Zo moedeloos...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Zo moedeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 07:48

*hele diepe zucht*

Ben ik de hele week zo braaf he. Geen tussendoortjes maar worteltjes, geen snoep, geen limonade maar water, onze gewone maaltijden zijn helemaal niet vet, Ik ben begonnen met dagelijks wat oefeningen om m'n rug sterker te maken.

Je zou toch zeggen dat zoiets moet helpen.

Maar nee hoor. Ik weeg nog PRECIES hetzelfde als vorige week. Geen GRAM minder! Ik word hier zo ontzettend moedeloos van... wil zo graag een beetje afvallen, maar als dit zo doorgaat ga ik uit depressie een pak mergpijpen halen... Verdrietig

Hoe kan het nou dat als ik wel snoep en tussendoortjes eet ik niet aankom, maar als ik ze weglaat en meer beweeg dat ik niet afval? Scheve mond


Avenir

Berichten: 132
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:51

doorzetten! (neem het maar van mij aan!) !! veel succes

[VvdD]2day naar paard en koets
I love paardrijden! en van Björn

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:54

Misschien nam je niet zo heel veel tussendoortjes? Drink je nog wel frisdrank of sapjes daar zitten ook een hoop calorieen in.

Probeer het vol te houden ik ben zo 8 kilo kwijt geraakt.

Jeempie Z1+0

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:57

Eet je wel genoeg? Je kan ook te weinig eten, dan gaat je lijf vet vasthouden. Ook schijnt het belangrijk te zijn iets met gewichtstraining te doen, in ieder geval iets waarmee je spieren opbouwt, zodat je met die spieren het vet kan verbranden.
Niet opgeven he! Als je niet afvalt, bedenk dan maar dat het voor je gezondheid ook een stuk beter is als je zo eet!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:58

spokey schreef:
Misschien nam je niet zo heel veel tussendoortjes? Drink je nog wel frisdrank of sapjes daar zitten ook een hoop calorieen in.

Probeer het vol te houden ik ben zo 8 kilo kwijt geraakt.


Awhh Lovers
jaa dat is idd heel vervelend als je al die lekkere dingen aan de kant moet zetten...en dan nog nix ben afgevallen!! Verdrietig

ik was me lichaam echt zat...dus was het met een echt dieete pak gaan doen...(is niet goed voor je howr!! )
maar k wilde het zo graag en nu is er 7 kilo weg!!! *LOL*
Ben echt trots op me zelf!!!!! OK dan! *LOL* OK dan!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:39

Gewichttraining is goed, omdat spieren energie verbruiken (ook in rust). Maar onthoud wel dat spieren meer wegen dan vet, dus je gewicht kan zelfs toenemen. Cardiovasculaire training is vooral voor het verlies van gewicht (geen toename door groeiende spiermassa).

Blijf lekker gezond eten ArwenLune, maar ga niet op dieet. Zie het meer als een aanpassing van je eetgewoonten en zorg voor een eetpatroon dat je voor een lange tijd kunt volhouden. Je zult vanzelf gewicht verliezen! Echt waar.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:45

Jennygirl schreef:
Gewichttraining is goed, omdat spieren energie verbruiken (ook in rust). Maar onthoud wel dat spieren meer wegen dan vet, dus je gewicht kan zelfs toenemen. Cardiovasculaire training is vooral voor het verlies van gewicht (geen toename door groeiende spiermassa).


Maar ik neem toch aan dat vet verliezen belangrijker dan gewicht, dus liever wat meer spieren en dan wat zwaarder toch?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:22

Natuurlijk Nienke. Maar als je wat overgewicht hebt en dan massa op gaat bouwen, dan zie je er juist dikker uit, aangezien die spieren onder het vet groeien en het vet juist meer naar voren brengen. De meeste mensen zijn hier helemaal niet blij mee en willen liever eerst wat vet kwijt voordat ze 'groter worden' door het trainen met gewichten.

Daarnaast is het nogal ontmoedigend als je op de weegschaal gaat staan en je enkel aankomt en je er ook niet slanker uit gaat zien (in eerste instantie).

