met mijn vriend al een keer in een crisis gezeten, we hebben toen duidelijk voor elkaar gekozen en zo voel ik het nog steeds, ondanks dat we weleens te hard werken... Bloos! en dus wat te weinig tijd voor elkaar vrij maken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:30

Ik zou er uberhaupt niet over praten; gewoon niet op avances ingaan en er vooral zelf ook geen maken. Af en toe een paar keer laten ontvallen hoe een leuke avond je gehad hebt met je vriend... Maar goed, ik ben iemand die die confrontatie zoveel mogelijk vermijdt. Als jij vind dat de sfeer goed is etc, zou ik dat gesprek wel aangaan. Hoe? Sorry, dat durf ik je niet te zeggen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:33

Ik zou niet zeggen: "het wordt niets, want ik heb een vriend en jij een vriendin en kind". Volgens mij worden sommigen daar alleen maar door aangemoedigd, hoe moeilijker de omstandigheden voor een verliefdheid, hoe heviger de gevoelens.

Wat ik zou doen (als het al zover gekomen is als bij jou, namelijk dat hij het één en ander laat doorschemeren, want anders zou ik het gewoon negeren) als ik jou was: zeggen dat je gewoon niet dat soort gevoelens voor hem hebt. Je bent niet verliefd op hem. Sterker nog, je bent verliefd op je vriend. Je vind hem verder fantastisch om mee samen te werken en je gevoelens voor hem zijn verder puur vriendschappelijk.

Hopelijk realiseert hij zich dan ook dat het nergens op slaat en voelt hij zich niet gekwetst en afgewezen. (want dat verpest mogelijk de werksfeer)

Succes ermee, moeilijke situatie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Gittta, Lalidan, Lola25, Mrskiwi, Priscilla27, thequeensmum, waikiki_6, Zebrastreep, Zick_Zack en 78 bezoekers