Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Citaat:1. Wat vreemd. Hoe kan het dat Reed Elsevier zo hoog eindigt?
Elsevier.nl heeft veel vermeldingen in DMOZ. De DMOZ is de bakermat van de Open Directory, een grote groep vrijwilligers (waaronder Voelspriet zelf) die links stuk voor stuk controleert en categoriseert. Zoekmachines mogen het resultaat van dit monnikenwerk vrijelijk gebruiken. Google stopt de links (doorgaans met een vertraging van twee maanden) in het onderdeeltje 'Gids' of 'Directory'. De Brits-Nederlandse uitgever Reed-Elsevier heeft vele verschillende uitgaven (veelal wetenschappelijke publicaties) in DMOZ staan die steeds naar dezelfde URL linken. Google hecht buitengewoon veel waarde aan vermelding van een websites in DMOZ en ook Yahoo. Het idee erachter is dat de site wel wat zal voorstellen wanneer er echte mensen naar hebben gekeken. Plaatsing op DMOZ is overigens niet de enige factor die de plek van een site in een antwoordenlijstje bepaalt, maar het is wel een belangrijke.
2. Wat betekenen de codes?
PR = de absolute pagerank van de site, gecontroleerd door Voelspriet.nl op 12 februari.
LINKS = het aantal inkomende links (naar de site toe)
CITATEN = het aantal keren dat het domein (zonder www etc.) wordt genoemd in Google
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers