wanneer beginnen met halster en meelopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

wanneer beginnen met halster en meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:18

hey

het veulen is er nog lang niet, maar ik heb toch een vraagje

vanaf wanneer kun je met het halstertje beginnen en vanaf wanneer kun je leren meelopen aan een touwtje?

alvast bedankt

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:50

Vanaf dag 1 kan het Lachen. Je hebt er iig baat bij als je al snel zo nu en dan wat met het veulen doe.

Mijn kleine babypluis (nu 4,5 maand, ik heb haar en haar moeder sinds dat ze 3 maanden was) staat ook al netjes vast, loopt mee en geeft voetjes. Daar was wat strijd voor nodig omdat ze dat allemaal niet zo gewend was.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:33

Inderdaad vanaf dag 1 mee beginnen (het meelopen gaat dan nog niet hoor) maar blijven doen en op een gegeven moment gaan ze het snappen Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:42

Halster begin ik de eerste paar dagen al mee zodra de merrie het toelaat dat ik met het veulen loop te stoeien.
Aan het touw gaan ze pas als ik even een paar dagen achter elkaar iemand kan regelen die de merrie vast houdt. In je eentje is het niet te doen om ze netjes te leren meelopen.
Zelf laat ik de veulens uit gemak vaak los meelopen. Tenzij ze op een weide gaan waar ze over de weg naartoe moeten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:47

ook ik doe het vanaf dag 1. en zelfs het meelopen. iemand anders neemt dan de merrie en ik het veulen wat naast z'n halster een touw om z'n achterwerk heeft. daardoor hoef ik niet aan de voorkant te trekken en leert hij/zij heel snel mee te lopen aan het halster.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 06:50

Merrie en veulen heb ik vanaf dat het veulen 3 maanden was.Gelijk begonnen met meelopen vastzetten en voetjes geven.Alles gaat prima.Zonder moeder wandel ik al een endje met haar

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 09:37

heel erg bedankt voor je reacties, Hier kan ik wel wat mee.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:10

Katinka is vorig jaar rond een uur of 11 geboren en de volgende ochtend om 8 uur zat er een halster om, tig maten te groot maar het zat!
Toen heb ik ookal elke keer als ik Polly meenam een touwtje aan het halstertje gedaan, niet om te corrigeren maar gewoon voor het idee, we moesten om naar het weiland te gaan ook langs de weg dus dan was het meer voor de zekerheid.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:03

zo snel mogelijk! als je er lang mee wacht, wordt t alleen maar lastiger. en je moet t natuurlijk niet overdrijven, maar een klein mini wandelingetje kan ook wel. went ie gelijk aan een heleboel dingen. Bij het volgende veulen die mijn pony krijgt, zorg ik ook dat ze er allebei aan gewend raken, soms gewoon een uurtje zonder elkaar te zijn. als je dan eens wilt rijden met je paard, kan dat zonder problemen. Haha! je wordt vast helemaal verliefd op je veulen. ze zijn nog zo lief en klein Lovers

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:14

hi,

heel erg bedankt nogmaals. Het vorige veulen hebben we, volgens mijn idee, te laat laten wennen. Het was soms echt een ranp en zeker met lopen (stijgeren enz enz)

ik wil hier namelijk zo snel mogelijk mee beginnen, vanaf daar de vraag

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:48

Elady:
Wanneer ben je ermee begonnen bij het vorige veulen?