E achter B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

E achter B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 00:21

Ik ben van plan om mijn E achter B te gaan halen, nu ben ik op internet aan het kijken en kan nergens echt een roijs overzicht vinden. Ik weet dat ze ook wel eens in de hoefslag adverteren met van die dagcursussen, weet iemand wat de kosten hiervan zijn?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 02:00

Ik heb gehoord dat je wel een dagcursus kunt doen voor een bedrag tussen de 400 en 500 euro. Gehoord dus Haha! Ik moet het zelf ook nog eens doen, even wachten tot het schip met dubbeltjes binnenstroomt *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 08:32

Maar dan moet je het dus wel in eens halen. Ik ben links en rechts ook aan het informeren, moet er toch een keer aan geloven Tong uitsteken
Als je al eens met de trailer gereden hebt, is het geen probleem om zon cursus te volgen.
Zo niet zou ik het niet aanraden. Het is vooral heel vermoeiend. Je begint al om 8 uur met lessen en om 3 uur moet je op examen. Is nog al veel!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:41


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:42


[o]

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:55

ik wil het ook gaan halen. Bij een rijschool bij mij in de buurt kost een les van een uur 48 euro en dan nog examengeld.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:19

Ik heb in november mijn examen van E achter B.
Ik heb dan een dagcursus, alleen dan verdeeld over 2 dagen.
Dus op vrijdag ga ik van half 1 tot 5 rijden en dan de dinsdag heb ik om 14.00 examen, maar dan ga ik voor die tijd vanaf 11 uur lessen.
Ik ben dan net 500euro kwijt.
Wel een behoorlijk bedrag, dus nu maar hopen dat ik het in 1x haal!

Nieuw profiel! Eindelijk

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:30

Ik heb ook zo'n stoomcursus bij Twin gedaan, en ik had nog nooit met een trailer gereden, wel met aanhangertje trouwens. Het is inderdaad vermoeiend, bij de meest uitgebreide curus begin je om half 8 (in Utrecht, vanuit Den Haag = heel vroeg op), maar het was erg leuk en relaxed om te doen. Er was ook genoeg tijd om te oefenen met de aanhanger en ik ging echt heel relaxed het examen in. Op de website van het CBR kan je ook slagingspercentages opvragen, die zijn bij Twin ook best hoog. O ja, en ik had het dus de eerste keer gehaald ....


LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 14:06


LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 14:09

Maar bedankt voor de reacties allemaal. daar heb ik wat aan!

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:18

Ik heb twee jaar geleden bij van Sprang en Temp mijn E gehaald (en twee vriendinnen van mij ook). Lessen zijn erg goed (we zijn alledrie in 1 keer geslaagd). Lessen duren twee uur en waren destijds 80 euro (per 2 uur). Ik heb wel een les of 8 gehad. Ik kan je deze rijschool echt aanraden. Het is niet goedkoop maar dan heb je wel wat.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:52

ik heb hem ook gehaald in 1 dag!
Ik moest eerst laten zien of ik geschikt voor de cursus was en mocht toen een dagcursus doen.
Ik vond het niet vermoeiend en heb echt genoten en ik had m'n rijbewijs in 1 x!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:27

Nog even een vraagje aan de gene die het E rijbewijs al hebben.
Hoe ging het examen, wat moet je doen.
Achteruit rijden, en met een bochtje achteruit. Maar mag je bijvoorbeeld ook voordat je achteruit gaat uitstappen om te kijken hoeveel ruimte je hebt? Of moet je in de auto blijven?

Nieuw profiel! Eindelijk

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:30

wyko schreef:
Nog even een vraagje aan de gene die het E rijbewijs al hebben.
Hoe ging het examen, wat moet je doen.
Achteruit rijden, en met een bochtje achteruit. Maar mag je bijvoorbeeld ook voordat je achteruit gaat uitstappen om te kijken hoeveel ruimte je hebt? Of moet je in de auto blijven?


Je mag/moet? uitstappen ja, ik moest een combi doen. Bochtje achteruit richting een garagedeur, eitje Haha!

Oh ja en een beetje doorrijden, na twee kilometer ofzo "d'r staat geen paard in hoor" Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:09

Wouter24 schreef:
Je mag/moet? uitstappen ja, ik moest een combi doen. Bochtje achteruit richting een garagedeur, eitje Haha!

Oh ja en een beetje doorrijden, na twee kilometer ofzo "d'r staat geen paard in hoor" Haha!



het werd mij zelfs gevraagd waarom ik `m haalde ... ja oa om caravans te gaan rijden en om af en toe met trailer... maar dan moest ik mezelf maar aanwennen dat er een paard in stond dus alles heel voorzichtig en rustig aan ...

je mag 1x uitstappen je moet `m achteruit richting garagedeur rijden dan mag je 1x uitstappen om te kijken hoe ver je nog moet en daarna moet hij in 1 keer goed staan... stap je dan nog een keer uit ben je gezakt .. ik had de mazzel dat hij meteen op 1 meter afstand stond waardoor ik niet verder hoefde te rijden Haha!

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:28

Ik heb mijn E ook in een keer gehaald maar ze hadde mij gezegd dat ik een curcus kon doen van 2 x 4 uur en dan examen maar na de eerste les zei de instructeur tegen mij dat ik wel jong was en dat die cursus eigelijk voor mensen bedoeld was die al langer reden met aanhangers. Ik dacht had je dat niet eerder kunne vertelle voordat ik bij jullie kwam lesse. Uiteindelijk heb ik 16 uur les gehad en ben in een keer geslaagd! Het examen zelf was niet zo moeilijk een beetje door de stad rijden een bochtje achteruit en een helling proefje en dat was het dan.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:58

Op de site van het CBR kun je nakijken wat het slagingspercentage is en de hoeveelheid aangevraagde examens zijn van alle rijscholen. Naast de prijs ook iets om rekening mee te houden!

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:10

ongeveer 500 euro bij ons dan tenminste.. Haha!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:40

Ik heb gereden bij Verkeersschool Blom in Amsterdam. Even uit mijn hoofd, les van 2 uur was 73 euro. Examenaanvragen was 210 euro. Wel hadden wij een soort van 'groepskorting' omdat wij met z'n achten waren. Oja, de eerste 4 zijn in 1x geslaagd (waaronder ik), de rest moet nog.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:46

Tenfold schreef:
Op de site van het CBR kun je nakijken wat het slagingspercentage is en de hoeveelheid aangevraagde examens zijn van alle rijscholen. Naast de prijs ook iets om rekening mee te houden!

Dat is wel een goede tip. Wist helemaal niet dat dat kon.

Geest

Berichten: 122
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Kerkdriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:30

ik heb mn B pas, kun E beter gelijk gaan halen of nog even wachten. je hebt nu nog de rijschool rijstijl of wachten tot je beter met de auto om kunt gaan?

Iemand nog andere tips?

je bent er eentje, of je bent er geentje

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:37

Geest schreef:
ik heb mn B pas, kun E beter gelijk gaan halen of nog even wachten. je hebt nu nog de rijschool rijstijl of wachten tot je beter met de auto om kunt gaan?

Iemand nog andere tips?



Ik heb mijn rijbewijs nu 4 jaar en heb sinds februari mijn E rijbewijs erbij gehaald. Ik was maar al te blij, met de rijervaring die ik al had opgedaan met mijn B. Leer eerst maar eens een auto goed onder controle te hebben. Het is voor iedereen verschillend natuurlijk en het hangt ook erg van je examinator af. Ik heb bij mijn eerste keer afrijden, heel netjes gereden (vond zelfs mijn instructeur ) Toch vond de examinator het niet goed genoeg Verward . (hoezo het slagingspercentage was bekend, aan het einde van de week) Toen ik voor de 2e keer ervoor moest, deed ik allemaal dingen die je met een examen beter maar niet kan doen . Een scooter bijna van zijn sokken rijden, omdat die ineens met een rotgang aan komt zetten (terwijl ik dus net de weg oversteek) Een bijzonderverichting helemaal verknallen en niet meer weten wat je doet (welke kant moest ik nou opsturen, snapte er niks meer van) En ook nog eens de aanhanger, niet goed aangekoppeld kunnen krijgen omdat je de verkeerde kant op draait Bloos! Ondanks dat het dus een rampzalige rit was, ben ik wel geslaagd en dat omdat ik een hele lieve examinator had (ja, ja ze bestaan ) die me ongelovelijk gematst heeft. Dus wat dat betreft kreeg ik mijn E rijbewijs bij een pakje boter Haha!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:59

Ik heb mijn E rijbewijs afgelopen januari gehaald.
Ik mocht dus absoluut niet uitstappen om te gaan kijken hoeveel ruimte ik nog had. Alles op de spiegels. En als het niet ging, nog een keer proberen.

Ik heb geen dagcursus gedaan, maar gewoon losse lessen. Achteraf maar goed, want ik heb er geen aanleg voor. Het is gewoon heel anders rijden.

Bij de rijschool waar ik bij reed vonden ze het beter als je al wat meer ervaring met het auto rijden had.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 bezoekers