lease paard, hoe en wat???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

lease paard, hoe en wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 09:16

....soms heb ik wel eens een brainstormpje in mn hoofd en ben aan het denken om te kijken voor een leasepaard...maar hoe zit dat nou eigenlijk?...betaal je een vast bedrag en de kosten van dierenarts, hoefsmid en stalling zitten daarin??..hebben een van jullie hier een leasepaard?..en hoe werkt dat?..hebben jullie een contract..wat mag je met het paard?..doe je full time leasen??..of voor een paar dagen in de week???..en hoe zit het met opzeggen..voor aan de ander kant..als de eigenaar het paard wil verkopen?.....een hoop vragen dus Haha!

Ik ben benieuwd..

Groetjes


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:29

Er zijn diverse soorten lease, ik denk dus dat je bij jezelf in de buurt rond moeten kijken wat er aangeboden wordt.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:31

ik heb ook een "leasepaard".
een 3 jarige friese merrie die zadelmak moest en verder getraind moest worden.
ik betaal twee derde van de stalkosten, de eigenaar een derde en de eigenaar zorgt ook voor hoefsmid, dierenarts en verzekering.
ik mag het paard beschouwen als mijn eigen. wel stuur ik de eigenaar regelmatig een mail met update en foto's

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Esther_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:37

Ik had ook een lease paard. Ik betaalde de helf van de stalkosten en mocht zo'n 4-5 keer per week gebruik maken van het paard. Mocht er mee doen wat ik wou, lessen, buitenrijden etc.
Alleen per mail hadden we af en toe contact over hoe het ging en welke dagen ik kwam.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:27

Voordat ik zelf een paard kocht heb ik een tijdje een paard geleasd. Ik betaalde hiervoor een bepaald bedrag per maand, ongeveer gelijk aan de stalkosten. DA en hoefsmidkosten kwamen voor de rekening van de eigenaar. Het was wel de bedoeling dat ik verder alle spullen voor dit paard zelf aanschafte, denk aan zadel en hoofdstel etc.

Ik had overigens wel een contract, hierin stond oa. wat ik allemaal met het paard mocht doen en wat niet.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:44

ik huur zeg maar een paard. Ik betaal een vast bedrag per maand, waarmee de stallingskosten zijn gedekt. De verantwoordelijkheid (DA en hoefsmid en onvoorziene kosten) is voor de eigenaar. Ik mag ermee doen wat ik wil. Toebehoren zijn van mezelf.
Ik moet alleen wel de oude boeren opmerkingen op de koop toe nemen, helaas.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:07

..dank jullie wel voor alle antwoorden!..echt!..heb er veel aan....

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:17

Wij verhuren op dit moment een van onze paarden. De huurster betaald een bepaald bedrag per maand. Ze mag dan alles met het paard doen wat ze wil, en op hun risico. Als er iets gebeurt is het op hun verantwoording. Als wij het paard kunnen verkopen, moet dat ook kunnen zonder problemen. Maar ze betaald ook geen heel groot bedrag Knipoog

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:50

..hoe bedoel je op hun risico...bijv. ze gaat buitenrijden en paard slaat op hol..zij valt eraf..paard loopt mank..en wat materiele schade..wat is haar risico?moet zij ook de da betalen?(sorry voor al die vragen hoor..)

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:53

Ja. Maar daarvoor mag ze er wel alles mee doen.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:54

Ik dacht dat het risico voor de eigenaar is. Stel hij breekt een been moet je dan het paard vergoeden aan de eigenaar? Ik neem aan dat het paard door de eigenaar verzekert wordt?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:59

...en anders zou de "huurder"zelf apart een verzekering moeten nemen???

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:07

Zo doen wij het in ieder geval. Mijn vader wil niet met kosten komen te zitten als zij iets zou beschadigen bijvoorbeeld bij een buitenrit. Dan moet zij betalen. Wij hebben het paard wel zelf verzekerd ja, maar niet tegen ziektekosten, alleen voor de dood. Als het haar 'schuld' (klinkt ook weer zo erg) is als er iets met het paard gebeurt, betaald zij, normale dingen als entingen e.d. betalen wij.

Duie
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:17

Ik 'huur' een paard voor drie dagen in de week. Betaal hier 80 euro voor per maand, maar daar zit alles bij in dan. Tenzij ik opzettelijk iets zou kapot maken ofzo, maar dat is ook logisch dat ik dan moet betalen!

Esperanza

Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:47

Ik rijd op een stal waar paarden geleased worden.

Een paard leasen kost E120,-. Het paard is dan 'van jou'. Je mag er mee doen wat je wilt, in overleg natuurlijk.

Basiskosten: DA, bekappen enz. zijn voor de stalhouder.

Toebehoren hoor je na verloop van tijd zelf aan te schaffen. Hoefijzers, lessen ed, zijn voor de leaser.


Bij verkoop heb je als leaser de eerste koop. Maar wil of kan je het paard niet kopen, dan loop je wel de kans dat ie verkocht wordt.

Zulke afspraken horen altijd goed vastgelegd te worden in een contract! Dan weet e waar je aan toe bent en heb je altijd iets om op terug te vallen.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:25

Bij ons kost leasen 365 euro per maand, dan mag je er alles meedoen, 7 dagen per week. De verzorging hoort daar dan natuurlijk ook bij. De hoefsmid en de DA kosten zijn voor de manegehouder. gr

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:36

Ik leasde ook een manegepaardje, en dat was 365 euro per maand, en je kon eigelijk alles doen met je paardje..En de kosten van de DA en de hoefsmids enzow waren voor de manege, maar eigelijk betaalde je daar per maand al een deel van.. Kuzzz

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 07:25

...er zit wel een megaverschil in betreft bedragen!....maar wat ik er uit begrijp is dat je wel duidelijk goede overeenkomsten moet maken. Haha! ..ik ga er nog eens over nadenken!

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:40

Ik heb vroeger altijd een paard gehuurd was toen 500 geluden per maand kwijt en dan nog hoefsmid de rest was voor de eigenaar.
Mocht er elkedag op rijden echt het paardje was gewoon van mij mij..

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:54


Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:20

Ik leas nu ook een paard. Bij ons kost 7 dgn. per week 160 euro incl. zelf mesten. De hoefsmid/dierenarts is voor de eigenaar zelf en we mogen alles met de paarden gewoon doen.

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 09:25

...ik zag je tread al staan!..maar dit is echt puur informatief!. Haha! ..heel veel succes met het zoeken van een goede oplossing!(is dat ik al echt bij een hele leuke gezellige stal mn ei kwijt kan..anders was het inderdaad een goede optie geweest)

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:43

ik heb wouter eerst een jaar geleased bij de manege. Ik betaalde 60 euro en dat was het, alles werd verder door de manege betaald omdat hij nog wel in de lessen liep. Je kan ook volledig leasen kos iets bij ons geloof ik iets van 100 euro. Gewoon gaan zoeken!!

suc- 6 OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Poldermenner en 47 bezoekers