shet mag van andere pony niet in stal, wat nu????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

shet mag van andere pony niet in stal, wat nu????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:58

Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik een shet en een merens, ze staan in een hele grote wei met schuilstal.
Alleen mag de shet niet in de stal als m'n merens erin staat.
Nu vroeg ik me af of het misschien een idee is om zo'n kist te kopen waar kalfjes weleens in staan, m'n shet is nl niet zo groot en die andere kan hem dan mooi niet wegjagen.
Alleen weet ik niet hoe ze zo'n kist noemen en waar ik die zou kunnen vinden.
Weet iemand misschien een adres???? Of een andere oplossing voor dit probleem?


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:07

Met die kisten heb ik geen ervaring, zelfs geen idee wat je bedoeld. Maar als de schuilstal groot genoeg is kun je hem dan niet in tweeën delen? Wij hebben hier in zo'n geval een kleine schuilstal ernaast gemaakt.

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 17:10

in 2en delen is geen optie, de stal is wel groot maar vooral diep dus kan niet in de breedte in 2en.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:12

Ik zou niet aan zo'n kalverenbox beginnen, vind ze ook gevaarlijk want volgens mij kan het andere paard zich eraan verwonden. Denk ook niet dat je pony erin zal gaan.

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 17:18

Esme_27 schreef:
Ik zou niet aan zo'n kalverenbox beginnen, vind ze ook gevaarlijk want volgens mij kan het andere paard zich eraan verwonden. Denk ook niet dat je pony erin zal gaan.


Ik weet niet of hij erin gaat, maar dan kan hij in ieder geval droog staan.
En die andere pony heeft er geen last van want komt niet in de schuilstal te staan maar in de wei.

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:41

Ik denk eigenlijk dat zo'n kalveren box wel een goede oplossing kan zijn. Heb er welles vaker 1 in een wei gezien voor shetjes.
Als ik jou was zou ik gaan kijken en vragen ergens waar ze die dingen verkopen..?

:j

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:46

is het geen indee, een klein schuilstalletje ernaast te maken op de maat van je shet op die hoogte zodat ide merens er neit in past

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 17:48

drowning schreef:
Ik denk eigenlijk dat zo'n kalveren box wel een goede oplossing kan zijn. Heb er welles vaker 1 in een wei gezien voor shetjes.
Als ik jou was zou ik gaan kijken en vragen ergens waar ze die dingen verkopen..?


Ik kwam ook op het idee omdat ik een paar ezeltjes erin heb zien staan, en die van mij is even groot als zo'n ezeltje.
En die stonden er zelfs met z'n 2en in, Haha lekker knus tegen elkaar Bloos

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:55

Die hebben ze bij de agradi ... geloof dat het zo heet Knipoog staan inde catologus Lachen zijn wel duur Scheve mond

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:18

Ik weet niet hoe die schuilstal van jou in elkaar zit, maar kun je niet een paal in het midden slaan (aan de voorkant) en daar een lage dwarsbalk aan bevestigen, zodat de stal in 2-en is en aan de voorkant precies zo'n zelfde balk in de breedte zodat de merens er niet in kan maar de shet er wel onder door past?

Dat kost ong. 20,- voor 2 hele stevige balken, waarschijnlijk nog minder bij een NIET tuincentrum.


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:29

afdakje aan de buitenkant voor je shet of in de diepte van je stal een shetopening maken waar hij wel in kan en de merens uiteraard niet,dan kan je wel in tweeen delen..

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:34


AL_A
Berichten: 520
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:17

kan de shetlander niet buiten blijven staan?? de meeste kunnen dat wel!!

Om het snelste Miljonair te worden
Kun je het beste miljardair zijn

Loesje

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:35

ik zou die merens eens even laten buitenstaan Haha! dan weet ie dat jij nog altijd zelf beslist wie er in de stal mag en wie niet! Wedden dat ie na een paar dagen z'n lesje wel geleerd heeft? Knipoog

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:52

chipieke schreef:
ik zou die merens eens even laten buitenstaan Haha! dan weet ie dat jij nog altijd zelf beslist wie er in de stal mag en wie niet! Wedden dat ie na een paar dagen z'n lesje wel geleerd heeft? Knipoog


Frusty - denk je nu echt dat een paard daar iéts van snapt??

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:01

waarom niet? bij ons is het ook gelukt hoor ! Het ging tussen twee new forests Haha! die ruin mocht er niet in van mevrouw en we hebben haar twee dagen niet in de stal gelaten en uiteindelijk heeft ze hem ook geaccepteerd, het is het proberen waard hoor! Geen gezever!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 20:06

chipieke schreef:
waarom niet? bij ons is het ook gelukt hoor ! Het ging tussen twee new forests Haha! die ruin mocht er niet in van mevrouw en we hebben haar twee dagen niet in de stal gelaten en uiteindelijk heeft ze hem ook geaccepteerd, het is het proberen waard hoor! Geen gezever!


Dit hebben we al geprobeerd maar als wij erbij zijn gaat het goed maar als ik vertrek racet ze meteen de stal in om Smokey weg te jagen, en het arme beestje weet niet hoe hard hij weg moet rennen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, charootje, furious, GoogleAdsense, Trendiction en 46 bezoekers