nu scheren, of toch proberen uit te stellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

nu scheren, of toch proberen uit te stellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 23:18

dilemma:

moeten we hem gaan scheren of nog zo lang mogelijk uitstellen?

ik heb een haflinger die ik vrij fanatiek rijd, ik heb les bij de ruitervereniging, rijd wedstrijden enz.

vorig jaar hebben we hem geschoren, hij heeft sinds half augustus een 0 grams regendeken op gehad. en sinds half september 150 grams. ondanks die dikke deken heeft hij al een hele dikke vacht. zo dik dat het eigenlijk echt te lang duurt voordat hij weer droog is. en dat kan echt nooit gezond zijn.
vandaag had ik bijvoorbeeld rijles, om 9u stond hij op stal en net om 11uur toen ik zn zweetdeken wou verwisselen voor de staldeken, was hij eigenlijk nog echt te nat om de andere deken op te doen!

ik weet dat als ik nu scheer, ik misschien nog een keer moet scheren, daar zit ik niet zo mee!
maar ik ben bang dat als ik nu scheer, dat hij onder de 150 grams deken (waar hij het nu erg warm onder heeft) dan het koud heeft, dan zou ik al 2 dekens op moeten leggen, maar als het dan echt koud word moet ik er 3 op leggen, en dat vind ik gewoon echt te veel, want dat werkt niet 3 dekens!

wat denken jullie, zal hij aan 150 grams genoeg hebben,als ik hem nu scheer. (hij heeft het er nu erg warm onder!)

nou ben benieuwd wat jullie denken, dus kom maar op met die reacties!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:56

scheren zou ik zeggen, voor je pony is het ook niet prettig zo, de 150 grams deken is denk ik zat als je hem nu zou scheren, het is namelijk nog niet echt koud en zoals je nu zelf al aangeeft heeft hij het erg warm onder deze deken.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:26

Hoi ik heb mijn milou ook afgelopen donderdag geschoren had onwijs dikke vacht ,met rijden was het ook lastig was snel nat van het zweet. OK dan!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:28

je kunt nu wel alvast scheren als je het geen probleem vind om het 2x te doen.
ik denk alleen dat een 150 grams deken te weinig is... dan moet je hem wel heel snel weer opnieuw scheren.

een paard kan 3 dekens makkelijk hebben hoor Knipoog meerdere dunne dekens isoleren juist beter dan 1 hele dikke

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:07

ik heb ook een Haflinger en het is echt een bolletje wol geworden. Ik rij bijna elke dag fanatiek en ik ga maandag weer naar les, dus ik heb in de planning staan om dit weekend het scheerapparaat erover heen te gooien. Ik wil er ook altijd zo lang mogelijk mee wachten, maar nu word het toch echt te lastig, ze is al aardig bezweet na 20 minuten rustig rijden, laat staan wanneer ik haar echt aan het werk zet! Dus eraf dan maar! (wel lastig altijd met die rotdekens)

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:40

Mijn pony staat nu stil i.v.m. een blessure. Ze staat regelmatig met een bezwete borst op stal. En zij wordt niet eens bereden! Het is gewoon hartstikke warm. Ik zou dan ook nu al scheren. Als je dan nog een keer moet scheren moet dat maar. Worden ze mak van moet je maar denken. Knipoog

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 08:29

dankjewel voor jullie reacties! Haha!

gistermiddag hebben we de knoop doorgehakt, we gingen scheren.
ben gelijk naar de buurman het scheermachine gaan halen. naar de
ruitersportzaak voor een kalmeringspasta. en gister avond hebben we hem geschoren.
we wouden het gelijk maar nu doen, omdat het laatst van de week al kouder word.

vorig jaar is hij heel wit uitgevallen, en dat valt me nu voor 200% mee. het is geen sinterklaas paard iig Tong uitsteken