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 12:49

Ik doe oefeningen op een zitbal, halve situps en 'legs-ups' voor m'n bilspieren. Dat begint nu makkelijker te gaan. Ik drink 2 tot 3 liter water per dag en ik eet genoeg om geen honger te hebben, anders zou ik gek worden. Als er nu iets zou gebeuren zou ik dolblij zijn, want als je resultaten hebt is het wel vol te houden. Maar ik ben nou eenmaal een snoeper, en als ik mezelf lekkere dingen ontzeg en er is geen enkel resultaat is dat wel verdomde frustrerend...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:05

Misschien kun je ook wat Cardiovasculaire oefeningen erbij gaan doen? Misschien regelmatig een lange wandeling, hardlopen, fietsen, alles wat je hartslag langere tijd omhoog brengt.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:19

En er zijn zo veel heeeeel gezonde lekkere dingen die je wel kan eten toch? Lekker komkommer met een yoghurt-knoflook dip ofzo? Ik kan mezelf daar ook wel blij mee maken!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:55

Ik heb het idee vaak dat je lichaam ook opgang moet komen... dus even volhouden!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:24

....400 gram aangekomen.

Ik ga een pak mergpijpen halen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:32

ArwenLune schreef:
....400 gram aangekomen.

Ik ga een pak mergpijpen halen.


Niet doen dat is zonde, hou vol Ach gut

Jeempie Z1+0

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:35

Ja, want als ik volhoud lukt het misschien wel om nog wat aan te komen, ofzo? Verward

Sorry voor het zeiken, maar ik doe verdomme zo m'n best, is het nou teveel gevraagd dat ik een beetje resultaat heb?

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:42

Misschien zit je al op je goede gewicht .

Ik weet het niet sorry.
Misschien alles op schrijven wat je eet op een dag.

Jeempie Z1+0


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:47

Ik heb ongeveer 18 kilo overgewicht.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:48

oke dan kan dat het niet zijn.

Jeempie Z1+0

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:34

Ik moet ook inderdaad gezonder gaan eten,
ben nu al over gegaan op water drinken ipv cola,
maar ja, dan duurt het nog wel een tijd voor het vet weg is..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:36

Doorzetten dan is het er volgende week af.
Ga ook niet te vaak op de weegschaalm, hooguit 1 keer per week.
Drink je genoeg water en/of kruidenthee?dat spoelt de vetten sneller weg.
En als je sport doe dat dan op zo'n niveau dat je gewoon een gesprek kunt voeren dus raak niet buiten adem want dan verbrand je geen vet.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:20

Vetten worden niet losgeweekt of weggespoeld door water of kruidenthee. Het is meer dat je geen of minder hongergevoel hebt op een volle maag (vol water). Daarnaast verbrand ik heel veel vet hoor, als ik zo hard loop dat ik niet meer kan praten. Maar wat wel zo is, is dat als je binnen een bepaalde range van je maximale hartslag blijft zitten het percentage wat je verbrand wat vet is, het hoogst is. Als ik dus mijn hartslag boven dat niveau laat komen, dan verbrand ik behoorlijk wat, maar het % van wat ik verbrand dat vet is, ligt lager.

Niet om je af te zeiken hoor Diana_Mabel. Maar er zijn zoveel fabeltjes over dieten. Nog zo eentje: water met citroensap drinken op een nuchtere maag... Ja, citroensap is goed voor de afwas, maar vet weg smelten... nah, daar heb je wel wat sterkers voor nodig.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:21

Lekker gaan bewegen Arwen! En niet alleen statische oefeningen thuis doen. Ik hing jarenlang elke avond in de sportschool. Had een gespierd lijf, maar het vet wilde er niet af. Totdat ik hardlopen ontdekte... heb nu maatje 36 en ben hartstikke fit.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 12:43

Ik kan helaas niet hardlopen, heb knie- en heup- problemen. Net als zwemmen, dat wil ook niet, en dingen als steps en aerobics. Ik doe yoga, maarja, daar verbrand je weer weinig vet mee.

Zag trouwens wel laatst een topic over schoenen met veren eronder waarmee je zou kunnen hardlopen, maar dan heb ik weer eventjes 200 euro nodig...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:09

en wandelen dan?? Ik kan ook niet hardlopen door knieproblemen maar ga wel veel wandelen met mn hond oa. Tijdens wandelen worden gelijk vetreserves aangesproken, met hardlopen verbrandt je eerst koolhydraten en weet ik veel wat.
Zwemmen kan ik ook niet meer zo veel met mn knieen, deed ik eerst wel maar ben ik snel weer mee gestopt. Dansen valt voor jou dus ook al af, en blijven er maar weinig leuke dingen over.
succes iig ermee, kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:24

Wandelen, idd. Is ook heel goed voor je! En Pilates is ook inspannender dan je denkt (misschien nog wat pittiger dan Yoga). Ik kan het weten, heb een lesje meegedaan, loop nog steeds krom van de spierpijn.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 14 bezoekers