HBO-opleiding met dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

HBO-opleiding met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 09:34

Nog maar een paar maanden en dan ben ik eindelijk klaar met mijn MBO opleiding marketing & communicatie Haha!

Ik zou graag nog een HBO opleiding willen volgen, alleen absoluut niet meer in de economische sector. Ik heb het daar namelijk echt wel mee gehad.

Ik ben ontzettend gek op dieren, en het verzorgen van dieren. *LOL* Ik zit er dus over te denken om een HBO opleiding te gaan doen wat met dieren te maken heeft. Alleen weet ik niet zo goed wat voor opleidingen er zijn, en hoeveel verschillende richtingen je op kan gaan.

Ik zou graag willen weten of hier mensen zijn die daar meer van weten, of die misschien zelf een opleiding in die richting doen! Het maakt niet uit wat voor opleiding het is, als het maar iets met dieren te maken heeft, dan ben ik al geinteresseerd!!! Knipoog


[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

people like YOU are the reason that people like ME need medication!!


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:40

Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 05-10-04 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:41

In Leeuwarden heb je een HBO opleiding gericht op mensen en dieren, ik weet niet hoe hij heet. Misschien weet iemand anders er wat vanaf.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:45


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:51

Romkabouter schreef:
VanHall Toevallig werk ik daar Haha!


Ja, het is die opleiding diermanagement die ik bedoel.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:58

Ik zit nu het laatste jaar van de Stoas Hogeschool waar ik HBO Dier&Educatie doe.
Achter af ben ik behoorlijk bedondert want ik dacht dat de Stoas een lerarenopleiding was en ik wou(en wil nog steeds) geen lerares worden.
Een oud klasgenootje ging naar een open dag en toen ging ik mee. Daar werd verteld dat je met 2 diploma's van school af komt, en dus dat docentschap (2e graads bevoegd) en dat je daarnaast kon kiezen uit management, voorlichting en vertegenwoordiging. Dat leek me dan wel weer wat.
Helaas is het toch zo dat 3/4 van je opleiding uit onderwijskunde bestaat en je dus wel voor de klas staat.
Het 1e jaar vooral, maar ze zeiden dat je het 2e jaar meer een andere kant op kon. Dat was wel zo maar toch bleef dat onderwijs terug komen, ik was van plan om mijn 2e jaar af te maken want halverwege stoppen leek me ook niet wat.
Maar tegen het einde van het 2e jaar kreeg ik de kans om het 3e jaar om mijn BIP (bedrijf in Beeld) stage op curacoa te doen en ben ik toch gebleven want die kans wou ik niet laten glippen. En omdat ik er toen toch al 3 jaar zat, kon ik het laatste jaar ook nog wel afmaken.
Zodoende zit ik nu in het 4e en laatste jaar, de school is klein dus haast iedereen kent elkaar, en ook de relatie tot de leraren is heel gezellig. Qua sfeer heb ik er dus niks op aan te merken maar als mij eerder (en eerlijk)was verteld dat er zoveel onderwijs bij kwam kwam kijken was ik er nooit aan begonnen.

De CAH (Christelijke Agrarische Hogeschool) staat tegen over onze school en die hebben ook dierenopleidingen. Je kon daar al Dier&Veehouderij doen en vanaf aanvolgend schooljaar kan je ook nog Diermanagement of Diergezondheidswetenschappen doen.
Ik ga volgend schooljaar de verkorte (1,5 tot 2 jaar) opleiding Diermanagement volgen bij hun)
Kijk anders even op hun website: www.cah.nl

Succes met kiezen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:00

De has in denbosch(leuke school trouwens ) of de Stoas in dronten. Het van Hall instituut, zoals al eerder gezegd.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:04

Heb je daar dan geen specifieke eisen waar je vooropleiding aan moet voldoen?

