[VD] met doek zwaaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

[VD] met doek zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:36

Leek me wel leuk om de training mee uit te breiden. Ik een oude handdoek gepakt, voor haar neus gehouden, half in haar mond gefrommeld, hand met muesli onder de doek.... Ze pakken hem geen van beide...
Dit is een oefening waar ik nog totaal geen ervaring mee heb. Diegene die dit kunnen, hoe hebben jullie dit geleerd?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:28

Pb gewoon naar dagami of Erika3 Tong uitsteken

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:06

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb het met een wortel geprobeerd en deze vastgeknoopt met de handoek hij frummelt gewoon de wortel er tussen uit Haha!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:49

Ik heb het Mirei geleerd door de doek zelf vast te houden, het commando te zeggen ("Pak" in mijn geval Tong uitsteken) en zodra ze dan aan de doek snuffelde haar als een gek te belonen. (Als ze geen aanstalten maken om te gaan snuffelen oid kan je een beetje met de doek bewegen zodat hij interessanter wordt of hem gewoon "perongeluk" tegen de neus aan duwen waarna je beloont Tong uitsteken))

Zodra Mirei doorhad dat ze iets met die doek moest doen ging ze al vrij snel met haar lippen over de doek "poetsen" zodra ik het commando gaf. Dit uiteraard ook heel enthousiast belonen.

Op een gegeven moment pakte Mirei de doek dan eens perongeluk tussen haar lippen: weer heel enthousiast belonen. Etc.

Het verschilt per paard op welk moment je de doek op de grond kan gooien en dat hij hem dan van de grond moet pakken. Met Mirei heb ik die overstap al vrij snel gemaakt (gewoon de doek steeds lager aanbieden en uiteindelijk op de grond leggen)

Het zwaaien kwam bij zowel Mirei als bij Erika vanzelf, ik denk dat dat op de een of andere manier een logische reactie voor die beesten is ofzo Haha!

Al met al duurde het aanleren van dit kunstje bij Mirei iets van een kwartiertje oid Haha!

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:13

Erika heeft het dus op dezelfde manier geleerd als Mirei maar dat is logisch want Daan stond er bij Tong uitsteken
Ook bij Erika duurde het niet lang voordat ze het deed. Wel kon ze pas na twee dagen de doek van de grond oppakken. Op dit moment ben ik begonnen met de doek naar haar te gooien zodat ze hem uit de lucht "vangt" Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 19:40

zal het eens proberen, maar voorlopig stonden ze allebij schaapachtig te kijken...

"Ja, een doek, en??? dus??" Haha!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:17

Een andere doek pakken. Voor een handdoek had mijn pony totaal geen interesse, zelfs niet toen ik er biks in had geknoopt. De handdoek lag ook al dagen in de voerton geur op te nemen, maar niks hoor! Toevallig had ik wel een stukje synthetisch bont naast hem liggen (dat wilde ik nog om zijn halster maken) en dat nam hij uit zichzelf in zijn mond! Probleem opgelost. Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:45

Ik heb het Odin geleerd door de doek op de grond te gooien.
Odin ging er toen aan snuffelen en dat heb ik heel erg beloont. Ze had toen al gauw door dat ze die doek moest 'besnuffelen'.
Daarna snuffelde ze weer, maar toen zei ik niks. Toen pakte ze hem vanzelf een klein beetje vast en dat had ik erg beloont. En dat verder uitwerken en voilá...je paard kan een doek oppakken Knipoog