deken schoon krijgen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

deken schoon krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 13:20

hey,
Mijn winterdeken die heeft heel lang op stal gelegen in een hoekje (zeker 1 jaar ofzo) en nou is ie helemaal vuil en er zit zelfs poep op aan de binnekant. Hij is dus echt heel vies! Maar hij is te groot voor de wasmachine zegt me moeder en je krijgt hem er niet echt heel schoon van maar waar maken jullie jullie dekens dan schoon?? Mijne is echt heel vies....En als je hem ergens heen brengt wat kost dat dan?? Ik hoop antwoord te krijgen Haha! Groetjes

Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen. Wie het noodlot zal ontmoeten kan het nooit meer doen.


RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:23

Bij de ruiterswinkel kun je meestal dekens laten wassen.
Wij gaan altijd naar een ''wasmachine centrum'' daar hebben ze grote wasmachines voor matrassen, e.d. Bij ons op straat is er eentje dus dat is wel handig.

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:25

Als hij echt heel erg vies is krijg je hem ook niet in zo'n hele grote machine schoon. Wat je dan kan doen is hem in de tuin ofzo leggen, met een emmer sop en tuinslang en een bezem of borstel uitschrobben. Uitspoelen, laten drogen en daarna alsnog wegbrengen bij een wasserette. Dan weet je zeker dat hij schoon word!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:39

Je hebt speciale wasmachines voor grote paardendekens. Bij ons in de buurt woont een vrouw die zo'n ding thuis heeft, zij wast dekens voor stallen, maneges en particulieren voor 10 euro per deken. Maar ik denk dat Twente wat te ver voor jou is. Knipoog

Vraag anders eens bij een manege, stal of ruitersportzaak bij jou in de buurt of zij zo'n wascentrale weten. Je kunt natuurlijk ook zelf gaan klooien met een tuinslang etc., maar met dit vochtige weer en temperaturen die niet meer zo hoog zijn lijkt me dat geen succes (hoogzomer is wat anders). Kun je hem net zo goed meteen naar een wasserette brengen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:29

eerst in bad laten weken 2 dagen Haha!

Ik ben enorm gestoord.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:54

Als het een beetje een sterke deken is, overleeft hij vast de hoge drukspuit wel. Zo wordt zelfs mijn canvas deken weer brandschoon. (Maar dan moet je natuurlijk wel een hoge drukspuit hebben Knipoog)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:58

Zoeken bij wasserij in de buurt.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:11

bij de meeste ruiersportzaken, hebben ze tegenwoordig een zogenaamde dekenwas service, dit kost ongeveer 15 euro per deken, als je je deken goed schoon houd door middel van wassen gaat het deken ook langer mee.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:51

Wij doen het ook met de hogedrukspuit we hebben zoveel dekens dat het een beetje duur is, om ze weg te brengen.
Ik heb nog nooit een dek er mee gesloopt en ze worden helemaal schoon ervan.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:54

Idd met de hogedrukspuit...werkt echt super!
Je deken is zo weer schoon!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:28

ik breng grote zware dekens altijd weg naar een vrouw die ze dan schoonmaakt. Kost 11 euro 50 per deken


_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:58

Ik heb een grote bak aangeschaft waarin ik de dekens eerst een paar dagen laat weken.

Daarna gaat manlief er met de hogedrukspuit overheen en hangen we ze te drogen over de kliko's.

Ik moet wel opmerken dat ik vind dat mijn Weather Beeta erg dunnetjes wordt na de 5-de hogedrukspuit behandeling.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:30

Ik breng alles gewoon naar de stomerij. Ook de rambo rug dekens etc. Voor 13,25 heb ik dan weer een superschone deken.

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:34

Wij brengen onze dekens ook naar de stomerij. Zo te lezen is ie echt goedkoop, want we betalen 7,50 per deken. En je krijgt ze weer als nieuw terug


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:23

Ik bracht mijn deken altijd naar de stomerij. Daar kwam ie echt super (weer als nieuw) van terug. Één keer heb ik m laten wassen bij een ruitersportzaak, maar toen is ie ook gekrompen (waarschijnlijk verkeerd adres Haha!)

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:30

ik breng de winterdeken altijd naar een wasserij...
en dan issie ook echt helemaal schoon

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, marloesxx, roosjenat en 94 bezoekers