nu scheren of nog wachten.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

nu scheren of nog wachten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 00:14

Donderdag worden de eerste paarden op stal geschoren en zou Jip eventueel ook geschoren kunnen worden.
nu lijkt me dat wel wat, want het is zo en zo al een zweter, maar nu staat ze heel lang nat op stal en aangezien ze bij een deur staat, die nu nog open staat ben ik bang dat ze snel kouvat, als ze nat op stal staat.
Ook duurt het nu al 2 uur voordat ze droog is en is ze na een half uurtje rijden en dan niet eens intensief al behoorlijk nat.

Nu vroeg ik me af of het al verstandig is om nu te scheren of dat ik beter kan wachten tot de eerste vorst geweest is. Miojn gevoel zegt gewoon nu scheren, want dat is makkelijker, maar is dit ook beter voor mijn paard.
Ik weet dat ze zo en zo dan nog een keer geschoren moet worden.

Als ze wel geschoren wordt, welke deken is dan het verstandigst om op te leggen.
Ik heb een canvasdeken met moltonvoering, maar is deze warm genoeg of kan ik beter met een gewone winterdeken beginnen omdat hij te warm is?
Mijn andere deken is een 200 grams deken.
Ik hoop dat jullie mijn kunne helpen voor donderdag want als ze wel egschoren moet worden, moeten ze dat natuurlijk wel weten.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 00:16

Ik zou lekker nu scheren en de 200 grams deken op doen.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:54

ik heb een Haflinger en die ga ik zaterdag scheren. Ik wou er ook lang mee wachten (tot eind oktober), maar dat gaat echt niet bij die van mij. Ik rij elke dag intensief en het is nu al een ramp, ze zit zo dik in het haar. Aan de ene kant vind ik het ook wel handig om nu al te scheren want als er dan echt vorst komt is ze niet helemaal kaal meer..

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:23

Nou Parouscha zweet al in een halfuurtje werken!
Word leuk, misschien toch maar wat eerder scheren .....

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:37

Ik ga die van mij in de herfstvakantie scheren. (Volgende week dus)
Andor zweet namelijk ook al na een half uur rijden.
Ik doe dan gewoon een 200 grams deken op.