Zadel opvullen, hoe vaak en wanneer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Zadel opvullen, hoe vaak en wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 23:19

Ik heb een Passier Grand Gilbert, nu ongeveer 3 jaar. Hoe vaak laten jullie je zadel opvullen?
Als ik zo naar de kussens kijk, kun je ze wel iets induwen, maar echt zacht zijn ze niet geworden in de loop van de tijd. Ook ligt het zadel nog goed recht enzo.
Maar nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat die pas een jaar een nieuw zadel hadden, en dat al opgevuld was!

Ik heb geen idee wat normaal is......

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:23

Tip: laat de zadelmaker langskomen. Kosten zijn geloof ik rond de 15 euro en dan kan hij precies zien wat en of er iets gedaan moet worden!

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:29

Het 1e jaar dat je een nieuw zadel hebt, zakt de vulling vaak het meeste in. Ik heb dat ook met mijn Passier.

Als je zadel nog goed op je paard ligt, dan is het niet nodig om er iets aan te laten doen.
In mijn geval begint het zadel te dicht op de rug te liggen en moet ik er wat aan laten doen

Een zadelmaker die voor € 15,00 langskomt? Wie/waar????
Dat lijkt me wel erg goedkoop. Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:05

mijn vorige zadel liet ik 1x in t jaar half jaar controleren.. en als k vond dat hij niet meer goed lag. Zowel mijn huidige als vorige zadelmaker komen gratis langs om te controleren. Opvullen kost 45 euro en de 1e keer s gratis. Mijn vorige zadel is in 2 jaar 2x opgevuld. Met dit zadel, ook passier grand gilbert (extra), is dat nog even afwachten.. maar k heb er net 3x mee gereden.
Zodra jij het idee hebt dat het niet helemaal goed meer ligt, gewoon iemand laten kijken.. Lachen