(zoals, biologie, scheikunde etc)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 10:05

Ik had geen idee dat er zoveel verschillende opleidingen mogelijk waren met dieren. Wat ik ervan gezien heb op de site's, ziet het er erg leuk uit allemaal!! ik ga er toch maar eens serieus over denken *LOL*

people like YOU are the reason that people like ME need medication!!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:05

Diermanagement op het Van Hall.
(dat heb ik gedaan)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:09

Malibu schreef:
Heb je daar dan geen specifieke eisen waar je vooropleiding aan moet voldoen?

(zoals, biologie, scheikunde etc)



Ligt eraan, als je 21 of ouder bent dan mag je inprinciepe naar elke hogeschool en ik dacht zelfs ook naar universiteiten.
Je hebt alleen wel kans dat scholen je dan wel instap/oefentoetsen laten doen maar dat verschild per school.
Als ze bijv Diermanagemnt gaat doen en ze heeft hiervoor dus ook manegement/economie modules gehad kan het zijn dat ze voor bepaalde vakken vrijstelling krijgt en de opleiding evt verkort kan doen (1e jaar overslaan) maar om het zeker te weten kan je het gewoon even

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:36


Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!


Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:38

vraag splinter eens, die doet iets in Delft

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:03


Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:15

Ik doe Bedrijfskunde & Agribusiness, variant Paard en Management aan de CAH. Gewoon een algemene bedrijfskundige en managementopleiding, die gericht is op de paardensector.

Je zou eventueel nog aan DA-assitente kunnen denken, of in Deurne schijnt er ook een HBO-opleiding te zijn.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:18

yokie schreef:
Diermanagement vind ik absoluut geen aanrader. Even om gemakkelijk te doen verwijs ik naar dit eerdere topic:

[AM] opleiding diermanagement v. Hall instituut


helemaal mee eens. je moet je goed laten voorlichten voordat je aan diermanagement begint.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:22

Wind schreef:
helemaal mee eens. je moet je goed laten voorlichten voordat je aan diermanagement begint.


Je moet je altijd goed voor laten lichten, voordat je aan een opleiding begint. Net zoals veel mensen aan een toeristische opleiding of hotelschool beginnen, en dan na een half jaar er achter komen, dat het niet alleen maar lol is.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:24

Sharlyn schreef:
Ligt eraan, als je 21 of ouder bent dan mag je inprinciepe naar elke hogeschool en ik dacht zelfs ook naar universiteiten.
Je hebt alleen wel kans dat scholen je dan wel instap/oefentoetsen laten doen maar dat verschild per school.


Moet altijd... Op de universiteit iig wel als je geen vwo of vergelijkbaar diploma hebt. Lijkt me sterk als het op het hbo anders is.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:25

Tessebes schreef:
Je moet je altijd goed voor laten lichten, voordat je aan een opleiding begint. Net zoals veel mensen aan een toeristische opleiding of hotelschool beginnen, en dan na een half jaar er achter komen, dat het niet alleen maar lol is.


Dat is waar, maar bij DM geven ze op de voorlichtingsdagen wel een erg rooskleurig beeld van de toekomst. Als je het andere topic leest wat hier genoemd wordt kan je zien dat veel mensen iets heel anders verwachtten toen ze aan de studie begonnen.

Bij mijn diplomering vertelde de opleidingsdirecteur trouwens dat DM verkozen was tot beste dierenopleiding (HBO) in Nederland, dus de verbeteringen die ze de afgelopen jaren hebben gedaan hebben geholpen.

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:26

Wind schreef:
helemaal mee eens. je moet je goed laten voorlichten voordat je aan diermanagement begint.


