De da Vinci code door Dan Brown

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

De da Vinci code door Dan Brown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 08:40

Shocked stunned speachless

Gisteren in ongeveer 4 uur uitgelezen. Wat een boek, het veranderd je kijk op dingen, je gaat nadenken over dingen die je als vanzelf sprekend beschouwd hebt. De waarheid? Geen idee, maar het zit zo meesterlijk in elkaar dat je het haast wilt geloven.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:14

Ik hoor steeds meer mensen erover. Het boek is al gekocht. Hmmm dan moet ik het toch maar ns gaan lezen. Jammer dat het in Londen ligt.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:16

ik heb er idd al meer over gehoord, denk dat ik heb toch ook maar ga bestellen!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:16

Ik wist dat ik nog een boek moest lezen, maar was de titel kwijt Haha!

Thanks, ga hem binnen kort zeker halen!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:17

mijn broer is er nu in aan het lezen (mijn ouders hebben hem een tijdje terug gekocht) als hij hem uit heeft mag ik Haha!

Ann

Berichten: 13241
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:46

Ik heb het boek vorige week besteld, maar de levering duurt nog even (was uitverkocht), ik ben benieuwd Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:48

er is hier al een topic over geweest... heb nu even geen tijd om hem voor je op te zoeken, maar je kunt het zelf waarschijnlijk ok wel vinden! Het is idd een erg goed boek. Het vorige broek van dan brown is ook er goed (het bernini mistery)
Ik heb hem ook in no time uitgelezen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:49

hoe verandert het je kijk op dingen dan precies?

Ann

Berichten: 13241
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:50


Puck79

Berichten: 650
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:52

Het boek ligt nu op mijn nachtkastje te wachten tot ik het ga lezen... Bloos
...Het ligt er al een paar weken...
Heb het gekocht op aanraden van een collega, ze zij dat het echt een supergoed boek is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:52

Er staan interessante feitjes in Lachen Lees 't, zou ik zeggen. Vond 't echt een rpachtboek, sommige dingen waren ietwat voorspelbaar, maar verder... Nagelbijten / Gniffelen Ik heb 2 keer uit pure frustratie, vanwege een vreemde wending, het boek weggelegd... Haha! Prachtboek! OK dan!

Ik heb 't ook bijna in een adem uitgelezen... Te snel, jammer genoeg. Ik ga iig op zoek naar Het Bernini Mystery, dat belooft wat

*edit: Puck, zeker doen! Ik heb het ook een paar weken laten staan, de eerste pagina beloofde nl niet veel goed (vond dat er te diep op de kunst ingegaan word), maar 't viel echt enorm mee!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:12

Vermakelijk boek.

Maar een stuk minder spectaculair en vernieuwend dan ik had verwacht (na alle ophef). Een toegankelijke versie van "De slinger van foucault". Ik ergerde me bijzonder aan de manier van spanningopbouw (telkens vlak voordat er iets gebeurt wegflitsen naar een andere verhaallijn/ander perspectief) en de raadseltjes vond ik tè voor de handliggend en eenvoudig (maar goed, dat werd in het boek juist aangeduid als de kracht van die raadsel).

Wat ik wel goed vind aan het boek is dat het toegankelijk is en niet de arrogantie en onbescheiden tentoonspreiding van kennis heeft die de boeken van Eco hebben. Verder is het natuurlijk leuk dat onder een dergelijk groot publiek nu de wetenschap dat de kerk een bepaalde visie heeft en uitdraagt die misschien helemaal niet historisch correct is en zelfs schadelijk voor de helft van de mensheid is, verspreid raakt.

Ik voel me niet al te gemotiveerd om het Bernini-mysterie te gaan lezen. Al dat heen en weer geren door Europa weer opnieuw...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:15

Angels & Demons (bernini mysterie in het NLs) is ook echt geweldig, maar wel veel van hetzelfde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:17

Leuk boek. Bernini mysterie is zeker een aanrader, als je de Da Vinci code goed vond, wel is het eenzelfde type boek.

Over dat het je kijk op dingen verandert, zou best kunnen, ik ehb er even over nagedacht, het heeft wel bepaalde dingen voor me verduidelijkt. Maar verder verdiep ik me er niet in, voel ik ook geen behoefte tot Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:21

Heb ff zitten googlen en je komt leuke sites tegen... De ene site betoogt dat de gegeven feiten de juisten zijn, de andere site haalt ze juist weer onderuit Lachen

Heb overigens een Da Vinci Code spelletje gevonden Lachen [LN] De Da Vinci Code

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:25

Momenteel ben ik het Bernini mysterie aan het lezen. Leuk boek, ik wou dat ik iets meer tijd had Haha!.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:18

Ik heb zowel het Bernine Mysterie als de Da Vinci Code gelezen. Ik vond het beide prachtige boeken om te lezen. Bij de DVC had ik steed het idee: "en ik stap nu in de auto, rijd naar het Louvre en ga kijken of het echt is" Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:55

Moet hem nog lezen, maar stond er versteld van dat al mijn niet-lezende vriendinnen ineens verslingerd waren aan EEN BOEK. Ben dus erg benieuwd. En iedere auteur die zo schrijft dat hij niet-lezers van hun geloof doet vallen: OK dan!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:59

vond bernini zelfs leuker dan de Da vinci. Ben nu als sinds begin zomer bezig om 4e boek uit te lezen deception point maar die pakt me niet zoals die andere...

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:23

Gisteravond uitgelezen. Ik vond het een erg goed boek, alleen het zet je wel aan het denken. Vooral over de vraag wat is fictie en wat is waarheid Knipoog Wil nu eigenlijk het Bernini Mysterie gaan lezen, maar ff kijken, zal er wel niet van komen Lachen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:37

Hmm.. nu ben ik ook benieuwd.. maar ja, vrijdag weer een reis van 3 uur voor de boeg, denk dat ik hem dan maar even moet kopen.
Eerst even mijn laatste Iris Johanssen uitlezen..

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:53

Ik haal hem volgende week in London (meestal iets goedkoper) dus dan kan ik heerlijk beginnen! Ik heb er al zoveel verhalen over gehoord, kan niet wachten!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:59

Ik heb DVC ook in de kast, in één adem uitgelezen, wat is dat spannend zeg... Nagelbijten / Gniffelen Ingewikkeld zou ik het niet direkt willen noemen, maar wel verrassend. Het Bernini Mysterie ken ik nog niet, maar daar gaat verandering in komen.
De Slinger van Foucault heb ik nu een paar keer gelezen en dat vind ik tig keer ingewikkelder dan DVC, niet iets wat je even uitleest.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:54

Lovely schreef:
Momenteel ben ik het Bernini mysterie aan het lezen. Leuk boek, ik wou dat ik iets meer tijd had Haha!.


En heb je de da Vinci code nu al uit? Tong uitsteken .

Ik heb ze beide gelezen en vond ze allebei erg leuk . Het is wel veel van hetzelfde (kunst-wetenschap-en vooral veel kerk), maar beide zijn ze erg spannend. Ik geloof dat ik de da Vinci code net iets beter vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:57

Kayla schreef:
En heb je de da Vinci code nu al uit? Tong uitsteken .


Nee, maar intussen is De Renovatie voor 70% af.