Welke hengsten dekken natuurlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Welke hengsten dekken natuurlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 12:49

Weet iemand dit? Dan bedoel ik KWPN of NRPS hengsten. Het zullen er niet veel zijn denk ik, maar ik ben benieuwd.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:04

Hoi!
De voshengst Kroonjuweel dekt natuurlijk. Dat is een KWPN goedgekeurde hengst. Belisar x Roemer pref x Eros keur x Wachtmeester pref. Ik heb er wel ergens een foto van.
Maar waarom wil je eigenlijk natuurlijk dekken Verward Er zitten veel nadelen aan en je hebt maar een paar hengsten. ALs je een hengst uitkiest die de mindere dingen van je merrie verbeterd en er heel goed bij past, moet je denk ik verder kijken dan alleen natuurlijk dekken. Kies gewoon een goede hengst uit. Als je natuurlijk wil dekken moet je vaak ook nog eens ver reizen en er is (ook bij paarden) kans op een (geslachts)ziekte. En er komt veel stress bij kijken. Laat je merrie gewoon met KI insemineren. Dat is echt veel fijner, ook voor de merrie. Paarden 'doen' het niet omdat ze het fijn vinden, maar omdat ze de drang hebben zich te vermenigvuldigen.
Heel veel suc6, en kies alsjeblieft een goede hengst uit en kijk niet alleen naar hengsten die natuurlijk dekken.
Groetjes Rinske Party!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 13:10

Weet ik, maar bij mijn merrie is het 2 seizoenen geprobeerd met KI en is niet gelukt, terwijl verder alles in orde was. Dat is dus de reden dat ik het een keer natuurlijk wil proberen.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:37

Ow, ok, dan snap ik dat. Hihi. Ik begreep het al niet helemaal. Jammer dat het niet was gelukt met KI.
Nou ja, iig veel suc6 met de natuurlijke dekking. Haha! Haha!


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:16

Volgens mij dekken alle arabische volbloeds nog natuurlijk dat is verplicht teminste dat heb ik gehoord maar ik heb het niet zwart op wit Haha!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:28

jha dat klopt de meeste arabieren dekken natuurlijk maar volgends mij dekken gb arabians ki???
weet niet zeker

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:18

GB Arabians dekken ook natuurlijk.
Mijn merrie is door Cugant bij hun natuurlijk gedekt. Wat overigens keurig en proffesioneel ging!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:03

een aantal nrps dekken natuurlijk. Zeker bij de nieuweheuvel. Ga naar www.denieuweheuvel.nl en vraag naar hun kalender. Gratis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xrobbiee en 92 bezoekers