Ik denk ook dat dat een probleem is die veel mensen hebben, dat je je iets anders voorsteld van een opleiding, en het beroep wat je daarmee denkt uit te kunnen oefenen. Daarom dat ik er ook nog over na moet denken wat ik nou precies wil gaan doen. Ik ben iemand die nogal gauw zoiets heeft van.. o leuk dan kan ik lekker dieren gaan verzorgen enzo.. maar vaak blijkt het dan dat er maar een kleine kans is dat je ook echt zoiets kunt gaan doen Verward

people like YOU are the reason that people like ME need medication!!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:29

Unity schreef:
De has in denbosch(leuke school trouwens )



ervaring mee? ik zit zelf ook op de HAS, 2e jaar dier en veehouderij en ik moet zeggen dat ik er al 100 keer weg heb gewild, maar dat ik blijf omdat het volgend jaar leuk wordt als het goed is. Dan ga ik paardenhouderij doen. Voor de rest vindt ik het echt een k*topleiding

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:31

Ik heb zowel op de HAS Dronten en op Stoas Dronten gezeten en kan maar 1 ding zeggen: blij dat ik weer thuis ben!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:33

Ik heb op de Hogeschool Delft gezeten (heet nu weer anders) Dat was vroeger een CAH daar geven ze ook dieren opleidingen.

Let wel op dat er heel weinig banen zijn op HBO niveau die écht met dieren te maken hebben.
Vaak gaat het dan toch de management of advies kant op.

:evaw:

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:46

Wind schreef:
Dat is waar, maar bij DM geven ze op de voorlichtingsdagen wel een erg rooskleurig beeld van de toekomst. Als je het andere topic leest wat hier genoemd wordt kan je zien dat veel mensen iets heel anders verwachtten toen ze aan de studie begonnen.

Bij mijn diplomering vertelde de opleidingsdirecteur trouwens dat DM verkozen was tot beste dierenopleiding (HBO) in Nederland, dus de verbeteringen die ze de afgelopen jaren hebben gedaan hebben geholpen.


Moest even gniffelen om het Van Hall toen ik deze laatste alinea las. Wat heb je aan de titel 'beste dierenopleiding' als er om te beginnen al niet zo heel veel diergerelateerde hbo opleidingen zijn en daarnaast de arbeidsmarkt (nog steeds!) super krap blijkt te zijn Nagelbijten / Gniffelen

Maar het geeft idd wel aan dat het moeilijk is om een studie te zoeken, vinden en kiezen. Want je wilt EN iets dat leuk is/aanspreekt EN iets dat een baan op kan leveren... Diermanagement is een opleiding die aan beide verwachtingen KAN voldoen, maar ALLEEN als je zelf drommels goed weet wat je met de opleiding wil bereiken zodat je daar middels opdrachten, stages en afstuderen direct naartoe kan werken.
Als je het doet om de leut en het motto: "ik zie wel wat ik later ga doen" en "ik heb hoe dan ook een 'management' opleiding" garandeer ik je dat je na afloop van je studie werkloos bent of in elk geval GEEN baan in de beoogde sector vindt...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:26

yokie schreef:
Moest even gniffelen om het Van Hall toen ik deze laatste alinea las. Wat heb je aan de titel 'beste dierenopleiding' als er om te beginnen al niet zo heel veel diergerelateerde hbo opleidingen zijn en daarnaast de arbeidsmarkt (nog steeds!) super krap blijkt te zijn Nagelbijten / Gniffelen


Haha! *LOL*

Citaat:
Maar het geeft idd wel aan dat het moeilijk is om een studie te zoeken, vinden en kiezen. Want je wilt EN iets dat leuk is/aanspreekt EN iets dat een baan op kan leveren... Diermanagement is een opleiding die aan beide verwachtingen KAN voldoen, maar ALLEEN als je zelf drommels goed weet wat je met de opleiding wil bereiken zodat je daar middels opdrachten, stages en afstuderen direct naartoe kan werken.
Als je het doet om de leut en het motto: "ik zie wel wat ik later ga doen" en "ik heb hoe dan ook een 'management' opleiding" garandeer ik je dat je na afloop van je studie werkloos bent of in elk geval GEEN baan in de beoogde sector vindt...


Jup, kijk naar mij, afgestudeerd en werkloos.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik halverwege het derde jaar eigenlijk wilde stoppen met de opleiding, maar dat ik hem heb afgemaakt omdat ik al zo ver was. Ik ben niet van plan om een baan in het werkveld te zoeken, was ik dat wel dan had ik een groot probleem gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Leukertje, Manieki en 151 bezoekers