Kattenvoer: brokjes of vlees?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Kattenvoer: brokjes of vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 18:20

Wat geven jullie aan je kat?
Brokjes of vlees (je weet wel, uit zo'n blik Knipoog )?

Wat raden jullie aan voor een jong poesje? We hebben nu brokjes voor 'babypoesjes' (:P) van Whiskas, en dat vindt ze wel lekker Knipoog
Misschien vraag ik beter raad aan de DA?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:23

Zachte brokjes met mate geven, bijvoorbeeld een keer per dag een beetje. Harde brokjes zijn beter voor het gebit.

Sammie M1 + 0

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:32

Blikvoer bestaat voor 80% uit water, oftewel een hele dure manier van water geven.

Als je gewoon brokjes geeft van een goed merk (iams of iets dergelijks) hoef je helemaal geen blik meer te geven. Het is veel beter voor de kat z'n tanden en voor jou bankrekening. Knipoog

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:01

Ja ik ben ook van de brokjes. Ze krijgen bij ons brokjes van Royal Canin, wel wat duurder, maar super kwalitatief voer. Ze krijgen alleen 's avonds een heel klein vorkje whiskas erbij puur voor de smaak. (hebben 5 jaar lang wel 's avonds blikvoer gekregen)

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:45

Mientjeuh schreef:
Wat geven jullie aan je kat?
Brokjes of vlees (je weet wel, uit zo'n blik Knipoog )?

Wat raden jullie aan voor een jong poesje? We hebben nu brokjes voor 'babypoesjes' (:P) van Whiskas, en dat vindt ze wel lekker Knipoog
Misschien vraag ik beter raad aan de DA?



Stinkt de bak niet??

"Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt t niks"

http://www.vanesjuh.nl is online!

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:51

Ik geef mijn katten brokjes, dat is beter voor hun gebit.
Ze krijgen 's avonds een beetje blikvoer voor het lekker, dan kan ik ze makkelijker binnenhalen voor de nacht.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:53

Onze kat lust alleen maar droge brokjes, voor al de rest haalt hij zijn neus op. In het begin gaven we hem Whiskas brokjes (kat was toen al volwassen) maar na een paar weken begon hij over te geven, de DA heeft toen Royal Canin Sensitive (voor gevoelige maagjes Knipoog ) aangeraden en daar doet hij het super op.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:42

Gewoon brokjes is inderdaad het beste , van vlees krijgen ze erg last van tandplak. Iambs en Royal Canin (waarvan ik heel lang gedacht heb dat het om konijnenvoer ging Haha! ) zijn inderdaad erg goed, maar een wat goedkoper alternatief zijn de brokjes van Purina, die je gewoon bij de supermarkt kunt kopen. Ze zijn duurder dan bijvoorbeeld Whiskas, maar niet zo duur als Iambs etc., en de kwaliteit is goed.

Het probleem met goedkoper voer is dat er vaak veel te veel toevoegingen zoals zouten e.d. bij zitten. Heel slecht voor de nieren en de andere organen van de kat.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:46

mijn kat krijgt altijd brokjes..en soms uit een blikje Haha!
is altijd verschillend..

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:56

mijn kat eet alleen maar brokjes.
soms krijgt ie wat blikvoer dat is dan binnen 2 sec op Knipoog
hij krijgt dan ongeveer 1 eetlepel


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:23

mijn katjes zijn ook nog klein (alle klein zijn nu toch al 6 maanden ofzo Tong uitsteken) en krijgen smorgens en savonds een versheidszakje van wiskas (junior) ik geef 1 pakje voor 2 katten dus eigenlijk gewoon 1 pakje per kat per dag Knipoog en voor de rest staan altijd harde brokjes tot hun beschiking (ook wiskas junior en soms die van friskies junior)

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:35

Wij gaven eerst ook altijd blikvoer, maar nu heeft onze kat heel erg tandplak en tandsteen gekregen. En dat moesten we later verwijderen; 70 euro!!!

Dus geen blikvoer meer voor hem Haha!

Je kunt ipv brokjes ook een beetje versvlees geven, dat ligt in de diepvries van de supermarkt. Van bijvoorbeeld Smuldier. Is ook heel goed voor ze.

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:01

Tessake schreef:
mijn katjes zijn ook nog klein (alle klein zijn nu toch al 6 maanden ofzo Tong uitsteken) en krijgen smorgens en savonds een versheidszakje van wiskas (junior) ik geef 1 pakje voor 2 katten dus eigenlijk gewoon 1 pakje per kat per dag Knipoog en voor de rest staan altijd harde brokjes tot hun beschiking (ook wiskas junior en soms die van friskies junior)



Stinkt jullie kattenbak ook niet?

"Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt t niks"

http://www.vanesjuh.nl is online!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:05

brokjes en heel soms wat vlees (zeker binnenkort weer bij het ontwormen van het hele zooitje)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:08

De mijne krijgt zeker brokjes. Voorheen kreeg ze wel vaak eens een beetje vlees, maar ze gaat er zo van stinken....
Dus nu alleen nog een klein vorkje vlees om te verwennen, maar niet te vaak en niet te veel, want die scheten zijn niet te harden Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:08

Mijn kittens zijn opgevoerd op Eukenuba tot 6 maanden en daarna overgegaan op Iams (zelfde producent maar net iets voordeliger) met eens in de week een blikje van hetzelfde merk. Ze krijgen voornamelijk droogvoer en weleens wat vers vlees.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:12

Volgens mij is het nog altijd het beste om het af te wisselen, harde brokjes voor de tanden, blikvoer voor het vocht. Want, zoals Robyn al zegt, bestaat blikvoor voor het grootste deel uit vocht, maar dat vocht hebben ze hard nodig! Natuurlijk moet je ook zorgen dat er altijd water klaar staat, maar niet alle katten drinken uit zichzelf genoeg (ze zijn er ook voor gemaakt om een groot deel van het vocht uit hun eten te halen). Mijn katten krijgen dus 's ochtends brokjes, en 's avonds blikvoer. Ze doen het daar erg goed op en de dierenarts vond dit ook een goede manier.

En Kendera, waarom vraag je steeds of de kattenbak niet stinkt? Natuurlijk stinkt die, daarom moet je hem vaak schoonmaken, en natuurlijk stinkt hij met blikvoer wat meer, maar gaat de gezondheid van je kat niet voor?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:55

Nienke schreef:
Natuurlijk moet je ook zorgen dat er altijd water klaar staat, maar niet alle katten drinken uit zichzelf genoeg (ze zijn er ook voor gemaakt om een groot deel van het vocht uit hun eten te halen).


Ik heb sinds kort een geweldige waterbak; het is een ronde plastic bol waar 3 liter water in kan. Er zit een pompje in en dat pompt een deel van het water over de bol heen. Stromend water is onweerstaanbaar voor mijn katten! En omdat het stroomt smaakt het ook verser.
Ik weet zeker dat ze hierdoor ook meer zijn gaan drinken.

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:37

mijn katten hebben de hele dag beschikking over brokjes (Iams) en s'avonds krijgen ze een beetje vleesvoer voor het lekkere Haha!
verder hebben ze een bakje water maar ze drinken altijd uit het fonteintje op de vensterbank *LOL*

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:22

Mijn katten hebben een waterbak waar 2 liter in kan maar zijn dan ook met zijn 3-en en aangezien de bak meestal wel bijna leeg gaat, drinken ze flink, daarnaast blijft drinken uit de gootsteen ook aanlokkelijk Verward

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:29

Die van mij krijgen ook alleen brokjes (royal canin). Ik denk dat ze in totaal misschien 6x per jaar blikvoer krijgen. Zoals al werd gezegd hierboven is het totaal overbodig en bestaat het voornamelijk uit water. Ze krijgen trouwens ook geen stukjes kaas, worst of melk etc. echt alleen maar kattenvoer.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:29

die van ons krijgen brokjes en 2 keer in de week sheeba of iets dergelijks uit een kuipje of zakje. Blik krijgen ze eigenlijk nooit. Onze oude kat kreeg daar altijd allergie van dus ben ik daar maar mee gestopt. Tussendoor ook wel eens vis, zijn ze ook gek op. Vingers aflikken

Niets zo charmant als een paard in her land.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:31

Kendera schreef:
Stinkt jullie kattenbak ook niet?

nope de onze stinkt niet (eerst wel maar dat kwam omdat we toen geen goede korrels hadden, die wat we nu hebben zijn biologish en absorberen goed en nemen de geur super goed weg je ruikt het gewoon niet meer als een kat iets gedaan heeft Knipoog )

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:21

Die van ons krijgt Royal Canin, omdat dat gewoon een van de allerbeste merken is, en omdat ze allergisch is voor alle andere kattenvoer (zelfs van de DA). Als ik jou was zal ik ook een duurder merk gaan voeren, het is veel beter voor de kat en hij eet er minder van, dus eigenlijk ben je net zo duur uit als dat je goedkoper voer koopt. Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:26

Die van ons krijgt ook royal canin. Sinds dat ze dat krijgt ziet ze er veel beter uit!
En af een teo krijgt ze een stukje vis, of een zo'n klein kuipje van sheba. (ja onze kat is nogal verwend Bloos)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef en 35 bezoekers