Paola `prinsenstad`overleden (30,5 jaar!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Paola `prinsenstad`overleden (30,5 jaar!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:11

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden bezocht ik dit forum met een vraagje. Ik zag toen dat er vele mensen van de Prinsenstad dit forum bezoeken. Ik zag zelfs toen haar naam `paola`een paar keer passeren.

Vandaar dat ik dit berichtje op het forum plaats. om zo ook iedereen die ik vergeet te bereiken.

Gisterenavond heb ik Paola laten inslapen. Vredig en mooi. Ze is 30,5 jaar oud geworden
Ik wil een ieder die haar gekend heeft bedanken voor de liefdevolle verzorging, steun en waardering die wij in de afgelopen jaren van je hebben ontvangen! Het medeleven in de afgelopen jaren was overweldigend. Namens mij, mijn partner en kinderen en Paola natuurlijk Heel Hartelijk Dank!

Hieronder het verhaal:

Poala is geboren op 7 mei 1975 in Ede. Ze is op jonge leeftijd naar het Westen gekomen via via op de Prinsenstad. Hier deed ze Deurne en als prive paard mooie wedstrijden. Hierna werd ze verkocht aan de manege waar ze menigeen heeft leren paardrijden!

Op 25 jarige leeftijd werd ze ziek en wilde niet meer verder. Ik besloot haar te kopen en gunde haar een sterfbed op stal. Zij dacht daar echter anders over en we hebben 5,5 jaar verschrikkelijk veel plezier en liefde van elkaar gehad. Wedstijd gereden, ups en downs. Tot begin juni heeft ze op de Prinsenstad gestaan. Ik heb haar daarna verplaatst naar Nootdorp waar ze in een grote uitloopstal haar herfst mocht doorbrengen. Veel beweging, liefde en weidegang deed haar goed.

in augustus werd ze ziek. Ze heeft 3 weken niet gegeten.... Bloeduitslag liet zien dat haar nieren niet meer werkten. De beslissing was snel genomen en de dierenarts zou komen. Echter ze begon weer te eten die dag dus hebben we het uitgesteld. Gelukkig maar want de nieren sloegen weer aan en het leed was geleden!

Tot vorige week ging het hartstikke goed met haar. Heel vrolijk en verliefd op het leven en haar nieuwe vriend. Ze nam echter een bochtje te krap en viel (dit was donderdag) Gelukkig stond ze snel weer op en er leek niets aan de hand te zijn.

Tot gisterenmiddag (maandag!) ze kon niet meer staan op het linkerbeen en leek veel pijn te hebben. Ze bleef wel lief en attent.
De dierenarts kwam en gaf aan dat haar heup/bekken was gebroken. Helaas niets meer aan te doen.

Paola is rustig ingeslapen. Ik was bang dat het er verschrikkelijk uit zou zien maar het was ongeloofelijk mooi. Ze lag alsof ze in de wei lag. met haar hoofd omhoog (kinnetje op het hooi) ogen open en haar oortjes rechtop. Waardig! en prachtig.

Nogmaals aan iedereen bedankt voor het stukje wat je op wat voor manier dan ook in haar leven hebt gespeeld.

Liefs, mevrouw Paola (ik denk dat weing mensen weten dat ik echt colinda heet!) en Paola natuurlijk


`Mag je egoistisch zijn als bruine ogen je vragen een eind te maken aan de pijn? diezelfde bruine ogen die nog nooit een moment egoistisch zijn geweest .....`


Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:33

Hoi Colinda,

Wat een mooi verhaal.
Heel veel sterkte met dit verlies, maar ik weet dat Paola een prachtig en heerlijke tijd bij jullie heeft gehad.

Ik heb haar een aantal jaren van dichtbij meegemaakt en weet wat voor superpaardje het was en inderdaad menig ruiter op Prinsenstad is op haar rug begonnen met rijden.

Als je je afvraagt wie ik ben (ik ben Corrie van Scooter).

In ieder geval veel sterkte en Paola, rust zacht!

groetjes, Corrie

eindelijk update en foto's in mijn profiel!!!!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:55

Ik heb haar niet gekend maar vind dat je het heel mooi en rustig geschreven hebt en geweldig da tje haar op haar 25ste nog kocht om haar een waardige door te geven. Dat heeft ze zeker gehad. Echt toppie.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:06

Wat een mooi verhaal... kost moeite om het droog te houden. Ik heb haar nooit gekend maar het zal een geweldig paard zijn geweest. Rust zacht Paola. Doe mijn poepies de groeten daarboven... Vriendjes zijn?

En Colinda, echt geweldig wat je hebt gedaan...! Zo'n beessie nog een mooi leven gunnen OK dan! . Petje af! Dat doen maar weinig mensen je na. Je hebt een goede beslissing gemaakt door haar niet te laten lijden. Je bent zeker niet egoïstisch geweest! Sterkte met het verlies...

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:13

Mooi verhaal, kippevel is aanwezig hoor.
Alleen is ze volgens de geboortedatum 29,5 geworden... Schijnheilig
Sterkte met dit verlies!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 12:24

klopt Griebels, ik heb me vergist in de geboortedatum.

Polla is geboren op 7 mei 1974

prompter

Berichten: 11049
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:28

Ach, wat mooi dat Paola nog zo'n mooi leventje bij jou heeft gehad Lachen. Ik heb een paar jaar op prinsenstad gestaan met mijn merrie, en mijn man heeft zijn eerste paardrijles op Paola gehad Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:49

Sterkte Ach gut Je hebt het beste voor haar gedaan en haar nog een paar fijne jaren gegeven je mag daar trots op zijn.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:38

gouda schreef:
Sterkte Ach gut Je hebt het beste voor haar gedaan en haar nog een paar fijne jaren gegeven je mag daar trots op zijn.


Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ik vond het wel vreemd om de naam Paola steeds voorbij te zien komen,ik heet nl ook zo en je hoort die naam erg weinig.

Heel veel sterkte nogmaals.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:14

Onwijs Mooi verhaal....Veel sterkte....Je hebt gedaan wat het beste was!!

Na tranen van verdriet, komt de glimlach der herinnering.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:14

Ik hoop dat mijn paard die leeftijd, en onder zulke omstandigheden, ooit mag bereiken. Je hebt dat paard een geweldig (laatste deel van haar) leven bezorgd. Daar heb ik bewondering voor.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:38

Veel sterkte Ach gut Paola heeft zoals ik het hier lees vast en zeker een mooie tijd achter de rug en een mooi leven gehad. Je kan trots zijn! Lachen


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:27

Super mooi verhaal en super dat je haar die tijd nog hebt gegeven.... Sterkte

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:22

Super dat ze nog zon mooie tijd heeft gehad,
sterkte met het verdriet!

Wanestha RIP !!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:04

mooi verhaal,inderdaad moeilijk om traantjes bij me te houden...wat een mooie leeftijd behaald met mensen om haar heen die van haar hielden ...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:24

Meissie, je bent nu nog meer mijn prinses, de liefde die je voor je kind hebt (gehad) hoop ik nog lang met je te blijven delen. Je hebt je kind een prachtige zomer herfst en winter gegeven en het plekje in je hart is zeer warm zoals ik mag ondervinden. Een hele dikke liefdeskus en samen komen wij over ONS verlies heen.

Jouw Pluto


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys, Ilse_123, mooney, Vagabondo en 130 bezoekers